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BGG랭킹
BGG전체 : 6025
PARTYGAMES : 326
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인원
5-8 명
BGG추천: 5-8 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Kevin Spak
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아티스트
Clay Brooks, Jon Schindehette, Nate Storm
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인원
게임 소개
누굴 믿어? 철 왕좌에 앉는다면, 가장 현명한 대답은 "아무도"하지 않는 것입니다.
왕좌의 게임: 선서브레이커는 기만과 사회적 추론의 게임입니다. 한 명의 선수가 왕(또는 여왕) 역할을 맡고, 다른 한 명은 웨스테로스 가문의 위대한 귀족과 숙녀를 대표한다. 어떤 이들은 왕국의 질서를 원하는 충성파이고, 다른 이들은 왕위를 훼손하려는 음모파이며, 그들 모두는 그들만의 비밀스러운 의제를 가지고 있다. 누가 진정으로 충성스럽고, 누가 단순히 권력, 명예, 그리고 동전을 갈망하는가? 너무 늦기 전에 알아내는 건 왕에게 달렸어
더 자세히 말하자면, 그 경기는 7라운드 동안 지속된다. 매 라운드마다 플레이어들은 왕관, 까마귀, 검과 같은 영향력 유형을 가진 수많은 미션 카드를 공개한다. 각각의 귀족 놀이 카드는 하나 이상의 미션을 향해 있으며, 그들이 가장 많이 한 미션에 그들의 하우스 시길(House Sigil)을 배치한다. 그리고 나서 각각의 임무는 영향력 카드를 섞고 성공과 실패를 집계함으로써 해결된다. 미션이 성공하면 명령이 생성되고 그렇지 않으면 혼돈이 생성됩니다. 귀족들은 시길 가문과의 임무가 성공했는지 실패했는지에 따라 보상(동전, 명예, 권력)을 받는다.
왕이 경기 중에 포고령을 내려 충성스러워 보이는 귀족들에게 호의를 베풀거나 공모자로 의심되는 자들을 의심하게 할 수 있다. 포고령은 왕이 옳으면 질서를, 왕이 틀리면 혼돈을 수여한다.
게임이 끝날 때, 오더가 혼돈을 넘어서면 킹이 승리하고 개인적인 야망을 이룬 충성파들이 승리한다. 혼돈이 우위를 점하면 개인적인 야망을 이룬 공모자들이 승리하게 됩니다.
왕좌의 게임: 선서브레이커는 기만과 사회적 추론의 게임입니다. 한 명의 선수가 왕(또는 여왕) 역할을 맡고, 다른 한 명은 웨스테로스 가문의 위대한 귀족과 숙녀를 대표한다. 어떤 이들은 왕국의 질서를 원하는 충성파이고, 다른 이들은 왕위를 훼손하려는 음모파이며, 그들 모두는 그들만의 비밀스러운 의제를 가지고 있다. 누가 진정으로 충성스럽고, 누가 단순히 권력, 명예, 그리고 동전을 갈망하는가? 너무 늦기 전에 알아내는 건 왕에게 달렸어
더 자세히 말하자면, 그 경기는 7라운드 동안 지속된다. 매 라운드마다 플레이어들은 왕관, 까마귀, 검과 같은 영향력 유형을 가진 수많은 미션 카드를 공개한다. 각각의 귀족 놀이 카드는 하나 이상의 미션을 향해 있으며, 그들이 가장 많이 한 미션에 그들의 하우스 시길(House Sigil)을 배치한다. 그리고 나서 각각의 임무는 영향력 카드를 섞고 성공과 실패를 집계함으로써 해결된다. 미션이 성공하면 명령이 생성되고 그렇지 않으면 혼돈이 생성됩니다. 귀족들은 시길 가문과의 임무가 성공했는지 실패했는지에 따라 보상(동전, 명예, 권력)을 받는다.
왕이 경기 중에 포고령을 내려 충성스러워 보이는 귀족들에게 호의를 베풀거나 공모자로 의심되는 자들을 의심하게 할 수 있다. 포고령은 왕이 옳으면 질서를, 왕이 틀리면 혼돈을 수여한다.
게임이 끝날 때, 오더가 혼돈을 넘어서면 킹이 승리하고 개인적인 야망을 이룬 충성파들이 승리한다. 혼돈이 우위를 점하면 개인적인 야망을 이룬 공모자들이 승리하게 됩니다.
Who do you trust? If you sit on the Iron Throne, the wisest answer is "no one".
Game of Thrones: Oathbreaker is a game of deception and social deduction. One player assumes the role of King (or Queen), while the others represent the great Lords and Ladies of the Houses of Westeros. Some are loyalists who want order in the realm, others are conspirators who seek to undermine the throne, and all of them have a secret agenda of their own. Who is truly loyal, and who is simply hungry for power, honor, and coin? It's up to the King to figure it out before it's too late.
In more detail, the game lasts seven rounds. In each round, players reveal a number of mission cards, each of which has an associated influence type: crowns, ravens, or swords. Each noble plays influence cards face down to one or more missions and places their House Sigil at the mission where they played the most cards. Then each mission is resolved by shuffling the influence cards there and tallying up successes and failures. If a mission succeeds, Order is generated; otherwise Chaos is generated. Nobles earn rewards (coin, honor, power) based on whether the mission with their House Sigil succeeded or failed.
The King can play decree cards during the game to grant favor to nobles who seem loyal, or cast suspicion on suspected conspirators. Decree cards award Order if the King was correct and Chaos if the King was wrong.
At the end of the game, if Order exceeds Chaos, the King wins and any loyalists who achieved their personal ambitions win. If Chaos has the edge, then any conspirators who achieved their personal ambitions win.
Game of Thrones: Oathbreaker is a game of deception and social deduction. One player assumes the role of King (or Queen), while the others represent the great Lords and Ladies of the Houses of Westeros. Some are loyalists who want order in the realm, others are conspirators who seek to undermine the throne, and all of them have a secret agenda of their own. Who is truly loyal, and who is simply hungry for power, honor, and coin? It's up to the King to figure it out before it's too late.
In more detail, the game lasts seven rounds. In each round, players reveal a number of mission cards, each of which has an associated influence type: crowns, ravens, or swords. Each noble plays influence cards face down to one or more missions and places their House Sigil at the mission where they played the most cards. Then each mission is resolved by shuffling the influence cards there and tallying up successes and failures. If a mission succeeds, Order is generated; otherwise Chaos is generated. Nobles earn rewards (coin, honor, power) based on whether the mission with their House Sigil succeeded or failed.
The King can play decree cards during the game to grant favor to nobles who seem loyal, or cast suspicion on suspected conspirators. Decree cards award Order if the King was correct and Chaos if the King was wrong.
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