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BGG랭킹
BGG전체 : 1868
FAMILYGAMES : 526
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.46 / 5
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디자이너
Brigitte Ditt, Wolfgang Ditt
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아티스트
Filip Gavril, Anca Gavril
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인원
게임 소개
Spiel des Jahres의 새로운 버전은 새로운 테마, 더 매력적인 구성 요소, 그리고 모든 플레이가 다른지 확인하기 위해 규칙 조정 카드로 빅 포인트를 추천합니다.
네 페이지짜리 그림 규칙서. 20분 놀이 시간. 직접적인 충돌 없이 상호 작용성이 뛰어납니다.
플레이어들은 길을 따라 개미를 옮기고 가면서 음식을 모읍니다. 하지만, 그 음식의 가치는 다른 개미들이 어떻게 움직이는지에 달려 있습니다.
공유 인센티브는 여러분이 항상 다른 참가자들이 무엇을 하고 있는지 알아내려고 노력한다는 것을 의미합니다. 변수 "규칙 카드"는 게임마다 규칙을 수정하여 각각의 플레이가 신선하도록 합니다.
셋업하는 동안, 음식 자취가 펼쳐집니다. 각 플레이어의 차례에 따라, 그들은 자신의 색깔과 일치하는 다음 음식(붉은 개미를 사과로, 보라색 개미를 포도 등으로)으로 개미를 옮길 수 있다. 그런 다음 플레이어는 개미의 바로 앞이나 뒤에 있는 음식 토큰을 가져다가 게임이 끝날 때 점수를 얻기 위해 저장합니다.
하지만, 플레이어들은 짝이 된 개미가 산책로 끝에 있는 개미 언덕에 도착하기 전까지는 그 음식이 얼마만큼의 가치가 있을지 확실히 알지 못합니다. 이것은 플레이어들이 어떤 개미들을 발전시키고 다른 개미들을 저지하기 위해 함께 일하면서 공유된 인센티브를 만들어낸다.
그 과정에서 플레이어들은 특별한 액션으로 바뀔 수 있는 초콜릿과 보너스 포인트를 얻을 수 있는 방법을 제공하는 와인을 들 수 있는 기회도 갖는다.
게임의 규칙을 정의하는 네 개의 카드 덱이 있습니다. 각 게임마다, 각 덱에서 하나의 카드를 선택하여 짝짓기 조합을 제공한다. 플레이어들은 다른 플레이어들이 취하는 행동과 이 게임의 독특한 규칙에 자신의 전략을 적응시켜야 한다. "규칙 덱"은 다음과 같습니다.
개미 언덕 - 먹이 토큰은 짝짓는 개미가 먼저 언덕에 도착하면 더 많은 포인트가 적립되며, 짝짓는 개미가 마지막 언덕에 도착하면 더 많은 포인트가 적립됩니다.
와인 - 와인 토큰은 모든 게임에서 다른 득점 방법을 가지고 있습니다.
초콜릿 - 초콜릿 토큰은 모든 게임에서 다른 특별한 힘을 제공합니다. 그리고 그 힘을 사용하는 가장 좋은 방법은 다른 특별한 규칙에 따라 바뀔 것입니다.
변형 - 추가 반전을 제공하는 이 게임에 적용되는 한 가지 특별한 규칙입니다.
당신의 행동이 다른 선수들에 대한 인센티브를 바꿀 것입니다. 당신은 가장 가치 있는 음식 컬렉션을 수집하기 위해 이러한 계단식 효과를 관리할 수 있습니까?
네 페이지짜리 그림 규칙서. 20분 놀이 시간. 직접적인 충돌 없이 상호 작용성이 뛰어납니다.
플레이어들은 길을 따라 개미를 옮기고 가면서 음식을 모읍니다. 하지만, 그 음식의 가치는 다른 개미들이 어떻게 움직이는지에 달려 있습니다.
공유 인센티브는 여러분이 항상 다른 참가자들이 무엇을 하고 있는지 알아내려고 노력한다는 것을 의미합니다. 변수 "규칙 카드"는 게임마다 규칙을 수정하여 각각의 플레이가 신선하도록 합니다.
셋업하는 동안, 음식 자취가 펼쳐집니다. 각 플레이어의 차례에 따라, 그들은 자신의 색깔과 일치하는 다음 음식(붉은 개미를 사과로, 보라색 개미를 포도 등으로)으로 개미를 옮길 수 있다. 그런 다음 플레이어는 개미의 바로 앞이나 뒤에 있는 음식 토큰을 가져다가 게임이 끝날 때 점수를 얻기 위해 저장합니다.
하지만, 플레이어들은 짝이 된 개미가 산책로 끝에 있는 개미 언덕에 도착하기 전까지는 그 음식이 얼마만큼의 가치가 있을지 확실히 알지 못합니다. 이것은 플레이어들이 어떤 개미들을 발전시키고 다른 개미들을 저지하기 위해 함께 일하면서 공유된 인센티브를 만들어낸다.
그 과정에서 플레이어들은 특별한 액션으로 바뀔 수 있는 초콜릿과 보너스 포인트를 얻을 수 있는 방법을 제공하는 와인을 들 수 있는 기회도 갖는다.
게임의 규칙을 정의하는 네 개의 카드 덱이 있습니다. 각 게임마다, 각 덱에서 하나의 카드를 선택하여 짝짓기 조합을 제공한다. 플레이어들은 다른 플레이어들이 취하는 행동과 이 게임의 독특한 규칙에 자신의 전략을 적응시켜야 한다. "규칙 덱"은 다음과 같습니다.
개미 언덕 - 먹이 토큰은 짝짓는 개미가 먼저 언덕에 도착하면 더 많은 포인트가 적립되며, 짝짓는 개미가 마지막 언덕에 도착하면 더 많은 포인트가 적립됩니다.
와인 - 와인 토큰은 모든 게임에서 다른 득점 방법을 가지고 있습니다.
초콜릿 - 초콜릿 토큰은 모든 게임에서 다른 특별한 힘을 제공합니다. 그리고 그 힘을 사용하는 가장 좋은 방법은 다른 특별한 규칙에 따라 바뀔 것입니다.
변형 - 추가 반전을 제공하는 이 게임에 적용되는 한 가지 특별한 규칙입니다.
당신의 행동이 다른 선수들에 대한 인센티브를 바꿀 것입니다. 당신은 가장 가치 있는 음식 컬렉션을 수집하기 위해 이러한 계단식 효과를 관리할 수 있습니까?
New version of the Spiel des Jahres Recommended Big Points with a new theme, more engaging components, and rule tweak cards to make sure every play is different.
Four page illustrated rulebook. 20min play time. Highly interactive with no direct conflict.
Players move ants along a trail and collect food as they go. However, the value of that food depends on how the other ants move.
Shared incentives mean you are always trying to figure out what the other players are up to. Variable "rules cards" tweak the rules to every game so that each play is fresh.
During setup, a trail of food is laid out. On each player's turn, they can move any ant to the next food in the trail that matches their color (red ant to apple, purple ant to grapes, etc). Then the player takes the food token directly in front of or behind the ant, saving it to score at the end of the game.
However, players don't know for sure how much the food is going to be worth until the matching ant makes it to the ant hill at the end of the trail. This creates shared incentives as players work together to advance some ants and hold others back.
Along the way players also have the chance to pick up chocolate, which can be turned into special actions, and wine, which provides a way to score bonus points.
There are four decks of cards that define the rules for the game. Each game, one card is chosen from each deck to provide a unqiue combination. Players have to adapt their strategy to the actions the other players are taking and the unique rules for this game. The "rule decks" are:
Ant Hill - Food tokens are worth more points if the matching ant gets to the hill FIRST. Or, food tokens are worth more points if the matching ants get to the ant hill LAST.
Wine - The wine tokens have a different way of scoring in every game.
Chocolate - The chocolate tokens provide a different special power in every game. And, the best way to use that power will change based on the other special rules in play.
Variant - One special rule that applies to this game which offers an extra twist.
Your actions will change the incentives for the other players. Can you manage these cascading effects to collect the most valuable food collection?
Four page illustrated rulebook. 20min play time. Highly interactive with no direct conflict.
Players move ants along a trail and collect food as they go. However, the value of that food depends on how the other ants move.
Shared incentives mean you are always trying to figure out what the other players are up to. Variable "rules cards" tweak the rules to every game so that each play is fresh.
During setup, a trail of food is laid out. On each player's turn, they can move any ant to the next food in the trail that matches their color (red ant to apple, purple ant to grapes, etc). Then the player takes the food token directly in front of or behind the ant, saving it to score at the end of the game.
However, players don't know for sure how much the food is going to be worth until the matching ant makes it to the ant hill at the end of the trail. This creates shared incentives as players work together to advance some ants and hold others back.
Along the way players also have the chance to pick up chocolate, which can be turned into special actions, and wine, which provides a way to score bonus points.
There are four decks of cards that define the rules for the game. Each game, one card is chosen from each deck to provide a unqiue combination. Players have to adapt their strategy to the actions the other players are taking and the unique rules for this game. The "rule decks" are:
Ant Hill - Food tokens are worth more points if the matching ant gets to the hill FIRST. Or, food tokens are worth more points if the matching ants get to the ant hill LAST.
Wine - The wine tokens have a different way of scoring in every game.
Chocolate - The chocolate tokens provide a different special power in every game. And, the best way to use that power will change based on the other special rules in play.
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