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BGG랭킹
BGG전체 : 8181
WARGAMES : 975
8.3From Salerno to Rome: World War II – The Italian Campaign, 1943-1944 (2020) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-720 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.20 / 5
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디자이너
Sergio Schiavi
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아티스트
Sergio Schiavi
-
인원
게임 소개
살레르노에서 로마까지, 살레르노 상륙(9월 43일)부터 로마 해방(6월 44일)까지, 2차 세계대전 중 이탈리아에서의 첫 10개월간의 군사작전을 시뮬레이션할 수 있습니다. 게임은 살레르노에 막 상륙한 미국 제5군과 풀리아에 진군하는 영국 제8군으로 시작된다. 추축국은 연합군 중 한 명으로 강력한 반격을 가한다.
이 게임을 통해 살레르노, 카시노, 안치오, 오르토나&헬리프 등 지난 9월 43일부터 5월 44일까지 이탈리아에서 벌어진 전투와 싸울 수 있다.
상자 안에 뭐가 들어있나?
살레르노에서 로마에 이르는 이탈리아 반도를 묘사한 두 개의 지도(56,2 x 86,2cm / 22x34인치)
576개 카운터(카운터 3개 - 시트당 192개 카운터)
재생 예제가 있는 규칙집(24페이지 - A4 크기)
7개의 차트 및 표
탱크 및 항공기 책자(8페이지 - A5 크기)
시나리오
오르토나 - 제8군이 독일 제1 낙하산 사단의 푸른 악마가 방어하는 오르토나에서 전투를 벌인다. 1지도 - 1회전
살레르노 - 5군 상륙 1지도 - 2회전
안치오 - 싱글 작전과 카시노의 유혈 전투. 1지도 - 2회전
디아뎀 - 구스타브 선의 돌파와 로마로의 진입. 1지도 - 2회전
Kesselring’s 옵션: Foggia 반격 - 가설 시나리오, 그러나 완전히 그럴듯합니다. 포자와 그 소중한 공항을 탈환하기 위한 두 번째 SS 기갑 군단 반격입니다
Campaign Game - 살레르노에 상륙하는 것부터 로마 정복까지 모든 캠페인. 가장 긴 게임! 2맵 - 10턴
게임 규모
시간 척도: 1회전 = 1개월, 충동적으로 세분화된다.
부대 규모: 여단(영연방 보병), 연대(독일, 미국 및 프랑스 보병), 대대(독일 기갑척탄병), 15-30 전차 그룹
지도 축척: 1 16진수 = 5km
플레이어 수: 2개
경기 시간: 가장 짧은 시나리오에서 2시간, 전체 캠페인에서 6-12시간
복잡성: 5명 중 3명
솔리테어 적합성: 2,5/5
--------------------
게임 방법
경기는 10번씩 진행되며, 각 턴은 한 달을 나타낸다. 각 턴은 다양한 수의 임펄스로 나뉘며, 이 기간 동안 두 플레이어 모두 매우 유연한 게임 구조 내에서 교대로 상대방의 움직임에 반응할 기회를 갖는다.
턴이 시작되면 각 플레이어는 임펄스 동안 자신의 힘을 통제하기 위해 사용할 수 있는 일정량의 활성화 포인트를 얻게 된다. 이러한 편제, 단일 사단 또는 전체 군단이 활성화되면 이동 및 전투, 다른 부문에서 전략적으로 이동할 수 있으며 예비군 등으로 배치될 수 있다.
활성화 지점은 공중 엄호, 착륙, 방어선 강화, 정찰, ULTRA 등의 다른 작전에도 사용할 수 있다.
포병대는 게임에서 매우 중요한 역할을 하며 폭격, 차단, 전술 지원 등 다양한 임무를 수행할 수 있다. 항공기도 같은 종류의 임무를 수행하지만, 훨씬 더 긴 사정거리를 가지고 있다.
활성화 포인트 시스템은 게임에서 큰 불확실성을 만들어내므로 모든 게임은 다르게 진행된다: 플레이어들은 신중하게 전략을 계획하고 지속적으로 근본적인 결정을 내려야 한다. 절박한 역습과 전략적인 서프라이즈가 번갈아 나오는 엄청난 긴장과 깊이의 경기다. 선수들의 관심은 항상 일정해야 한다.
다른 세부 규칙은 전투, 돌파구, 포병, 예비군, 증원군, 대체군, 해군 지원, 산악 지형과 평지에서의 보급, 그리고 물론 승리 조건도 포함한다.
승리하는 방법
이 독일 선수는 살레르노에서 미 5군을 가까스로 격퇴할 경우 곧바로 승산이 있다.
독일 선수가 이기지 못하면 게임이 진행되며, 연합군은 추축국의 군대를 없애려고 로마를 정복해야 승리할 수 있다. 연합군이 승리조건에 도달하지 못하거나, 어느 순간이라도 연합군의 손실이 일정 수준을 넘으면 추축국이 승리한다. '케슬러링’s 옵션' 변종은 게임을 완전히 바꿔놓으며 추축 플레이어에게 주도권을 돌려주고 다시 승리 조건을 바꾼다.
(게시자 및 BGG 사용자의 설명)
이 게임을 통해 살레르노, 카시노, 안치오, 오르토나&헬리프 등 지난 9월 43일부터 5월 44일까지 이탈리아에서 벌어진 전투와 싸울 수 있다.
상자 안에 뭐가 들어있나?
살레르노에서 로마에 이르는 이탈리아 반도를 묘사한 두 개의 지도(56,2 x 86,2cm / 22x34인치)
576개 카운터(카운터 3개 - 시트당 192개 카운터)
재생 예제가 있는 규칙집(24페이지 - A4 크기)
7개의 차트 및 표
탱크 및 항공기 책자(8페이지 - A5 크기)
시나리오
오르토나 - 제8군이 독일 제1 낙하산 사단의 푸른 악마가 방어하는 오르토나에서 전투를 벌인다. 1지도 - 1회전
살레르노 - 5군 상륙 1지도 - 2회전
안치오 - 싱글 작전과 카시노의 유혈 전투. 1지도 - 2회전
디아뎀 - 구스타브 선의 돌파와 로마로의 진입. 1지도 - 2회전
Kesselring’s 옵션: Foggia 반격 - 가설 시나리오, 그러나 완전히 그럴듯합니다. 포자와 그 소중한 공항을 탈환하기 위한 두 번째 SS 기갑 군단 반격입니다
Campaign Game - 살레르노에 상륙하는 것부터 로마 정복까지 모든 캠페인. 가장 긴 게임! 2맵 - 10턴
게임 규모
시간 척도: 1회전 = 1개월, 충동적으로 세분화된다.
부대 규모: 여단(영연방 보병), 연대(독일, 미국 및 프랑스 보병), 대대(독일 기갑척탄병), 15-30 전차 그룹
지도 축척: 1 16진수 = 5km
플레이어 수: 2개
경기 시간: 가장 짧은 시나리오에서 2시간, 전체 캠페인에서 6-12시간
복잡성: 5명 중 3명
솔리테어 적합성: 2,5/5
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게임 방법
경기는 10번씩 진행되며, 각 턴은 한 달을 나타낸다. 각 턴은 다양한 수의 임펄스로 나뉘며, 이 기간 동안 두 플레이어 모두 매우 유연한 게임 구조 내에서 교대로 상대방의 움직임에 반응할 기회를 갖는다.
턴이 시작되면 각 플레이어는 임펄스 동안 자신의 힘을 통제하기 위해 사용할 수 있는 일정량의 활성화 포인트를 얻게 된다. 이러한 편제, 단일 사단 또는 전체 군단이 활성화되면 이동 및 전투, 다른 부문에서 전략적으로 이동할 수 있으며 예비군 등으로 배치될 수 있다.
활성화 지점은 공중 엄호, 착륙, 방어선 강화, 정찰, ULTRA 등의 다른 작전에도 사용할 수 있다.
포병대는 게임에서 매우 중요한 역할을 하며 폭격, 차단, 전술 지원 등 다양한 임무를 수행할 수 있다. 항공기도 같은 종류의 임무를 수행하지만, 훨씬 더 긴 사정거리를 가지고 있다.
활성화 포인트 시스템은 게임에서 큰 불확실성을 만들어내므로 모든 게임은 다르게 진행된다: 플레이어들은 신중하게 전략을 계획하고 지속적으로 근본적인 결정을 내려야 한다. 절박한 역습과 전략적인 서프라이즈가 번갈아 나오는 엄청난 긴장과 깊이의 경기다. 선수들의 관심은 항상 일정해야 한다.
다른 세부 규칙은 전투, 돌파구, 포병, 예비군, 증원군, 대체군, 해군 지원, 산악 지형과 평지에서의 보급, 그리고 물론 승리 조건도 포함한다.
승리하는 방법
이 독일 선수는 살레르노에서 미 5군을 가까스로 격퇴할 경우 곧바로 승산이 있다.
독일 선수가 이기지 못하면 게임이 진행되며, 연합군은 추축국의 군대를 없애려고 로마를 정복해야 승리할 수 있다. 연합군이 승리조건에 도달하지 못하거나, 어느 순간이라도 연합군의 손실이 일정 수준을 넘으면 추축국이 승리한다. '케슬러링’s 옵션' 변종은 게임을 완전히 바꿔놓으며 추축 플레이어에게 주도권을 돌려주고 다시 승리 조건을 바꾼다.
(게시자 및 BGG 사용자의 설명)
From Salerno to Rome allows you to simulate the first ten months of the military campaign in Italy during WW2, from the landing in Salerno (September ’43) to the liberation of Rome (June ’44). The game starts with the American 5th army that has just landed in Salerno and the British 8th army advancing in Apulia, while the Axis powers gather their forces to hit with a powerful counter-offensive one of the two allied armies…
The game enables you to fight the battles that took place in Italy from September ’43 to May ’44: Salerno, Cassino, Anzio, Ortona…
WHAT’S IN THE BOX?
Two maps (56,2 x 86,2 cm / 22x34 inch), depicting the Italian peninsula from Salerno to Rome
576 counters (3 countersheets - 192 counters per sheet)
Rulebook (24 pages - A4 size) with example of play
7 charts & tables
Tanks and Aircraft booklet (8 pages - A5 size)
SCENARIOS
Ortona - The shortest scenario of all; the 8th Army crosses the Sangro river and engages a fight at Ortona, defended by the Green Devils of the German 1st parachute division. 1 Map - 1 turn
Salerno - The landing of the 5th Army. 1 Map - 2 turns
Anzio - The Shingle Operation and the bloody battles of Cassino. 1 Map - 2 turns
Diadem - The breakthrough of the Gustav line and the entry into Rome. 1 Map - 2 turns
The Kesselring’s Option: Foggia Counterattack - A hypothetical scenario, yet absolutely plausible: The 2nd SS Panzerkorps counterattacks in an attempt to reconquer Foggia and its precious airports. 1 Map - 2 turns
The Campaign Game - The whole campaign, from the landing in Salerno to the conquest of Rome. The longest game! 2 Maps - 10 turns
GAME SCALE
Time Scale: 1 turn = 1 month, turns subdivided in impulses.
Unit scale: Brigade (Commonwealth infantry), regiments (German, US & French infantry), battalions (German PanzerGrenadier), groups of 15-30 tank
Map Scale: 1 hex = 5 Km
Number of Players: Two
Playing Time: 2 hours for the shortest scenario, Ortona. 6-12 hours for the entire campaign
Complexity: 3 out of 5
Solitaire Suitability: 2,5 out 5
--------------------
HOW TO PLAY
The game lasts 10 turns, each representing one month. Each turn is divided in a varying number of impulses, during which both players always have the opportunity to react to their opponent’s moves, alternating within an extremely flexible game structure.
When a turn starts, each player gets a certain amount of activation points he can use to put under command his forces during impulses. These formations, single divisions or whole army corps, once activated, can move and fight, move strategically in a different sector, can be put in reserve and so on.
Activation points can also be used for other operations: air cover, landings, strengthening defensive lines, recon, ULTRA, etc.
Artillery has a very important role in the game; it can perform various missions: bombardment, interdiction, tactical support. Aircraft perform the same kind of missions too, but with a much longer range.
The activation point system creates great uncertainty in the game, so every game plays out differently: players must carefully plan their strategy and constantly make fundamental decisions. It is a game of great tension and depth, where desperate counter-attacks alternate with strategic surprises; the attention of players must always be constant.
Other detailed rules cover: combat, breakthroughs, artillery, reserves, reinforcements, replacements, naval support, supply in mountainous terrain and flat land and, of course, victory conditions.
HOW TO WIN
The German player has obviously a chance to win the game right away if he manages to repel the US 5th Army in Salerno.
If the German player does not win, the game goes on, and the Allies must conquer Rome, trying to eliminate the armies of the Axis powers, in order to win. The Axis wins if the Allies do not reach their victory conditions or if, in any moment, the losses for the Allies go over a certain level. 'The Kesserling’s Option' variant changes the game completely, giving back the initiative to the Axis player and changing the victory conditions again.
(description from the publisher and BGG user)
The game enables you to fight the battles that took place in Italy from September ’43 to May ’44: Salerno, Cassino, Anzio, Ortona…
WHAT’S IN THE BOX?
Two maps (56,2 x 86,2 cm / 22x34 inch), depicting the Italian peninsula from Salerno to Rome
576 counters (3 countersheets - 192 counters per sheet)
Rulebook (24 pages - A4 size) with example of play
7 charts & tables
Tanks and Aircraft booklet (8 pages - A5 size)
SCENARIOS
Ortona - The shortest scenario of all; the 8th Army crosses the Sangro river and engages a fight at Ortona, defended by the Green Devils of the German 1st parachute division. 1 Map - 1 turn
Salerno - The landing of the 5th Army. 1 Map - 2 turns
Anzio - The Shingle Operation and the bloody battles of Cassino. 1 Map - 2 turns
Diadem - The breakthrough of the Gustav line and the entry into Rome. 1 Map - 2 turns
The Kesselring’s Option: Foggia Counterattack - A hypothetical scenario, yet absolutely plausible: The 2nd SS Panzerkorps counterattacks in an attempt to reconquer Foggia and its precious airports. 1 Map - 2 turns
The Campaign Game - The whole campaign, from the landing in Salerno to the conquest of Rome. The longest game! 2 Maps - 10 turns
GAME SCALE
Time Scale: 1 turn = 1 month, turns subdivided in impulses.
Unit scale: Brigade (Commonwealth infantry), regiments (German, US & French infantry), battalions (German PanzerGrenadier), groups of 15-30 tank
Map Scale: 1 hex = 5 Km
Number of Players: Two
Playing Time: 2 hours for the shortest scenario, Ortona. 6-12 hours for the entire campaign
Complexity: 3 out of 5
Solitaire Suitability: 2,5 out 5
--------------------
HOW TO PLAY
The game lasts 10 turns, each representing one month. Each turn is divided in a varying number of impulses, during which both players always have the opportunity to react to their opponent’s moves, alternating within an extremely flexible game structure.
When a turn starts, each player gets a certain amount of activation points he can use to put under command his forces during impulses. These formations, single divisions or whole army corps, once activated, can move and fight, move strategically in a different sector, can be put in reserve and so on.
Activation points can also be used for other operations: air cover, landings, strengthening defensive lines, recon, ULTRA, etc.
Artillery has a very important role in the game; it can perform various missions: bombardment, interdiction, tactical support. Aircraft perform the same kind of missions too, but with a much longer range.
The activation point system creates great uncertainty in the game, so every game plays out differently: players must carefully plan their strategy and constantly make fundamental decisions. It is a game of great tension and depth, where desperate counter-attacks alternate with strategic surprises; the attention of players must always be constant.
Other detailed rules cover: combat, breakthroughs, artillery, reserves, reinforcements, replacements, naval support, supply in mountainous terrain and flat land and, of course, victory conditions.
HOW TO WIN
The German player has obviously a chance to win the game right away if he manages to repel the US 5th Army in Salerno.
If the German player does not win, the game goes on, and the Allies must conquer Rome, trying to eliminate the armies of the Axis powers, in order to win. The Axis wins if the Allies do not reach their victory conditions or if, in any moment, the losses for the Allies go over a certain level. 'The Kesserling’s Option' variant changes the game completely, giving back the initiative to the Axis player and changing the victory conditions again.
(description from the publisher and BGG user)
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