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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
0+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Joseph McCullough
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아티스트
-
인원
게임 소개
먼 미래에, 인간은 은하계 전역에 퍼져나갔습니다. 거대한 배들이 별들 - 무시무시한 떼의 그늘 아래 놓여 있는 별들 - 을 향해 날아갑니다. 인류의 군대는 벌레를 막기 위해 불가능할 정도로 거대한 함대에 합류했지만, 이미 많은 행성들이 무너졌다. 대부분의 함대가 재장착을 위해 닻을 내리는 동안, 100명의 지원병과 함께 고속 절단기가 헬로스로 파견된다. 그들은 최대한 많은 좌초된 생존자들을 구조할 수 있는 90일의 시간이 있다.
막차 작전은 모든 범위의 공상 과학 군인들을 어떤 조합으로도 사용할 수 있도록 고안된 단독 또는 협동 게임이다. 자원봉사자 6명으로 구성된 팀이 민간인을 구조하기 위해 혼성 부대를 방문한다. 그들은 끝없는 파괴적인 벌레의 조류에 맞서고 있다. 빠른 전투와 간단한 인공지능은 부엌 식탁에 맞는 빠르고 흥미로운 게임을 만듭니다. 각 자원봉사자의 상태와 경험을 추적하고 그날의 필요를 충족시키기 위해 로스터를 순환시킵니다. 이것은 비상식적인 이야기 게임입니다. 세상을 개인적이고 매력적으로 만드는 것은 쉽다. 지원자들은 모든 중대로부터 올 수 있고 미래가 지탱할 수 있는 연대로부터 올 수 있다. 두 방울이 똑같이 보이거나 연주할 필요는 없습니다.
각 턴마다, 자원 봉사자는 이동 행동과 사격 행동을 취할 수 있다(모든 근거리 전투는 지원자와 버그가 접촉하는 이동 행동의 일부로써 해결된다. 싸움은 10면 주사위로 해결된다. 버그는 거리 기능이 없습니다. 촬영 동작에서 버그는 롤에 따라 놓치거나, 쓰러지거나, 죽입니다. 혼란스러운 상황에서 자원봉사자의 명단이 모든 것을 결정한다: 자원봉사자의 실패는 그녀의 적의 성공이다. 지원자의 배치와 연대에 따라 그녀가 얼마나 주사위를 굴리는지, 그리고 무엇이 적중으로 적합할지가 결정된다. 자원봉사자들이 그들의 모든 행동을 한 후에, 간단한 AI가 식탁 위의 벌레들의 움직임을 통제한다.
자원봉사자들의 목표의 구체적인 내용이 시나리오에 제시되어 있다. 게임은 이러한 목표가 달성되거나 모든 지원자들이 테이블에서 제외될 때 종료됩니다. 일반적으로 목표는 생존자를 찾고 테이블에서 호송하는 것을 중심으로 한다.
막차 작전은 모든 범위의 공상 과학 군인들을 어떤 조합으로도 사용할 수 있도록 고안된 단독 또는 협동 게임이다. 자원봉사자 6명으로 구성된 팀이 민간인을 구조하기 위해 혼성 부대를 방문한다. 그들은 끝없는 파괴적인 벌레의 조류에 맞서고 있다. 빠른 전투와 간단한 인공지능은 부엌 식탁에 맞는 빠르고 흥미로운 게임을 만듭니다. 각 자원봉사자의 상태와 경험을 추적하고 그날의 필요를 충족시키기 위해 로스터를 순환시킵니다. 이것은 비상식적인 이야기 게임입니다. 세상을 개인적이고 매력적으로 만드는 것은 쉽다. 지원자들은 모든 중대로부터 올 수 있고 미래가 지탱할 수 있는 연대로부터 올 수 있다. 두 방울이 똑같이 보이거나 연주할 필요는 없습니다.
각 턴마다, 자원 봉사자는 이동 행동과 사격 행동을 취할 수 있다(모든 근거리 전투는 지원자와 버그가 접촉하는 이동 행동의 일부로써 해결된다. 싸움은 10면 주사위로 해결된다. 버그는 거리 기능이 없습니다. 촬영 동작에서 버그는 롤에 따라 놓치거나, 쓰러지거나, 죽입니다. 혼란스러운 상황에서 자원봉사자의 명단이 모든 것을 결정한다: 자원봉사자의 실패는 그녀의 적의 성공이다. 지원자의 배치와 연대에 따라 그녀가 얼마나 주사위를 굴리는지, 그리고 무엇이 적중으로 적합할지가 결정된다. 자원봉사자들이 그들의 모든 행동을 한 후에, 간단한 AI가 식탁 위의 벌레들의 움직임을 통제한다.
자원봉사자들의 목표의 구체적인 내용이 시나리오에 제시되어 있다. 게임은 이러한 목표가 달성되거나 모든 지원자들이 테이블에서 제외될 때 종료됩니다. 일반적으로 목표는 생존자를 찾고 테이블에서 호송하는 것을 중심으로 한다.
In the far future, humans have spread across the galaxy. Gigantic ships ply the stars - stars that lie under the shadow of a terrible swarm. The militaries of humanity are joined in an impossibly huge fleet to dam the bugs’ advance, but many planets have already fallen. While the bulk of the fleets weighs anchor for refit, a fast cutter is dispatched to Helos - one such ruined world - with a complement of one hundred volunteers. They have ninety days to rescue as many stranded survivors as they can.
Operation Last Train is a solo or cooperative game designed to use sci-fi soldiers from any range in any combination. Teams of six volunteers drop in mixed units to rescue civilians. They are opposed by a never-ending tide of ravening bugs. Fast combat and a simple AI make for quick and exciting games that fit on a kitchen table. Track the status and experience of each volunteer and rotate rosters to meet the needs of the day. This is a game of emergent narrative. It’s easy to make the world personal and engaging. The volunteers may come from every company and regiment the future could hold. No two drops need look or play the same.
Each turn, a volunteer may take a move action and a shoot action (any melee combat is resolved as part of the move action that brings volunteers and bugs into contact). Combat is resolved with ten-sided dice. The bugs have no ranged capabilities - in any shoot action, the bugs are either missed, knocked down, or killed depending on the roll. In melee, the volunteers' roll decides everything: a volunteer's failure is her enemy's success. A volunteer's load-out and regiment determine how many dice she rolls, and what qualifies as a hit. After the volunteers have performed all of their actions, a simple AI governs the movement of any bugs on the table.
Scenarios lay out the specifics of the volunteers' objectives. The game ends when those objectives are met, or all volunteers are off of the table. Generally, objectives revolve around searching for, and escorting survivors off the table.
Operation Last Train is a solo or cooperative game designed to use sci-fi soldiers from any range in any combination. Teams of six volunteers drop in mixed units to rescue civilians. They are opposed by a never-ending tide of ravening bugs. Fast combat and a simple AI make for quick and exciting games that fit on a kitchen table. Track the status and experience of each volunteer and rotate rosters to meet the needs of the day. This is a game of emergent narrative. It’s easy to make the world personal and engaging. The volunteers may come from every company and regiment the future could hold. No two drops need look or play the same.
Each turn, a volunteer may take a move action and a shoot action (any melee combat is resolved as part of the move action that brings volunteers and bugs into contact). Combat is resolved with ten-sided dice. The bugs have no ranged capabilities - in any shoot action, the bugs are either missed, knocked down, or killed depending on the roll. In melee, the volunteers' roll decides everything: a volunteer's failure is her enemy's success. A volunteer's load-out and regiment determine how many dice she rolls, and what qualifies as a hit. After the volunteers have performed all of their actions, a simple AI governs the movement of any bugs on the table.
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