-
BGG랭킹
BGG전체 : 9714
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.10 / 5
-
디자이너
Aaron Andrew Wilson
-
아티스트
Lee Angerstein
-
인원
게임 소개
그 강은 모든 모양과 크기의 수달들로 가득 차 있습니다. 당신의 점수를 극대화하기 위해 어떤 수달이 적시에 강에 뛰어들어야 하는지 결정하세요. 수달이 이기면 더 많은 카드를 얻을 수 있지만, 지면 득점 조건을 선택할 수 있습니다.
내가 왜 수달을...
—디자이너의 설명
세우다
각 플레이어에게 카드 3장씩 손을 대세요. 나머지 카드들을 아래로 향하게(강변을 향하게) 한 무더기에 놓으세요.
게임플레이
각 라운드 플레이어들은 강을 만들고 뛰어들어 보상을 나눠줄 것입니다.
1) 강 만들기
강물을 보여주기 위해 테이블 위로 (강변을 향해) 상단 카드 3장을 일렬로 끌어내세요.
2)뛰어들기
첫 번째 선수는 손을 위로 향하게 하여 카드를 댑니다. 그러면 상대방은 카드 대결을 해야 한다. 두 카드 모두 가위바위보 메카닉으로 평가되어 어떤 플레이어가 라운드에서 승리할 것인지를 결정한다. 카드 번호가 높을수록 동점이 깨집니다.
3) 보상금 모으기
라운드 승자는 다음을 수행합니다.
그들은 두 장의 수달 카드를 그들의 굴로 가져갑니다. 당신의 굴은 당신이 이겼던 수달의 얼굴과 비슷합니다. 이것은 최종 게임 스코어링에 사용됩니다.
그들은 강에서 세 장의 카드 중 하나를 선택하여 손에 쥐게 됩니다.
라운드 루저는 다음을 수행합니다.
남은 두 개의 리버 카드 중에서 어떤 것이 자신의 손에 들어갈지, 어떤 것이 최종 득점 카드가 될지를 결정합니다. 스코어링 카드를 스코어링 조건이 표시된 열에 넣습니다. 경기가 끝날 때, 두 선수 모두 모든 득점 카드에서 점수를 얻을 것이다.
다음 라운드에서 이긴 사람이 먼저 간다. 두 선수 모두 카드가 없어질 때까지 라운드는 계속된다.
게임 종료
각 플레이어가 모든 수달을 플레이한 후, 4개의 리버 카드의 득점 조건에 따라 굴에서 수달을 채점합니다. 최고 점수 당첨!
2019년 2월 이달의 보드 게임 $20 이상 패키지로 출시되었다.
내가 왜 수달을...
—디자이너의 설명
세우다
각 플레이어에게 카드 3장씩 손을 대세요. 나머지 카드들을 아래로 향하게(강변을 향하게) 한 무더기에 놓으세요.
게임플레이
각 라운드 플레이어들은 강을 만들고 뛰어들어 보상을 나눠줄 것입니다.
1) 강 만들기
강물을 보여주기 위해 테이블 위로 (강변을 향해) 상단 카드 3장을 일렬로 끌어내세요.
2)뛰어들기
첫 번째 선수는 손을 위로 향하게 하여 카드를 댑니다. 그러면 상대방은 카드 대결을 해야 한다. 두 카드 모두 가위바위보 메카닉으로 평가되어 어떤 플레이어가 라운드에서 승리할 것인지를 결정한다. 카드 번호가 높을수록 동점이 깨집니다.
3) 보상금 모으기
라운드 승자는 다음을 수행합니다.
그들은 두 장의 수달 카드를 그들의 굴로 가져갑니다. 당신의 굴은 당신이 이겼던 수달의 얼굴과 비슷합니다. 이것은 최종 게임 스코어링에 사용됩니다.
그들은 강에서 세 장의 카드 중 하나를 선택하여 손에 쥐게 됩니다.
라운드 루저는 다음을 수행합니다.
남은 두 개의 리버 카드 중에서 어떤 것이 자신의 손에 들어갈지, 어떤 것이 최종 득점 카드가 될지를 결정합니다. 스코어링 카드를 스코어링 조건이 표시된 열에 넣습니다. 경기가 끝날 때, 두 선수 모두 모든 득점 카드에서 점수를 얻을 것이다.
다음 라운드에서 이긴 사람이 먼저 간다. 두 선수 모두 카드가 없어질 때까지 라운드는 계속된다.
게임 종료
각 플레이어가 모든 수달을 플레이한 후, 4개의 리버 카드의 득점 조건에 따라 굴에서 수달을 채점합니다. 최고 점수 당첨!
2019년 2월 이달의 보드 게임 $20 이상 패키지로 출시되었다.
The river is filled with otters of all shapes and sizes. Decide which otter should jump into the river at the right time to maximize your score. Having the winning otter gets you more cards, but losing lets you pick the scoring conditions.
Why I otter.....
—description from the designer
SETUP
Deal a hand of 3 card to each player. Place the rest of the cards face-down (river-side up) in a pile.
GAMEPLAY
Each round players will create the river, jump in, and then distribute the rewards.
1) Create the river
Draw the top 3 cards out onto the table (river-side up) in a line to show the river.
2)Jump In
First player plays a card from his hand face-up (otter-side up). Then their opponent must play a card face-up. Both cards are assessed (rock-paper-scissors mechanic) to see which player wins the round. Higher card number breaks ties.
3) Collect rewards
The round winner does the following:
They take the two otter cards into their den. Your den is a face-up line of the otters you've won. This will be used for endgame scoring.
They choose one of the three cards from the river to take into their hand.
The round loser does the following:
They choose from the remaining two river cards and decide which will go into their hand and which will become and endgame scoring card. Place the scoring cards into a column showing the scoring conditions. At the end of the game, both players will score off of all the scoring cards.
The winner of the round goes first in the next round. Rounds continue until both players have no more cards in hand.
END OF GAME
After each player has played all of their otters, score the otters in your den according to the scoring conditions on the four river cards. Highest score wins!
Released in the February 2019 Board Game of the Month Club $20+ package.
Why I otter.....
—description from the designer
SETUP
Deal a hand of 3 card to each player. Place the rest of the cards face-down (river-side up) in a pile.
GAMEPLAY
Each round players will create the river, jump in, and then distribute the rewards.
1) Create the river
Draw the top 3 cards out onto the table (river-side up) in a line to show the river.
2)Jump In
First player plays a card from his hand face-up (otter-side up). Then their opponent must play a card face-up. Both cards are assessed (rock-paper-scissors mechanic) to see which player wins the round. Higher card number breaks ties.
3) Collect rewards
The round winner does the following:
They take the two otter cards into their den. Your den is a face-up line of the otters you've won. This will be used for endgame scoring.
They choose one of the three cards from the river to take into their hand.
The round loser does the following:
They choose from the remaining two river cards and decide which will go into their hand and which will become and endgame scoring card. Place the scoring cards into a column showing the scoring conditions. At the end of the game, both players will score off of all the scoring cards.
The winner of the round goes first in the next round. Rounds continue until both players have no more cards in hand.
END OF GAME
After each player has played all of their otters, score the otters in your den according to the scoring conditions on the four river cards. Highest score wins!
Released in the February 2019 Board Game of the Month Club $20+ package.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18