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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Julian Hollis, Jonah Primo
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아티스트
Travis Anderson, Jonah Primo, Hannah Rayne
-
인원
게임 소개
기후변화로 파괴된 포스트 아포칼립틱 세계를 배경으로 한 트레머는 2~4인용 중량 전략 게임으로, 매 턴마다 보드를 재설계하고 재배열한다. 동물의 조상 정신으로서, 당신은 당신의 종족의 발전을 돕는 동시에 당신의 적들을 방해하기 위해 재난이 많은 세상을 이용해야 합니다. 목표는 당신의 경쟁자들이 그들의 서식지에 도착하기 전에 그들이 보드 반대편 구석에 있는 그들의 마지막 남은 자연 서식지에 도달하도록 도와줌으로써 당신의 종족을 구하는 것이다.
떨림은 모듈식 타일보드에서 재생됩니다. 차례가 바뀌면 어떤 순서로든 다음 3가지 조치를 취해야 합니다. 트래버스, 텍토닉 트위스트 및 스카우트(구성요소 작업 탐색 및 예측 선택)
이러한 동작은 플레이어가 목표를 향해 보드를 가로질러 이동하고 타일의 방향을 바꾸며 트레모어 토큰을 축적할 수 있게 한다. 떨림 토큰은 별도의 파지오보드에 배치되며 플레이어는 이를 전략적으로 할당하고 최적화해야 재난을 발화시킬 수 있다.
당신이 안전하게 이동하는 데 도움이 되거나 방해가 될 6가지 재난이 있습니다. 각각은 독특한 효과를 가지고 있으며, 보드의 영역은 당신이 그들의 위치와 방향을 어떻게 조작하느냐에 따라 달라집니다. 또한 비밀의 대재앙 카드, 재해 다이롤, 종족 고유의 능력을 사용하여 효과를 회피, 조합 및 증폭할 수 있습니다.
떨림은 경쟁 게임이나 팀 협동 게임으로 할 수 있습니다. 배우기 쉽고 숙달하기 어려워 모든 스킬 레벨에 적합합니다. 게임은 얼마나 진지하게 전략을 짜느냐에 따라 30분에서 60분 동안 지속됩니다.
— 요나, 컬리 브라더스 게임
떨림은 모듈식 타일보드에서 재생됩니다. 차례가 바뀌면 어떤 순서로든 다음 3가지 조치를 취해야 합니다. 트래버스, 텍토닉 트위스트 및 스카우트(구성요소 작업 탐색 및 예측 선택)
이러한 동작은 플레이어가 목표를 향해 보드를 가로질러 이동하고 타일의 방향을 바꾸며 트레모어 토큰을 축적할 수 있게 한다. 떨림 토큰은 별도의 파지오보드에 배치되며 플레이어는 이를 전략적으로 할당하고 최적화해야 재난을 발화시킬 수 있다.
당신이 안전하게 이동하는 데 도움이 되거나 방해가 될 6가지 재난이 있습니다. 각각은 독특한 효과를 가지고 있으며, 보드의 영역은 당신이 그들의 위치와 방향을 어떻게 조작하느냐에 따라 달라집니다. 또한 비밀의 대재앙 카드, 재해 다이롤, 종족 고유의 능력을 사용하여 효과를 회피, 조합 및 증폭할 수 있습니다.
떨림은 경쟁 게임이나 팀 협동 게임으로 할 수 있습니다. 배우기 쉽고 숙달하기 어려워 모든 스킬 레벨에 적합합니다. 게임은 얼마나 진지하게 전략을 짜느냐에 따라 30분에서 60분 동안 지속됩니다.
— 요나, 컬리 브라더스 게임
Set in a post apocalyptic world destroyed by climate change, Tremor is a 2 to 4 player medium weight strategy game where you redesign and rearrange the board every turn. As an animal ancestral spirit, to win you must exploit a disaster-ridden world to help your species progress, while hindering your opponents. The goal is to save your species by helping them reach their last remaining natural habitat in the opposite corner of the board, before your rivals get to theirs.
Tremor is played on a modular tile board. On your turn you must take 3 actions in any order: Traverse, Tectonic Twist, and Scout (a choice of component actions Explore and Forecast).
These actions allow players to move across the board towards their goal, reorient tiles, and accumulate Tremor Tokens. Tremor Tokens are placed on the separate Catastrophe Board, and players must strategically allocate and optimise them to ignite a disaster.
There are 6 disasters that will help or hinder your passage to safety. Each of them have unique effects, and the area of the board they affect is based on how you manipulate their position and orientation. You can also evade, combo and amplify their effects by using secret Catastrophe Cards, Disaster Die rolls, and abilities unique to your species.
Tremor can be played as a competitive or team co-operative game. It's easy to learn and hard to master, making it suitable for all skill levels. Games last between 30-60 minutes depending on how seriously you take your strategy.
— Jonah, Curly Bros Games
Tremor is played on a modular tile board. On your turn you must take 3 actions in any order: Traverse, Tectonic Twist, and Scout (a choice of component actions Explore and Forecast).
These actions allow players to move across the board towards their goal, reorient tiles, and accumulate Tremor Tokens. Tremor Tokens are placed on the separate Catastrophe Board, and players must strategically allocate and optimise them to ignite a disaster.
There are 6 disasters that will help or hinder your passage to safety. Each of them have unique effects, and the area of the board they affect is based on how you manipulate their position and orientation. You can also evade, combo and amplify their effects by using secret Catastrophe Cards, Disaster Die rolls, and abilities unique to your species.
Tremor can be played as a competitive or team co-operative game. It's easy to learn and hard to master, making it suitable for all skill levels. Games last between 30-60 minutes depending on how seriously you take your strategy.
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