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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Francesco Lanza, Stefano Spanò, Matteo Weber
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아티스트
Igor Krstic
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인원
게임 소개
헥세레이(Hexerei)는 전쟁으로 피폐해진 17세기 독일을 배경으로 한 1 대 1의 전투 및 협동 작전 게임이다. 최대 4명의 플레이어가 헌터로 활동하며, 상대 플레이어가 이끄는 코벤이 리퀴디얼을 완성하기 전에 W¨rzburg의 세 마녀를 찾아 죽이는 임무를 맡는다.
사냥꾼들은 아르카나 타일을 찾기 위해 게임 보드에 알려지지 않은 타일을 드러내기 위해 법정 갑판에서 죄수들을 심문할 것입니다. 이들은 아르카나 갑판에서 &ldqu;leads”를 끌어내어 마녀들이 자신을 드러내고 싸우도록 강요한다. 왜냐하면 Coven 8차례의가 어우러진 완성시킬 것이다. 사냥꾼들은 빨리 서두를 필요가 있습니다.
마녀회의 힘은 대단하지만 시간과의 싸움도 만만치 않다. Coven’의 플레이어는 오르비스 데크에서 추첨을 통해 각 턴’의 상태를 제어하고 말레피시아 데크에서 끔찍한 주문을 처리할 수 있다. 의식을 통해 힘을 얻고 피조물을 소환할 수 있습니다. 이들 각각은 가장 어두운 독일 신화에 바탕을 두고 있어 어떤 헌터와도 정면승부를 할 수 있지만, 동시에 전술적 역할에 특화되어 쉽게 낭비될 수 있다.
헌터와 마녀회는 보드 장악을 위해 싸운다: 각각 상대방이 조종하는 갑판에 유리한 카드를 섞기 위해 고군분투한다. 능률적인 주사위 싸움 시스템은 결정적인 행동, 어려운 선택, 위험 감수를 선호한다. 헌터들 간의 협력과 자원 풀은 장비를 확보하고 마녀회에 대한 행동을 계획하기 위해 필요합니다. 헌터 “live ”의 수가 한정되어 있고 각 피조물은 한 번만 소환될 수 있기 때문에 경솔한 결정은 양쪽 모두에게 파멸을 초래할 수 있다. 각 게임 세트에는 마녀, 크리처, 헌터들을 위한 오리지널 아트 및 (도색되지 않은) 미니어처가 포함될 것이다.
-디자이너의 설명
사냥꾼들은 아르카나 타일을 찾기 위해 게임 보드에 알려지지 않은 타일을 드러내기 위해 법정 갑판에서 죄수들을 심문할 것입니다. 이들은 아르카나 갑판에서 &ldqu;leads”를 끌어내어 마녀들이 자신을 드러내고 싸우도록 강요한다. 왜냐하면 Coven 8차례의가 어우러진 완성시킬 것이다. 사냥꾼들은 빨리 서두를 필요가 있습니다.
마녀회의 힘은 대단하지만 시간과의 싸움도 만만치 않다. Coven’의 플레이어는 오르비스 데크에서 추첨을 통해 각 턴’의 상태를 제어하고 말레피시아 데크에서 끔찍한 주문을 처리할 수 있다. 의식을 통해 힘을 얻고 피조물을 소환할 수 있습니다. 이들 각각은 가장 어두운 독일 신화에 바탕을 두고 있어 어떤 헌터와도 정면승부를 할 수 있지만, 동시에 전술적 역할에 특화되어 쉽게 낭비될 수 있다.
헌터와 마녀회는 보드 장악을 위해 싸운다: 각각 상대방이 조종하는 갑판에 유리한 카드를 섞기 위해 고군분투한다. 능률적인 주사위 싸움 시스템은 결정적인 행동, 어려운 선택, 위험 감수를 선호한다. 헌터들 간의 협력과 자원 풀은 장비를 확보하고 마녀회에 대한 행동을 계획하기 위해 필요합니다. 헌터 “live ”의 수가 한정되어 있고 각 피조물은 한 번만 소환될 수 있기 때문에 경솔한 결정은 양쪽 모두에게 파멸을 초래할 수 있다. 각 게임 세트에는 마녀, 크리처, 헌터들을 위한 오리지널 아트 및 (도색되지 않은) 미니어처가 포함될 것이다.
-디자이너의 설명
Hexerei is a 1 vs All game of combat and cooperative maneuvering, set in a broody, war-torn 17th century Germany. Up to four players will play as Hunters tasked with finding and slaying the Three Witches of Würzburg before the opposing player-led Coven completes the Ritual.
Hunters will interrogate Prisoners from the Tribunal Deck to reveal unknown tiles on the gaming board in order to find Arcana Tiles. These allow to draw “leads” from the Arcana Deck and ultimately force the Witches to reveal themselves and fight. Hunters need to act fast, because the Coven will complete the Ritual in 8 turns.
The Coven’s powers are great, but its fight against time is no less dire. The Coven’s player controls each turn’s conditions by drawing from the Orbis Deck and can deal gruesome spells from his Maleficia Deck. He gains power from the Ritual and can summon Creatures. Each of these is based on the darkest German myths and can go toe-to-toe with any Hunter, but at the same time is specialized in a tactical role and could easily be wasted.
The Hunters and the Coven fight for board control: each struggles to mix favorable cards into the decks controlled by the opponent. A streamlined dice combat system favors decisive action, hard choices and risk-taking. Cooperation and resource-pooling is needed between Hunters to secure equipment and plan actions against the Coven. Rash decisions can spell ruin for both sides, since the number of Hunter “lives” are limited, and each Creature can only be summoned once. Each game set will contain original art and (unpainted) miniatures for Witches, Creatures and the Hunters.
-description from designer
Hunters will interrogate Prisoners from the Tribunal Deck to reveal unknown tiles on the gaming board in order to find Arcana Tiles. These allow to draw “leads” from the Arcana Deck and ultimately force the Witches to reveal themselves and fight. Hunters need to act fast, because the Coven will complete the Ritual in 8 turns.
The Coven’s powers are great, but its fight against time is no less dire. The Coven’s player controls each turn’s conditions by drawing from the Orbis Deck and can deal gruesome spells from his Maleficia Deck. He gains power from the Ritual and can summon Creatures. Each of these is based on the darkest German myths and can go toe-to-toe with any Hunter, but at the same time is specialized in a tactical role and could easily be wasted.
The Hunters and the Coven fight for board control: each struggles to mix favorable cards into the decks controlled by the opponent. A streamlined dice combat system favors decisive action, hard choices and risk-taking. Cooperation and resource-pooling is needed between Hunters to secure equipment and plan actions against the Coven. Rash decisions can spell ruin for both sides, since the number of Hunter “lives” are limited, and each Creature can only be summoned once. Each game set will contain original art and (unpainted) miniatures for Witches, Creatures and the Hunters.
-description from designer
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