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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.82 / 5

게임 소개

포르투갈 왕은 가장 중요한 광장을 칼¸ada 타일 (포르투갈에서 여러 광장을 포장하는 세계적으로 유명한 흑백 타일)로 포장하기 위해 이 나라의 가장 훌륭한 석공들을 불렀습니다. 하지만 그 일은 엄청나고 선수들은 점수를 얻거나 돈을 모으는데 도움을 줄 도우미 카드의 도움으로 숫자를 세야 할 것이다.

로시오에서, 플레이어들은 5장의 카드를 뽑고 그 중 3장을 손에 쥔 채로 게임을 시작합니다.

선수 차례가 되면, 먼저 자신의 손에서 카드를 꺼내서 자신의 보드 아래 가장 오른쪽 공간에 놓고, 이전에 모집한 모든 카드를 왼쪽으로 미끄러지게 하고, 보드 아래에는 3개의 카드 슬롯이 있다. 새로 영입한 카드가 페이스업을 하게 되면, 선수들은 코인으로 비용을 지불해야 한다. 카드를 뒤집어 쓰면 돈이 들지 않는다.

그러면 플레이어 보드 아래의 모든 카드가 활성화됩니다: 페이스 업 카드는 카드에 표시된 패턴이 사각형에서 발견될 때마다 플레이어에게 포인트를 줍니다. 페이스 다운 카드는 플레이어에게 각각 1개씩의 코인을 제공합니다.

그런 다음 플레이어 보드의 맨 왼쪽에 있는 cal¸ada 타일을 만들어야 합니다. 플레이어는 절대로 자발적으로 보드에 있는 타일의 순서를 변경할 수 없습니다. 그러나 플레이어는 언제라도 1코인을 사용하여 기판에 직교로 인접한 2피스를 교환할 수 있다. 타일 1개와 벽 1개 또는 타일 2개 이상의 요소에 직교로 인접하여 정사각형에 만들어야 합니다. 그리고 그것은 그것이 건설되고 있는 라인의 가장 왼쪽에 사용 가능한 공간에 지어져야 한다. 플레이어가 유사한 타일에 직교로 인접하여 빌드할 경우 보너스로 다음 맨 왼쪽 타일을 빌드할 수 있으며, 중지하거나 더 빌드할 수 없을 때까지. 플레이어들은 타일이 만들어진 후 플레이어 보드에 남겨진 공간에 그려진 각 동전당 1개의 동전을 수집한다.

마지막으로, 플레이어들은 시중에 나와 있는 4장의 카드 중 1장의 카드를 손에 쥐어줌으로써 그들의 차례를 마칩니다. 그러나 플레이어가 선택할 수 있는 카드의 양은 자신이 만든 타일의 수에 따라 달라집니다. 따라서, 만약 선수들이 1개의 타일만 만들 경우, 그들은 첫 번째 카드를 가져가야 합니다. 예를 들어 3개의 타일을 만들면 1번째, 2번째, 3번째 카드 중에서 선택할 수 있습니다. 플레이어는 플레이 보드의 빈 공간을 페이스 다운 스택의 타일로 채우는 것으로 순서를 마칩니다.

스퀘어가 협동적으로 지어지다 보니 특정 패턴이 다른 패턴보다 자주 나타나고 페이스업 카드의 스코어링이 기하급수적으로 커진다. 또한 플레이어가 열을 완성하면 보너스를 모을 수 있는데, 이는 1코인이 되거나 더 많은 카드를 뽑을 수 있다. 이 게임에서 돈이 매우 빠듯하기 때문에 추가 동전을 얻는 것은 당신의 손에서 카드를 뽑는데 매우 중요하다.

스퀘어가 끝나고 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리하면 게임이 종료된다.

Rossio는 타이밍에 중점을 둔다: 경기 후반에 카드 페이스업을 영입하면 예상보다 적은 점수를 얻을 것이다. 너무 일찍 모집하면 사각형에 타일이 별로 없어서 점수가 조금 나올 거예요. 많은 카드들은 하향식 카드들을 모집할 때 추가 금액을 주지만, 그들은 점수를 얻지 못할 것이다. 여러 개의 타일을 쌓으면 당신은 아마도 상대방을 돕고 있을 것이다. 타일을 적게 만들면 아마 다음 번에 페이스업 카드를 모집할 돈이 없을 것이다.

Rossio는 매우 간단한 규칙을 가지고 있지만, 선수들 간의 높은 상호작용과 매 턴마다 흥미로운 결정들이 있는 게임입니다.

—디자이너의 설명
The Portuguese King has called the finest stonemasons of the country to pave one of the most important squares with calçada tiles (worldwide famous black and white tiles that pave several squares in Portugal). But the task is enormous and players will have to count with the aid of helper cards who will help them score points and/or collect money.

In Rossio, players start the game by drawing five cards and keeping three of them on their hands.

On a player's turn, players will first recruit a card from their hands, placing it on the rightmost space under their player board, sliding to the left all cards previously recruited, discarding the card that slides off their boards (under each player board there are only 3 card slots). If the newly recruited card is played face-up, players must pay its cost in coins. If the card is played face-down, no money needs to be spent.

Then, ALL cards under a player board will activate: face-up cards will give the player Points for each time the pattern depicted on the card is found on the square. Face-down cards will provide the player 1 coin each.

Then, players must build the leftmost calçada tile of their player boards. Players can never voluntarily change the order of the tiles on their board. At any moment players can, however, spend 1 coin to swap 2 pieces on their board that are orthogonally adjacent. The tile must be built in the square orthogonally adjacent to at least 2 elements: 1 tile and 1 wall, or 2 tiles. And must be built on the leftmost available space of the line it is being built. If the players manage to build orthogonally adjacent to a similar tile, they can as bonus build the next leftmost tile, and so on, until they decide to stop or until they can't build more. Players collect then 1 coin for each coin depicted on the spaces that were left free on their player boards after tiles were built.

Finally, players end their turn by drawing 1 card into their hand from the 4 cards available on the market. However, the amount of cards players can choose from depends on the number of tiles that they have built. So, if players build only 1 tile, they must take the 1st card. If they build 3 tiles, for example, they can choose between the 1st, 2nd or 3rd cards. Players end their turns by refilling the empty spaces of their player boards with tiles from the facedown stacks.

As the square is being cooperatively built, certain patterns appear more often than others and the scoring of face-up cards becomes exponential. Also, when players complete a column, they collect a bonus, that can be either 1 coin or drawing more cards. Money is very tight in this game, so gaining an extra coin can be crucial to recruiting a card from your hand face-up.

The game ends when the square is finished and the player with most points wins the game.

Rossio is all about timing: Recruit a card face-up late in the game, and then it will score fewer times than expected. Recruit it too early, and it will score you a few points since there are few tiles built on the square. To many cards recruited face down will give that extra amount of money, but, they won't score any points. Build several tiles and you're probably helping your opponents. Build fewer tiles and you probably won't have money next turn to recruit a face-up card.

Rossio is a game with very simple rules, but with high interaction between players and interesting decisions every single turn.

—description from the designer

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