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BGG랭킹
BGG전체 : 3341
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Isaias Vallejo
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아티스트
Mihajlo Dimitrievski
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인원
게임 소개
발레리아의 마그레이브스는 발레리아의 판타지 세계를 배경으로 한 수작업 작업 배치 게임이다. 이 게임은 시리즈 중 다섯 번째 독립형 게임으로, 이전 게임(아이콘, 캐릭터 및 쉬운 턴 포함)에 익숙한 느낌을 주면서 예상할 수 있는 익숙한 메커니즘(오프턴 보너스, 다중 사용 카드 및 리소스 관리)을 기반으로 합니다.
당신은 Margrave, 발레리아 땅을 지키고 도시에 마법의 워드 타워를 건설하는 임무를 맡은 군 사령관입니다. 발레리아에 있는 기사들은 당신이나 동료 마그레이브에게 4개의 길드에 대한 영향력을 얻기 위해 몬스터를 처치하거나 위치를 활성화하도록 명령할 수 있습니다. 일꾼, 병사, 그림자, 그리고 거룩함. 영향력을 얻게 되면, 여러분은 여러분에게 보너스를 주는 특권 타일을 얻게 될 문턱을 넘을 것입니다.
게임이 끝나면 길드에 대한 영향력과 길드의 아이콘 수에 따라 승리 포인트를 얻게 됩니다. 게임이 끝날 때 가장 많은 승점을 획득한 변경백은 공작 또는 공작부인으로 임명되고 보호하고 성장할 수 있는 그들만의 지방이 주어집니다!
손에 쥔 시민카드는 1장뿐이라 턴이 간단합니다. 각 카드는 페넌트(왼쪽 위), 전원 텍스트(맨 아래)의 작업 아이콘으로 재생하거나 플레이어 보드에서 두 가지 작업 중 하나(카드 불러오기 또는 워드 타워 빌드)를 수행하기 위해 얼굴을 숙일 수 있습니다.
주요 기능은 다음과 같습니다.
핸드 빌딩 - 데크 빌딩과 마찬가지로 카드를 손에 넣으면 파워, 승리 포인트 및 옵션이 증가합니다.
다중 사용 카드 - 각 카드는 네 가지 방법 중 하나로 사용될 수 있어 전략을 실행할 수 있는 많은 의사 결정의 여지를 남깁니다.
작업자 배치 - Margrave 또는 Knight를 위치로 이동할 때마다 작업자 배치 게임처럼 해당 위치의 힘을 활성화합니다.
공유 작업자 - 게임 보드의 나이트는 한 명의 플레이어에 속하지 않으므로(누구나 사용할 수 있음) 강력한 턴으로 상대를 설정하지 않도록 주의하십시오.
리소스 관리 - 플레이어 보드에 저장 공간이 제한되어 있으며 토큰을 낭비하지 않고 효과적으로 사용하는 것이 게임에서 이기는 열쇠입니다.
영웅 무덤 - 나이트를 전투에 투입하면 영광스러운 죽음을 맞이하고 무덤으로 보내져 통합된 미니 게임에서 보너스를 획득할 수 있습니다.
영향력 트랙 - 트랙을 가로질러 마커를 이동하여 4개의 길드에 대한 영향력을 획득하여 게임 종료 시 수집한 아이콘에 대해 더 많은 승리 포인트를 획득합니다.
환상적인 예술 - 이전의 발레리아 게임들과 마찬가지로, 미코는 색과 생명으로 가득 찬 풍부하고 역동적인 세계를 창조함으로써 정말로 자신을 능가했습니다.
당신은 Margrave, 발레리아 땅을 지키고 도시에 마법의 워드 타워를 건설하는 임무를 맡은 군 사령관입니다. 발레리아에 있는 기사들은 당신이나 동료 마그레이브에게 4개의 길드에 대한 영향력을 얻기 위해 몬스터를 처치하거나 위치를 활성화하도록 명령할 수 있습니다. 일꾼, 병사, 그림자, 그리고 거룩함. 영향력을 얻게 되면, 여러분은 여러분에게 보너스를 주는 특권 타일을 얻게 될 문턱을 넘을 것입니다.
게임이 끝나면 길드에 대한 영향력과 길드의 아이콘 수에 따라 승리 포인트를 얻게 됩니다. 게임이 끝날 때 가장 많은 승점을 획득한 변경백은 공작 또는 공작부인으로 임명되고 보호하고 성장할 수 있는 그들만의 지방이 주어집니다!
손에 쥔 시민카드는 1장뿐이라 턴이 간단합니다. 각 카드는 페넌트(왼쪽 위), 전원 텍스트(맨 아래)의 작업 아이콘으로 재생하거나 플레이어 보드에서 두 가지 작업 중 하나(카드 불러오기 또는 워드 타워 빌드)를 수행하기 위해 얼굴을 숙일 수 있습니다.
주요 기능은 다음과 같습니다.
핸드 빌딩 - 데크 빌딩과 마찬가지로 카드를 손에 넣으면 파워, 승리 포인트 및 옵션이 증가합니다.
다중 사용 카드 - 각 카드는 네 가지 방법 중 하나로 사용될 수 있어 전략을 실행할 수 있는 많은 의사 결정의 여지를 남깁니다.
작업자 배치 - Margrave 또는 Knight를 위치로 이동할 때마다 작업자 배치 게임처럼 해당 위치의 힘을 활성화합니다.
공유 작업자 - 게임 보드의 나이트는 한 명의 플레이어에 속하지 않으므로(누구나 사용할 수 있음) 강력한 턴으로 상대를 설정하지 않도록 주의하십시오.
리소스 관리 - 플레이어 보드에 저장 공간이 제한되어 있으며 토큰을 낭비하지 않고 효과적으로 사용하는 것이 게임에서 이기는 열쇠입니다.
영웅 무덤 - 나이트를 전투에 투입하면 영광스러운 죽음을 맞이하고 무덤으로 보내져 통합된 미니 게임에서 보너스를 획득할 수 있습니다.
영향력 트랙 - 트랙을 가로질러 마커를 이동하여 4개의 길드에 대한 영향력을 획득하여 게임 종료 시 수집한 아이콘에 대해 더 많은 승리 포인트를 획득합니다.
환상적인 예술 - 이전의 발레리아 게임들과 마찬가지로, 미코는 색과 생명으로 가득 찬 풍부하고 역동적인 세계를 창조함으로써 정말로 자신을 능가했습니다.
Margraves of Valeria is a hand-building worker-placement game set in the fantasy world of Valeria. It's the fifth stand-alone game in the series and brings the familiar feel of the previous games (with icons, characters, and easy turns) while building on familiar mechanics you'd expect (off-turn bonuses, multi-use cards, and resource-management).
You are a Margrave, a military commander tasked with defending the land of Valeria and building magical Ward Towers at cities. Knights in Valeria can be commanded by you or your fellow Margraves to slay monsters or activate locations in an effort to gain influence over the 4 Guilds: Worker, Soldier, Shadow, and Holy. As you gain influence, you'll cross thresholds that will earn you privilege tiles which give you bonuses.
At the end of the game, you'll earn victory points based on how much influence you have over a Guild and how many icons you've gained of that Guild. The Margrave with the most victory points at the end of the game will be named a Duke or Duchess and given their own province to protect and grow!
Turns are deceptively simple as you only get to play 1 Citizen card from your hand. Each card can be played for action icons in the pennant (top-left), power text (at the bottom), or played face-down to perform one of the two actions on your player board (Recall your cards or Build a Ward Tower).
Key features include:
Hand Building - Much like deck-building, you are drafting cards into your hand increasing your powers, victory points, and options.
Multi-use Cards - Each card can be used in one of four ways, leaving you a lot of decision-making room to execute your strategy.
Worker-Placement - Each time you move your Margrave or a Knight into a location, you activate the power of that location much like a worker placement game.
Shared Workers - The Knights on the game board do not belong to a single player (anyone can use them) so be careful not to setup your opponents with powerful turns.
Resource Management - You have limited storage spots on your player board and using them effectively (without wasting tokens) is key to winning the game.
Hero Tombs - As you send Knights into battle, they die glorious deaths and are sent to tombs where you can collect bonuses in a well-integrated mini-game.
Influence Track - Gain influence over the 4 Guilds by moving your markers across the tracks which will earn you more victory points at the end of the game for icons you collect.
Fantastic Art - As with previous Valeria games, the Mico has really outdone himself by creating a rich and dynamic world full of color and life.
You are a Margrave, a military commander tasked with defending the land of Valeria and building magical Ward Towers at cities. Knights in Valeria can be commanded by you or your fellow Margraves to slay monsters or activate locations in an effort to gain influence over the 4 Guilds: Worker, Soldier, Shadow, and Holy. As you gain influence, you'll cross thresholds that will earn you privilege tiles which give you bonuses.
At the end of the game, you'll earn victory points based on how much influence you have over a Guild and how many icons you've gained of that Guild. The Margrave with the most victory points at the end of the game will be named a Duke or Duchess and given their own province to protect and grow!
Turns are deceptively simple as you only get to play 1 Citizen card from your hand. Each card can be played for action icons in the pennant (top-left), power text (at the bottom), or played face-down to perform one of the two actions on your player board (Recall your cards or Build a Ward Tower).
Key features include:
Hand Building - Much like deck-building, you are drafting cards into your hand increasing your powers, victory points, and options.
Multi-use Cards - Each card can be used in one of four ways, leaving you a lot of decision-making room to execute your strategy.
Worker-Placement - Each time you move your Margrave or a Knight into a location, you activate the power of that location much like a worker placement game.
Shared Workers - The Knights on the game board do not belong to a single player (anyone can use them) so be careful not to setup your opponents with powerful turns.
Resource Management - You have limited storage spots on your player board and using them effectively (without wasting tokens) is key to winning the game.
Hero Tombs - As you send Knights into battle, they die glorious deaths and are sent to tombs where you can collect bonuses in a well-integrated mini-game.
Influence Track - Gain influence over the 4 Guilds by moving your markers across the tracks which will earn you more victory points at the end of the game for icons you collect.
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