-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Brian Train
-
아티스트
Eric R. Harvey, Joe Youst
-
인원
게임 소개
발칸 갬비트는 제2차 세계대전 후반 연합국이 그리스, 알바니아, 유고슬라비아를 거쳐 남유럽을 침공하기로 선택했다는 대체역사적 전제를 탐구하는 군사 시뮬레이션이다. 비록 연합군은 추축국에게 그러한 계획이 그들을 오도하기 위한 것이라고 설득하기 위해 많은 노력을 했지만, 실제로 이런 일은 일어나지 않았다.
그들의 진정한 의도에 대해서요 그럼에도 불구하고 윈스턴 처칠을 포함한 일부 연합군 전략가와 지도자들은 발칸 반도를 통한 유럽 침공이 합법적이고 전쟁에서 승리하는 활동이라고 믿었다. 따라서, 이 게임은 양쪽의 개념과 근심을 부분적으로 반영합니다.
지도상의 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 측정했을 때 약 20마일(약 30km)과 같습니다. 각 경기 순번은 선택된 시나리오와 현재 유효한 날씨에 따라 2-5일 동안 지속된다. 모든 지상 부대는 5,000명에서 20,000명 또는/또는 50명에서 350대의 장갑차들로 구성된 사단 또는 사단급 또는 여단을 대표한다.
이 게임에는 3가지 시나리오가 있습니다.
1943년 여름, 영국 제8군이 그리스와 크레타를 해방시키기 위해 파견되었다. 이것은 시칠리아와 살레르노의 역사적 침략인 HUSKY 작전과 ALANCHA 작전을 취재하기 위한 속임수였다.
1944년 여름, 소련군의 루마니아와 불가리아 상륙작전과 함께 영국 제12군이 그리스와 알바니아를 공격하고, 미국 제7군은 달마티아를 공격한다. 이 계획은 오버로드 작전과 ANVIL(프랑스 북부와 남부 침공)을 위장하기 위한 전반적인 기만 계획인 보디가드 작전의 일부였다.
겔리그나이트 작전: 1944년 말이나 1945년 초에 영국 제8군을 아드리아 해로 보내 독일 F 집단군의 마지막 퇴각을 차단하고, 북부 이탈리아로 향하는 소련군의 추가 진격을 막으려는 실제 계획이 수립되었다. 그 계획은 병력과 상륙정 부족으로 보류되었다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 280 카운터 1개
(소스: 규칙집 및 사용자 설명)
게임 규모:
경기 전환: 2-5일(시나리오에 따라 다름)
16진수: 30km/20마일
부대: 여단 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
그들의 진정한 의도에 대해서요 그럼에도 불구하고 윈스턴 처칠을 포함한 일부 연합군 전략가와 지도자들은 발칸 반도를 통한 유럽 침공이 합법적이고 전쟁에서 승리하는 활동이라고 믿었다. 따라서, 이 게임은 양쪽의 개념과 근심을 부분적으로 반영합니다.
지도상의 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 측정했을 때 약 20마일(약 30km)과 같습니다. 각 경기 순번은 선택된 시나리오와 현재 유효한 날씨에 따라 2-5일 동안 지속된다. 모든 지상 부대는 5,000명에서 20,000명 또는/또는 50명에서 350대의 장갑차들로 구성된 사단 또는 사단급 또는 여단을 대표한다.
이 게임에는 3가지 시나리오가 있습니다.
1943년 여름, 영국 제8군이 그리스와 크레타를 해방시키기 위해 파견되었다. 이것은 시칠리아와 살레르노의 역사적 침략인 HUSKY 작전과 ALANCHA 작전을 취재하기 위한 속임수였다.
1944년 여름, 소련군의 루마니아와 불가리아 상륙작전과 함께 영국 제12군이 그리스와 알바니아를 공격하고, 미국 제7군은 달마티아를 공격한다. 이 계획은 오버로드 작전과 ANVIL(프랑스 북부와 남부 침공)을 위장하기 위한 전반적인 기만 계획인 보디가드 작전의 일부였다.
겔리그나이트 작전: 1944년 말이나 1945년 초에 영국 제8군을 아드리아 해로 보내 독일 F 집단군의 마지막 퇴각을 차단하고, 북부 이탈리아로 향하는 소련군의 추가 진격을 막으려는 실제 계획이 수립되었다. 그 계획은 병력과 상륙정 부족으로 보류되었다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 280 카운터 1개
(소스: 규칙집 및 사용자 설명)
게임 규모:
경기 전환: 2-5일(시나리오에 따라 다름)
16진수: 30km/20마일
부대: 여단 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
Balkan Gambit is a military simulation exploring the alternative-historical premise that the Allied powers have chosen to invade southern Europe via Greece, Albania, and Yugoslavia in the latter half of World War II. Nothing like this actually happened, though the Allies went to great lengths to convince the Axis powers that such plans were intended in order to mislead them
as to their true intentions. Nonetheless, some Allied strategists and leaders, including Winston Churchill, believed that an invasion of Europe via the Balkans was a legitimate and war-winning activity. Hence, the game is partially a reflection of the concepts and anxieties of both sides.
Each hex on the map equals about 20 miles (about 30 km) when measured from side to opposite side. Each game turn represents 2-5 days, depending on the scenario chosen and the weather currently in effect. Every ground unit represents a division, division-equivalent, or brigade of about 5,000 to 20,000 men and/or 50 to 350 armored fighting vehicles.[...]
This game has 3 scenarios:
– Operation BOARDMAN: In summer 1943, the British 8th Army is sent to liberate Greece and Crete. This was a deception to cover Operations HUSKY and AVALANCHE, the historical invasions of Sicily and Salerno.[...]
– Operation ZEPPELIN: In summer 1944, the notional British 12th Army attacks Greece and Albania while the US 7th Army attacks in Dalmatia, in concert with Soviet amphibious operations against the coast of Rumania and Bulgaria. This plan was part of Operation BODYGUARD, the overall deception plan to disguise Operations OVERLORD and ANVIL (the invasions of northern and southern France).[...]
– Operation GELIGNITE: Actual plans were drawn up to send the British 8th Army across the Adriatic in late 1944 or early 1945 to cut off the final retreat of German Army Group F and forestall any further Soviet advances towards northern Italy. The plan was shelved due to shortages of troops and landing craft.[...]
Components: One 22" x 34" map & 280 counters
(source: rulebook and user's description)
Game Scale:
Game Turn: 2-5 days (depending on scenario)
Hex: 20 miles / 30 kilometers
Units: Brigade to Division
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 16-page rulebook
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
as to their true intentions. Nonetheless, some Allied strategists and leaders, including Winston Churchill, believed that an invasion of Europe via the Balkans was a legitimate and war-winning activity. Hence, the game is partially a reflection of the concepts and anxieties of both sides.
Each hex on the map equals about 20 miles (about 30 km) when measured from side to opposite side. Each game turn represents 2-5 days, depending on the scenario chosen and the weather currently in effect. Every ground unit represents a division, division-equivalent, or brigade of about 5,000 to 20,000 men and/or 50 to 350 armored fighting vehicles.[...]
This game has 3 scenarios:
– Operation BOARDMAN: In summer 1943, the British 8th Army is sent to liberate Greece and Crete. This was a deception to cover Operations HUSKY and AVALANCHE, the historical invasions of Sicily and Salerno.[...]
– Operation ZEPPELIN: In summer 1944, the notional British 12th Army attacks Greece and Albania while the US 7th Army attacks in Dalmatia, in concert with Soviet amphibious operations against the coast of Rumania and Bulgaria. This plan was part of Operation BODYGUARD, the overall deception plan to disguise Operations OVERLORD and ANVIL (the invasions of northern and southern France).[...]
– Operation GELIGNITE: Actual plans were drawn up to send the British 8th Army across the Adriatic in late 1944 or early 1945 to cut off the final retreat of German Army Group F and forestall any further Soviet advances towards northern Italy. The plan was shelved due to shortages of troops and landing craft.[...]
Components: One 22" x 34" map & 280 counters
(source: rulebook and user's description)
Game Scale:
Game Turn: 2-5 days (depending on scenario)
Hex: 20 miles / 30 kilometers
Units: Brigade to Division
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 16-page rulebook
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18