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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

절차적 전투 시리즈 (PCS)의 네 번째 타이틀은 플레이어들이 베트남 전역에서 악명 높은 베트남 테트 공세를 재현할 수 있게 해준다. PCS는 가변 전투력 시스템이 다양한 수준에서 비대칭적이고 전통적인 전쟁을 나타내는 우아한 방법이라는 점에서 충돌을 시뮬레이션하는 데 독특하게 적합하다.

1968년은 거의 틀림없이 자동 승리를 통해 플레이어가 승리할 수 있는 중요한 기회를 준 시리즈 중 첫 번째 게임이다. 베트남 선수는 일련의 로프 어 도프 공격을 함께 할 동기를 부여받으며, 미국 선수는 공격적으로 움직이는 대신 지속적으로 반응하거나 회복해야 한다. 미국 선수는 발전된 무기, 환상적인 공군력, 그리고 잘 훈련된 부대를 가지고 있지만, 그들은 전략적 객관성이 부족해서 성공을 정치적 결과/VP로 바꾸기가 더 어렵다.

턴을 일찍 끝내는 것과 같이 랜덤 이벤트는 게임의 속도를 바꾸는데 중요한 역할을 할 수 있다. 베트남 선수는 소련을 통해 물질적 지원을 받고 있으며, 공급/물류학에 대한 뉘앙스로 인해 베트남 선수는 미국 부대에게 제공되지 않는 전략적, 운영상의 유연성을 얻을 수 있다.

무게: 7/10
솔리타이어: 9/10
플레이어: 1-2

—디자이너의 설명
The 4th title in the Procedural Combat Series (PCS) allows players to recreate the infamous Vietnamese Tet Offensive across Vietnam. PCS is uniquely suited to simulate the conflict given the variable combat strength system being an elegant way of representing asymmetric and conventional warfare on a number of levels.

1968 is arguably the first game in the series to give a player a significant chance of winning through an Automatic Victory. The Vietnamese player is incentivized to string a series of rope-a-dope attacks together forcing the American player to constantly react or recover instead of operating offensively. The American player while having advanced weaponry, fantastic air power, and well-trained units, they lack strategic objectivity making it more difficult to turn success into political consequences/VP.

Random events can play a key role in changing the pacing of the game; like ending a turn prematurely, allowing several spent units to refresh or even exchange combat chits. The Vietnamese player receives material support through the USSR and nuances regarding supply/logistics allow the Vietnamese player a level of strategic and operational flexibility unavailable to the American units, at the exchange of raw power.

WEIGHT: 7/10
SOLITAIRE: 9/10
PLAYERS: 1-2

—description from the designer

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