-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: 1-1+ 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.89 / 5
-
디자이너
Wes Erni, Ben Madison
-
아티스트
Ben Madison
-
인원
게임 소개
누비아는 나일 계곡에 있는 세 개의 기독교 왕국인 노바디아, 마쿠리아, 알로디아의 흑아프리카 문명을 통치하는 솔리테어 게임이다. 당신의 문화는 고대 이집트와 전설적인 쿠시 왕국의 영광의 계승자이지만, 이집트를 정복하고 지배하던 시대는 이미 지났습니다. 이 게임에서, 서기 1172년이고 누비아는 포위당하고 있습니다! 400년 동안, 여러분은 펀지의 맹렬한 이교도들과 땅에 굶주린 아랍인들의 지하드로부터 문명을 지키기 위해 싸우게 될 것입니다. 유명한 궁수를 배치하고, 수도원을 짓고, 황태자를 전투에 내보내고, 조류를 막기 위한 필사적인 노력으로 따님들을 시집보내십시오.
이 빠르고 재미있고 교육적인 솔리테어 게임은 Darin Leviloff에 의해 만들어진 시스템을 사용한다. “5개의 집결로에 있는 Mek” 표식은 당신의 왕국을 둘러싸고 있는 적대적인 아랍과 이교도 군대를 나타냅니다. 이 길들은 모두 청강과 백나일강의 중간 지점에 있는 당신의 엄청나게 부유한 수도인 소바에서 만난다. 소바는 만약 어떤 군대라도 멀리 가면 “Collapse”의 위험이 있다. 또한 중세 누비아 사회를 대표하는 3개의 트랙(노비티, 왕십, 군대)이 전체적인 상황에 큰 영향을 미친다. 카드 추첨은 당신에게 고대와 중세 누비아의 역사를 가르쳐주는 반면, 어떤 경로와 트랙이 당신에게 불리하게 움직이는지를 결정한다. (노력 다이롤이 성공하면) 자신에게 유리하게 되돌리기 위해 사용할 수 있는 “노력”의 수는 현재의 우루(왕)와 그의 수석 고문인 콥트 정교회의 대주교 개인의 재능에 달려 있다.
노력을 관리하는 것이 게임의 핵심이며, 원하는 만큼 많은 노력을 확보할 수 없습니다. 여러분은 땅을 팔고 주교들의 자연적인 종교적 소명 대신 정치적 이익을 위해 그들의 주교들을 사용함으로써 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 그것은 결국 여러분에게 승점을 줄 수 있는 단기 전략입니다. 각각의 위험한 갬빗은 갑작스럽게 게임을 끝낼 수 있는 시스템 전체의 사회적 붕괴를 피하기 위한 것이다. 5개의 적군을 물리치는 데 성공(또는 실패)하면 붕괴가 다가올 때 얼마나 많은 귀족 가문들이 여전히 당신 편에 서 있는지 알 수 있기 때문에 게임을 잘 할수록 붕괴가 일어날 가능성은 줄어듭니다.
경기가 끝나갈 무렵 포르투갈인들은 전설적인 프레스터 존의 왕국을 찾기 위해 아프리카를 찾고 있다.그 전설들이 당신을 가리킬지도 몰라요! 중세 누비아가 그들과 접촉하고 게임에서 이길 수 있을 만큼 오래 버틸 수 있겠니?
—출판사의 설명
이 빠르고 재미있고 교육적인 솔리테어 게임은 Darin Leviloff에 의해 만들어진 시스템을 사용한다. “5개의 집결로에 있는 Mek” 표식은 당신의 왕국을 둘러싸고 있는 적대적인 아랍과 이교도 군대를 나타냅니다. 이 길들은 모두 청강과 백나일강의 중간 지점에 있는 당신의 엄청나게 부유한 수도인 소바에서 만난다. 소바는 만약 어떤 군대라도 멀리 가면 “Collapse”의 위험이 있다. 또한 중세 누비아 사회를 대표하는 3개의 트랙(노비티, 왕십, 군대)이 전체적인 상황에 큰 영향을 미친다. 카드 추첨은 당신에게 고대와 중세 누비아의 역사를 가르쳐주는 반면, 어떤 경로와 트랙이 당신에게 불리하게 움직이는지를 결정한다. (노력 다이롤이 성공하면) 자신에게 유리하게 되돌리기 위해 사용할 수 있는 “노력”의 수는 현재의 우루(왕)와 그의 수석 고문인 콥트 정교회의 대주교 개인의 재능에 달려 있다.
노력을 관리하는 것이 게임의 핵심이며, 원하는 만큼 많은 노력을 확보할 수 없습니다. 여러분은 땅을 팔고 주교들의 자연적인 종교적 소명 대신 정치적 이익을 위해 그들의 주교들을 사용함으로써 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 그것은 결국 여러분에게 승점을 줄 수 있는 단기 전략입니다. 각각의 위험한 갬빗은 갑작스럽게 게임을 끝낼 수 있는 시스템 전체의 사회적 붕괴를 피하기 위한 것이다. 5개의 적군을 물리치는 데 성공(또는 실패)하면 붕괴가 다가올 때 얼마나 많은 귀족 가문들이 여전히 당신 편에 서 있는지 알 수 있기 때문에 게임을 잘 할수록 붕괴가 일어날 가능성은 줄어듭니다.
경기가 끝나갈 무렵 포르투갈인들은 전설적인 프레스터 존의 왕국을 찾기 위해 아프리카를 찾고 있다.그 전설들이 당신을 가리킬지도 몰라요! 중세 누비아가 그들과 접촉하고 게임에서 이길 수 있을 만큼 오래 버틸 수 있겠니?
—출판사의 설명
Nubia is a solitaire game where you rule a Black African civilization of three Christian kingdoms in the Nile Valley: Nobadia, Makuria, and Alodia. Your culture is an heir to the glories of Ancient Egypt and the legendary Kingdom of Kush, but long gone are the days when you were conquering and ruling Egypt. In the game, it is A.D. 1172 and Nubia is under siege! For 400 years, you will battle to defend civilization against the fierce pagans of the Funj, and a jihad of marauding land-hungry Arabs. Deploy your famous archers, build fortified monasteries, send the Crown Prince into battle, and marry off your daughters in a desperate effort to stem the tide.
This fast-play, fun, and educational solitaire game uses a system created by Darin Leviloff. “Mek” markers on five converging paths represent hostile Arab and pagan armies that surround your kingdoms. The paths all meet in Soba, your fabulously wealthy capital at the juncture of the Blue and White Nile rivers, where the danger of a “Collapse” exists if any of those armies makes it that far. In addition, three tracks representing medieval Nubian society (Nobility, Kingship, and the Army) greatly impact the overall situation. A card draw determines which paths and tracks move against you this turn, while the cards teach you about the history of ancient and medieval Nubia. The number of “Efforts” which you can use to move them back in your favor (if the Effort die roll succeeds) depends on the personal talents of your current Uru (king) and his chief advisor, the Metropolitan Bishop of the Coptic Orthodox Church.
Managing Efforts is key to the game, and you never have as many as you want. You can obtain more by selling off land and using your bishops for political gain instead of their natural religious calling: a short term strategy that can cost you victory points in the end. Each risky gambit is aimed at averting a system-wide social collapse, which can end the game suddenly. Your success (or failure) in holding off the five hostile armies helps determine how many noble families are still on your side when a Collapse approaches, so the better you play the game, the less chance the Collapse gets off the ground.
As the game draws to a close, the Portuguese are searching Africa for the fabled Christian “Kingdom of Prester John.” Those legends may refer to you! Can you hold medieval Nubia together long enough to make contact with them and win the game?
—description from the publisher
This fast-play, fun, and educational solitaire game uses a system created by Darin Leviloff. “Mek” markers on five converging paths represent hostile Arab and pagan armies that surround your kingdoms. The paths all meet in Soba, your fabulously wealthy capital at the juncture of the Blue and White Nile rivers, where the danger of a “Collapse” exists if any of those armies makes it that far. In addition, three tracks representing medieval Nubian society (Nobility, Kingship, and the Army) greatly impact the overall situation. A card draw determines which paths and tracks move against you this turn, while the cards teach you about the history of ancient and medieval Nubia. The number of “Efforts” which you can use to move them back in your favor (if the Effort die roll succeeds) depends on the personal talents of your current Uru (king) and his chief advisor, the Metropolitan Bishop of the Coptic Orthodox Church.
Managing Efforts is key to the game, and you never have as many as you want. You can obtain more by selling off land and using your bishops for political gain instead of their natural religious calling: a short term strategy that can cost you victory points in the end. Each risky gambit is aimed at averting a system-wide social collapse, which can end the game suddenly. Your success (or failure) in holding off the five hostile armies helps determine how many noble families are still on your side when a Collapse approaches, so the better you play the game, the less chance the Collapse gets off the ground.
As the game draws to a close, the Portuguese are searching Africa for the fabled Christian “Kingdom of Prester John.” Those legends may refer to you! Can you hold medieval Nubia together long enough to make contact with them and win the game?
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
454
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18