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BGG랭킹
BGG전체 : 7831
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Andrea Candiani
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아티스트
Nicola Angius
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인원
게임 소개
고려는 신비로운 봉건 일본을 배경으로 한 두 명의 플레이어에 대한 조사와 추리의 비대칭 게임이다. 한 플레이어는 황궁을 지키는 사무라이 역할을 맡게 되는데, 다른 플레이어가 연기하는 무시무시한 복수 정신인 고려를 사냥하는 역할을 맡게 된다.
고려는 특정한 종류의 물건에 묶인 고양이의 형태로 궁전에 나타난다. 복수를 하고 게임에서 이기려면, 고려인 플레이어는 사무라이에게 패배하지 않고 궁전과 스쿼의 방에 있는 5개의 물체를 부숴야 한다. 대신, 사무라이는 고려가 어떤 종류의 물건에 묶여 있는지 알아내거나 정령의 정수를 세 번 잡음으로써 영생을 쫓아내야 한다.
각 라운드에서 두 선수는 비대칭 턴을 번갈아 한다.
고려는 새로운 물체를 부수고 그녀의 상대를 호도하기 위해 비밀 건조대 위에 큐브를 올려놓으려고 계획을 세운다. 그리고 나서 사무라이들은 가능한 행동을 이용해 그녀의 길을 따라 고려인을 쫓고, 지도상의 사무라이 졸개들을 옮기고, 포획물을 정리하기 위해 특별한 보드를 사용한다.
하지만 영혼을 쫓아내는 것은 결코 쉬운 일이 아니다.
고려는 특정한 종류의 물건에 묶인 고양이의 형태로 궁전에 나타난다. 복수를 하고 게임에서 이기려면, 고려인 플레이어는 사무라이에게 패배하지 않고 궁전과 스쿼의 방에 있는 5개의 물체를 부숴야 한다. 대신, 사무라이는 고려가 어떤 종류의 물건에 묶여 있는지 알아내거나 정령의 정수를 세 번 잡음으로써 영생을 쫓아내야 한다.
각 라운드에서 두 선수는 비대칭 턴을 번갈아 한다.
고려는 새로운 물체를 부수고 그녀의 상대를 호도하기 위해 비밀 건조대 위에 큐브를 올려놓으려고 계획을 세운다. 그리고 나서 사무라이들은 가능한 행동을 이용해 그녀의 길을 따라 고려인을 쫓고, 지도상의 사무라이 졸개들을 옮기고, 포획물을 정리하기 위해 특별한 보드를 사용한다.
하지만 영혼을 쫓아내는 것은 결코 쉬운 일이 아니다.
Goryō is an asymmetrical game of investigation and deduction for two players, set in the mystical feudal Japan. One player will play the role of the Samurai guarding the Imperial Palace, charged with hunting down a dreadful spirit of vengeance, the Goryō, played by the other player.
The Goryō appears in the palace in the form of a cat, bound to a specific type of object. To get a revenge and win the game, the Goryō player must smash 5 objects in the palace’s rooms, without being defeated by the Samurai. To win, the Samurai must instead exorcise the spirit for good by finding out what type of object the Goryō is bound to, or by catching the spirit’s essence three times.
Each round, both players alternate in asymmetrical turns:
the Goryō plans the route to break a new object and mislead her opponent, placing movement cubes on a secret dry-erase board. Then the Samurai use their available actions to chase the Goryō along her path, moving the Samurai pawns on the map and using a special board to organize the catch.
However exorcising a spirit isn’t a simple task at all...
The Goryō appears in the palace in the form of a cat, bound to a specific type of object. To get a revenge and win the game, the Goryō player must smash 5 objects in the palace’s rooms, without being defeated by the Samurai. To win, the Samurai must instead exorcise the spirit for good by finding out what type of object the Goryō is bound to, or by catching the spirit’s essence three times.
Each round, both players alternate in asymmetrical turns:
the Goryō plans the route to break a new object and mislead her opponent, placing movement cubes on a secret dry-erase board. Then the Samurai use their available actions to chase the Goryō along her path, moving the Samurai pawns on the map and using a special board to organize the catch.
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