-
BGG랭킹
BGG전체 : 5092
PARTYGAMES : 282
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.36 / 5
-
디자이너
宮野 華也 (Kaya Miyano)
-
아티스트
Riyo, 新月竜 (Shingetsuryu), TANSAN Inc.
-
인원
게임 소개
여름휴가일기는 어린이들이 여름휴가일기를 쓰는 것을 말합니다.
나츠메모는 여름 방학을 주제로 한 플립 & 쓰기 게임입니다. 각 플레이어는 특별한 달력 시트와 숨겨진 시트, 연필, 주사위를 받게 된다. 매 라운드마다 활성 플레이어는 해당 주의 카드를 뒤집고 이벤트가 발생할 요일을 선언합니다. 모든 플레이어가 한 번에 가입 여부를 선택하고, 이벤트에 가입하면 캘린더에 기록한다. 물론, 달력에 이미 날짜를 채웠다면 그 날의 행사에 참여할 수 없습니다.
가장 큰 특징은 같은 행사에 참여한 캐릭터들 사이에 맺어지는 특별한 유대감이다. 플레이어들은 우정을 발전시키고 더 많은 점수를 얻기 위해 이벤트를 계획합니다. 아, 화요일에는 하나와 비비안, 저만 시간이 있으니 화요일과 수요일에 바다에 수영하러 가자고 제안하면 저만이 두 여자 아이와의 유대감을 더 깊게 할 수 있을 거예요!" 이것이 소년과 소녀들이 진지한 감정을 발달시키고 판단력이 차례로 태어나는 방법입니다. 게다가, "뚜껑을 열려고 했을 때 나만 바다에 갔었어!" 이런 바보 같은 발전, 그것들로부터 오는 감정들이 가장 즐겁습니다!
또 다른 특징은 숙제입니다. 선수들은 친구들과 재미있게 노는 것과 여름 숙제를 하는 것 또한 균형을 잡아야 합니다. 연휴가 끝날 때까지 일정 페이지 수에 도달하지 못하면 감점됩니다. 여러분은 새로운 우정을 깊게 하는 대신 지난 주에 벼락치기 공부를 하게 될 것입니다. 이 현실은 견딜 수 없다.
고민, 크게 웃어봐, 놀다가도 달콤하고 시큼한 여름 추억 얘기 좀 해줘. 달력과 시크릿 시트는 입장 후에 중요한 기념품이 될 것이 확실합니다!
—출판사의 설명
나츠메모는 여름 방학을 주제로 한 플립 & 쓰기 게임입니다. 각 플레이어는 특별한 달력 시트와 숨겨진 시트, 연필, 주사위를 받게 된다. 매 라운드마다 활성 플레이어는 해당 주의 카드를 뒤집고 이벤트가 발생할 요일을 선언합니다. 모든 플레이어가 한 번에 가입 여부를 선택하고, 이벤트에 가입하면 캘린더에 기록한다. 물론, 달력에 이미 날짜를 채웠다면 그 날의 행사에 참여할 수 없습니다.
가장 큰 특징은 같은 행사에 참여한 캐릭터들 사이에 맺어지는 특별한 유대감이다. 플레이어들은 우정을 발전시키고 더 많은 점수를 얻기 위해 이벤트를 계획합니다. 아, 화요일에는 하나와 비비안, 저만 시간이 있으니 화요일과 수요일에 바다에 수영하러 가자고 제안하면 저만이 두 여자 아이와의 유대감을 더 깊게 할 수 있을 거예요!" 이것이 소년과 소녀들이 진지한 감정을 발달시키고 판단력이 차례로 태어나는 방법입니다. 게다가, "뚜껑을 열려고 했을 때 나만 바다에 갔었어!" 이런 바보 같은 발전, 그것들로부터 오는 감정들이 가장 즐겁습니다!
또 다른 특징은 숙제입니다. 선수들은 친구들과 재미있게 노는 것과 여름 숙제를 하는 것 또한 균형을 잡아야 합니다. 연휴가 끝날 때까지 일정 페이지 수에 도달하지 못하면 감점됩니다. 여러분은 새로운 우정을 깊게 하는 대신 지난 주에 벼락치기 공부를 하게 될 것입니다. 이 현실은 견딜 수 없다.
고민, 크게 웃어봐, 놀다가도 달콤하고 시큼한 여름 추억 얘기 좀 해줘. 달력과 시크릿 시트는 입장 후에 중요한 기념품이 될 것이 확실합니다!
—출판사의 설명
"なつめも" (pronounced "natsumemo") means "summer memo", and it's the practice of children keeping a summer holiday diary.
Natsumemo is a flip & write game with a summer vacation theme. Each player receives a special calendar sheet and a hidden sheet, pencils and dice. Each round, the active player flips the card of the week and declares the day on which the event will occur. All players choose to join or not join the event all at once, and if they join, write them on their calendars. Of course, you cannot take part in the events of the day if you already filled that date on your calendar.
The biggest feature is the special bond that grows between the characters who participated in the same event. Players plan the events in order to develop friendships and score more points. "Oh, only Hana and Vivian and I are free on Tuesday, so if I suggest going to swim in the sea on Tuesdays and Wednesday, maybe only I can deepen the bonds with the two girls ...!" This is how boys and girls develop serious feelings and judgments are born one after another. Furthermore, "I was the only one who went to the sea when I tried to open the lid!" These goofy developments, the emotions that come from them are the most enjoyable!
Another feature is homework. Players must balance having fun with friends, and getting their summer homework done, too. If you do not reach a certain number of pages by the end of the holidays, you get deducted points. You will end up cramming all alone the last week, instead of deepening your new friendships. This reality is unbearable.
Agony, laugh loudly, please talk about sweet and sour summer memories by all means after play. It is certain that the calendar and the secret sheet will be important memorial items after the entry!
—description from the publisher
Natsumemo is a flip & write game with a summer vacation theme. Each player receives a special calendar sheet and a hidden sheet, pencils and dice. Each round, the active player flips the card of the week and declares the day on which the event will occur. All players choose to join or not join the event all at once, and if they join, write them on their calendars. Of course, you cannot take part in the events of the day if you already filled that date on your calendar.
The biggest feature is the special bond that grows between the characters who participated in the same event. Players plan the events in order to develop friendships and score more points. "Oh, only Hana and Vivian and I are free on Tuesday, so if I suggest going to swim in the sea on Tuesdays and Wednesday, maybe only I can deepen the bonds with the two girls ...!" This is how boys and girls develop serious feelings and judgments are born one after another. Furthermore, "I was the only one who went to the sea when I tried to open the lid!" These goofy developments, the emotions that come from them are the most enjoyable!
Another feature is homework. Players must balance having fun with friends, and getting their summer homework done, too. If you do not reach a certain number of pages by the end of the holidays, you get deducted points. You will end up cramming all alone the last week, instead of deepening your new friendships. This reality is unbearable.
Agony, laugh loudly, please talk about sweet and sour summer memories by all means after play. It is certain that the calendar and the secret sheet will be important memorial items after the entry!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18