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BGG랭킹
BGG전체 : 4642
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.38 / 5
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디자이너
Julian Allain
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아티스트
Régis Torres
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인원
게임 소개
주사위로 구성된 던전 —에 들어갈 시간입니다! — 몬스터를 죽이고 최대한 많은 점수를 얻습니다.
던전 아카데미에서 각 플레이어는 4개의 던전을 보여주는 종이를 가지고 있으며, 각 던전은 4x4 그리드이다. 게임은 4라운드로 진행되며, 각 라운드에서 여러분은 이 던전들 중 하나를 통과하게 됩니다. 각 플레이어는 특별한 힘과 함께 일정량의 생명력(빨간색)과 마력(파란색)을 보여주는 캐릭터 카드도 가지고 있다.
던전 안에 실제로 있는 것은 라운드를 시작할 때 굴리는 주사위에 의해 결정됩니다. 16개의 주사위를 굴려 4x4 격자 안에 안착시키세요. 주사위는 파란색 물약과 빨간색 힘뿐만 아니라 빨간색과 파란색 괴물들을 작은 크기와 큰 크기로 보여준다. 당신은 직교로만 방향을 바꿀 수 있는 연속된 선으로 주사위 던전에 들어갈 위치와 통과할 주사위를 결정하고, 당신의 선을 넘지 않고 던전의 다른 지점에서 나갈 때까지 당신의 개인 그리드에 이 해당 선을 그립니다. 그런 다음 카드 수가 플레이어 수와 일치하도록 사용 가능한 가장 낮은 숫자 카드를 청구합니다.
모두가 던전을 통해 선을 긋고 나면 그 길을 차근차근 추적해 붉은 몬스터(작거나 큰)를 물리칠 생명(1 또는 2)과 푸른 몬스터(작거나 큰)를 물리칠 마나(1 또는 2)를 제거한다. 물약과 힘 있는 공간을 지날 때 캐릭터에 새로운 토큰을 배치합니다. 그리드를 통과하면 격파한 몬스터에 대한 점수를 획득하고, 시트에서 4개의 퀘스트 중 하나를 선택하여 보너스 포인트를 획득합니다. (2라운드에서는 남은 퀘스트 3개 중 하나를 선택하므로 시간이 지남에 따라 선택이 줄어듭니다.) 번호 카드에 따라 플레이어 순서를 정할 때 사용 가능한 보물 중 하나를 선택하여 포인트와 파워를 제공합니다. 당신의 생명력과 마력의 수준은 다음 라운드로 넘어갑니다.
2라운드와 3라운드에서는 주사위 중 하나를 특정 방향으로만 통과할 수 있는 미로 다이로 교체하고, 4라운드에서는 빅보스 다이로 교체해 게임을 종료하고 최종 점수를 집계하기 전에 가져갈 수 있는 거대한 것이 주어진다.
던전 아카데미에서 각 플레이어는 4개의 던전을 보여주는 종이를 가지고 있으며, 각 던전은 4x4 그리드이다. 게임은 4라운드로 진행되며, 각 라운드에서 여러분은 이 던전들 중 하나를 통과하게 됩니다. 각 플레이어는 특별한 힘과 함께 일정량의 생명력(빨간색)과 마력(파란색)을 보여주는 캐릭터 카드도 가지고 있다.
던전 안에 실제로 있는 것은 라운드를 시작할 때 굴리는 주사위에 의해 결정됩니다. 16개의 주사위를 굴려 4x4 격자 안에 안착시키세요. 주사위는 파란색 물약과 빨간색 힘뿐만 아니라 빨간색과 파란색 괴물들을 작은 크기와 큰 크기로 보여준다. 당신은 직교로만 방향을 바꿀 수 있는 연속된 선으로 주사위 던전에 들어갈 위치와 통과할 주사위를 결정하고, 당신의 선을 넘지 않고 던전의 다른 지점에서 나갈 때까지 당신의 개인 그리드에 이 해당 선을 그립니다. 그런 다음 카드 수가 플레이어 수와 일치하도록 사용 가능한 가장 낮은 숫자 카드를 청구합니다.
모두가 던전을 통해 선을 긋고 나면 그 길을 차근차근 추적해 붉은 몬스터(작거나 큰)를 물리칠 생명(1 또는 2)과 푸른 몬스터(작거나 큰)를 물리칠 마나(1 또는 2)를 제거한다. 물약과 힘 있는 공간을 지날 때 캐릭터에 새로운 토큰을 배치합니다. 그리드를 통과하면 격파한 몬스터에 대한 점수를 획득하고, 시트에서 4개의 퀘스트 중 하나를 선택하여 보너스 포인트를 획득합니다. (2라운드에서는 남은 퀘스트 3개 중 하나를 선택하므로 시간이 지남에 따라 선택이 줄어듭니다.) 번호 카드에 따라 플레이어 순서를 정할 때 사용 가능한 보물 중 하나를 선택하여 포인트와 파워를 제공합니다. 당신의 생명력과 마력의 수준은 다음 라운드로 넘어갑니다.
2라운드와 3라운드에서는 주사위 중 하나를 특정 방향으로만 통과할 수 있는 미로 다이로 교체하고, 4라운드에서는 빅보스 다이로 교체해 게임을 종료하고 최종 점수를 집계하기 전에 가져갈 수 있는 거대한 것이 주어진다.
Time to enter a dungeon — a dungeon composed of dice! — to kill monsters and score as much as possible.
In Dungeon Academy, each player has a piece of paper that shows four dungeons, with each dungeon being a 4x4 grid. The game lasts four rounds, and in each round you will go through one of these dungeons. Each player also has a character card that shows some amount of life (red) and mana (blue) along with a special power.
What's actually in a dungeon is determined by dice that you roll at the start of the round. You roll sixteen dice, then let them settle in a 4x4 grid. The dice show red and blue monsters in both small and large sizes, as well as blue potions and red strength. You decide where to enter the dice dungeon and which dice to pass through in a continuous line that can change directions only orthogonally, and you draw this corresponding line on your personal grid until you exit at some other point of the dungeon without crossing over your line. You then claim the lowest available number card, with the number of cards matching the number of players.
Once everyone has finished drawing a line through the dungeon, you trace out that path step by step, removing life (1 or 2) to defeat red monsters (small or large) and mana (1 or 2) to defeat blue monsters (small or large). You place new tokens on your character as you pass through potions and strength spaces. Once you're through the grid, you score points for the monsters you defeated, and you choose one of four quests on your sheet for bonus points. (In the second round, you choose one of the three remaining quests, so your choices diminish over time.) In player order based on your number card, you take one of the available treasures, which provide points and powers. Your life and mana levels carry over into the next round.
In the second and third rounds, you replace one of the dice with a labyrinth die that can be passed through only in certain directions, and in the fourth round another die is replaced with the big boss die, giving you something giant to take on before ending the game and tallying your final score.
In Dungeon Academy, each player has a piece of paper that shows four dungeons, with each dungeon being a 4x4 grid. The game lasts four rounds, and in each round you will go through one of these dungeons. Each player also has a character card that shows some amount of life (red) and mana (blue) along with a special power.
What's actually in a dungeon is determined by dice that you roll at the start of the round. You roll sixteen dice, then let them settle in a 4x4 grid. The dice show red and blue monsters in both small and large sizes, as well as blue potions and red strength. You decide where to enter the dice dungeon and which dice to pass through in a continuous line that can change directions only orthogonally, and you draw this corresponding line on your personal grid until you exit at some other point of the dungeon without crossing over your line. You then claim the lowest available number card, with the number of cards matching the number of players.
Once everyone has finished drawing a line through the dungeon, you trace out that path step by step, removing life (1 or 2) to defeat red monsters (small or large) and mana (1 or 2) to defeat blue monsters (small or large). You place new tokens on your character as you pass through potions and strength spaces. Once you're through the grid, you score points for the monsters you defeated, and you choose one of four quests on your sheet for bonus points. (In the second round, you choose one of the three remaining quests, so your choices diminish over time.) In player order based on your number card, you take one of the available treasures, which provide points and powers. Your life and mana levels carry over into the next round.
In the second and third rounds, you replace one of the dice with a labyrinth die that can be passed through only in certain directions, and in the fourth round another die is replaced with the big boss die, giving you something giant to take on before ending the game and tallying your final score.
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