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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Graham Plowman
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아티스트
-
인원
게임 소개
네크로노미콘은 H.P. 러브크래프트의 어두운 세계를 배경으로 두 플레이어가 주문을 걸고 미토스 생물을 소환하고 총기를 사용하는 카드 게임이다. 신화에 대한 지식은 희귀 불가사의한 책을 읽으면서 배울 수 있고 마법의 힘을 키워 강력한 주문을 걸 수 있지만, 캐릭터의 제정신이 점차 상실되어 정신분열증, 아고라포비아, 기타 끔찍한 효과로 이어질 수 있다.
게임플레이:
이 게임의 목적은 상대의 인생 포인트를 0으로 만드는 것입니다. 덱에서 각 선수에게 5장의 카드가 지급되며 한 라운드당 한 장의 카드를 사용할 수 있다.
피해를 입힐 수 있는 방법은 재래식 화기를 사용하는 것, 주문을 거는 것, 미토스 생물들을 소환하는 것 등 세 가지가 있다. 생물은 카드의 직접적인 공격을 차단하지 않고 직접 공격하지 않으며, 대신 상대가 당신에게 피해를 입힌 후 반격합니다.
추후 신화(말과 생물)와 관련된 카드는 카드에 숫자로 기재된 온전한 비용이 있다.
라이프 포인트 외에도 게임에 따라 값이 달라지는 4가지 매개변수가 있습니다: i) 엘더 사인, ii) 아크네 파워, iii) 옐로우 사인 테인트, iv) 사니티.
i) 사인은 미토스 효과에 대한 방어책 중 하나입니다. 특정 카드를 사용하여 늘릴 수 있습니다. 각 포인트에 대해 주문 카드와 몬스터의 데미지가 1씩 줄어듭니다.
ii) 아르케인의 힘은 신화에 대한 지식으로 얻은 마법의 힘을 나타낸다. Arcane power는 Arcane books 읽기 등 특정 카드를 사용하여 증가시킬 수 있습니다. 모든 포인트에 대해 피해 번호 옆에 기호가 표시된 모든 카드에 대해 1개의 추가 피해를 입힙니다.
iii) 노란색 간판의 얼룩은 특정 카드를 사용하여 가해질 수 있는 마법의 저주입니다. 그 효과는 당신이 가진 모든 오염된 점에 대해, 당신의 차례가 끝날 때 당신은 하나의 피해를 입게 될 것입니다. 오점을 없애는 유일한 방법은 특정 카드를 사용하는 것입니다.
iv) 제정신: 신화와 관련된 카드는 제정신 포인트가 듭니다. 온전한 정신은 신화를 탐구하는 데 드는 비용이며, 어떤 카드는 신비적인 성질이 아니기 때문에 비용이 들지 않는다. 만약 당신의 제정신이 제로가 되면 당신은 미쳐버릴 것입니다. 광기 효과에는 다양한 유형이 있으며, 그 중 하나는 무작위로 적용된다.
조현병: 각 턴이 끝날 때마다 엘더 사인과 아크네 파워가 0으로 간다.
과대망상증: 각 턴이 끝날 때, +2 Arcane과 +4 Taint를 넣으세요.
외국인 혐오증: 소환 카드는 효과가 없습니다.
광장공포증: 당신은 손에 두 장의 카드만 가질 수 있다. 당신의 손에서 무작위로 초과된 카드를 제거하세요.
게임플레이:
이 게임의 목적은 상대의 인생 포인트를 0으로 만드는 것입니다. 덱에서 각 선수에게 5장의 카드가 지급되며 한 라운드당 한 장의 카드를 사용할 수 있다.
피해를 입힐 수 있는 방법은 재래식 화기를 사용하는 것, 주문을 거는 것, 미토스 생물들을 소환하는 것 등 세 가지가 있다. 생물은 카드의 직접적인 공격을 차단하지 않고 직접 공격하지 않으며, 대신 상대가 당신에게 피해를 입힌 후 반격합니다.
추후 신화(말과 생물)와 관련된 카드는 카드에 숫자로 기재된 온전한 비용이 있다.
라이프 포인트 외에도 게임에 따라 값이 달라지는 4가지 매개변수가 있습니다: i) 엘더 사인, ii) 아크네 파워, iii) 옐로우 사인 테인트, iv) 사니티.
i) 사인은 미토스 효과에 대한 방어책 중 하나입니다. 특정 카드를 사용하여 늘릴 수 있습니다. 각 포인트에 대해 주문 카드와 몬스터의 데미지가 1씩 줄어듭니다.
ii) 아르케인의 힘은 신화에 대한 지식으로 얻은 마법의 힘을 나타낸다. Arcane power는 Arcane books 읽기 등 특정 카드를 사용하여 증가시킬 수 있습니다. 모든 포인트에 대해 피해 번호 옆에 기호가 표시된 모든 카드에 대해 1개의 추가 피해를 입힙니다.
iii) 노란색 간판의 얼룩은 특정 카드를 사용하여 가해질 수 있는 마법의 저주입니다. 그 효과는 당신이 가진 모든 오염된 점에 대해, 당신의 차례가 끝날 때 당신은 하나의 피해를 입게 될 것입니다. 오점을 없애는 유일한 방법은 특정 카드를 사용하는 것입니다.
iv) 제정신: 신화와 관련된 카드는 제정신 포인트가 듭니다. 온전한 정신은 신화를 탐구하는 데 드는 비용이며, 어떤 카드는 신비적인 성질이 아니기 때문에 비용이 들지 않는다. 만약 당신의 제정신이 제로가 되면 당신은 미쳐버릴 것입니다. 광기 효과에는 다양한 유형이 있으며, 그 중 하나는 무작위로 적용된다.
조현병: 각 턴이 끝날 때마다 엘더 사인과 아크네 파워가 0으로 간다.
과대망상증: 각 턴이 끝날 때, +2 Arcane과 +4 Taint를 넣으세요.
외국인 혐오증: 소환 카드는 효과가 없습니다.
광장공포증: 당신은 손에 두 장의 카드만 가질 수 있다. 당신의 손에서 무작위로 초과된 카드를 제거하세요.
Necronomicon is a card game set in the dark worlds of H.P. Lovecraft where two players fight each other casting spells, summoning Mythos creatures and using firearms. The knowledge about the mythos can be learnt reading rare arcane books and the magical power can be increased to cast more powerful spells, but also the sanity of the character played will lose sanity progressively, leading to schizofrenia, agorafobia and other terrible effects.
Gameplay:
The objective of the game is to make the life points of the opponent reach zero. From the deck, 5 cards are dealt to each of the players and one card from the hand can be played each round.
There are three ways damage can be inflicted, by using conventional fire arms, casting spells and summoning Mythos creatures. Creatures do not block direct attacks from the cards and they don’t attack directly, instead they counterattack after your opponent has damaged you.
Cards involving the Chtuhu Mythos (spells and creatures) have a sanity cost which is listed as a number in the card.
Apart from the life points, there are four other parameters with a value that will change along the game: i) Elder sign, ii) Arcane power, iii) Taint of the yellow sign, and iv) Sanity.
i) Elder Sign is one defense against the Mythos effects. It can be increased through the use of certain cards. For each point you have, you will take 1 less damage from spell cards and monsters.
ii) Arcane Power represents the magical power gained by the knowledge of the Mythos. Arcane Power can be increased through the use of certain cards such as reading Arcane books. For every point you have, you will deal one extra damage for all cards that show the symbol next to the damage number.
iii) Taint of the yellow sign is a magical curse that can be inflicted using certain cards. Its effect is that for every tainted point you have, you will take one damage at the end of your turn. The only way to purge yourself of the taint is to use certain cards.
iv) Sanity: cards related to the Mythos cost sanity points to use. Sanity is the cost for delving into de Mythos and some cards cost zero due them not being of an occult nature. If your sanity reaches zero you will be insane. There are various types of insanity effects, and one of them will be applied randomly:
Schizophrenia: At the end of each turn, Elder Sign and Arcane Power go to zero.
Megalomania: At the end of each turn, add +2 Arcane and + 4 Taint.
Xenophobia: your summon cards have no effect.
Agoraphobia: you can only have 2 cards in your hand. Remove randomly any excess cards from your hand.
Gameplay:
The objective of the game is to make the life points of the opponent reach zero. From the deck, 5 cards are dealt to each of the players and one card from the hand can be played each round.
There are three ways damage can be inflicted, by using conventional fire arms, casting spells and summoning Mythos creatures. Creatures do not block direct attacks from the cards and they don’t attack directly, instead they counterattack after your opponent has damaged you.
Cards involving the Chtuhu Mythos (spells and creatures) have a sanity cost which is listed as a number in the card.
Apart from the life points, there are four other parameters with a value that will change along the game: i) Elder sign, ii) Arcane power, iii) Taint of the yellow sign, and iv) Sanity.
i) Elder Sign is one defense against the Mythos effects. It can be increased through the use of certain cards. For each point you have, you will take 1 less damage from spell cards and monsters.
ii) Arcane Power represents the magical power gained by the knowledge of the Mythos. Arcane Power can be increased through the use of certain cards such as reading Arcane books. For every point you have, you will deal one extra damage for all cards that show the symbol next to the damage number.
iii) Taint of the yellow sign is a magical curse that can be inflicted using certain cards. Its effect is that for every tainted point you have, you will take one damage at the end of your turn. The only way to purge yourself of the taint is to use certain cards.
iv) Sanity: cards related to the Mythos cost sanity points to use. Sanity is the cost for delving into de Mythos and some cards cost zero due them not being of an occult nature. If your sanity reaches zero you will be insane. There are various types of insanity effects, and one of them will be applied randomly:
Schizophrenia: At the end of each turn, Elder Sign and Arcane Power go to zero.
Megalomania: At the end of each turn, add +2 Arcane and + 4 Taint.
Xenophobia: your summon cards have no effect.
Agoraphobia: you can only have 2 cards in your hand. Remove randomly any excess cards from your hand.
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