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BGG랭킹
BGG전체 : 5028
THEMATIC : 794
STRATEGY : 1861 -
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Tristan Hall
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아티스트
José Salvador del Nido, Mikhail Greuli, Hachimon
-
인원
게임 소개
흑요석 하늘 아래 땅 전체에 고요가 감돌았다. 전투는 거의 끝났다. 끓어오르는 안개에 뒤로 물러서는 나무들의 쉿 하는 소리가 들렸고, 나뭇가지가 말려들어 재가 되고, 산들바람에 흩날렸다. 별들이 하늘에서 희미해지자 끔찍한 침묵은 귀가 먹먹할 정도였다.
모인 군단들은 도시의 성벽을 공격하려고 시도하고 있었다. 그들은 도망치려고 했다. 장미의 기사들은 줄곧 알고 있었다: 그가 오셨다. 오버로드가 길을 준비하기 위해 어둠 속에 부하들을 보냈다. 그리고 이제 스프롤 문밖으로 몰려든 흑인 인물의 무리가 다가오는 것에 맞서기 위해 하나로 변했습니다.
어둠을 뚫고 폐허가 된 평원 너머 수평선 위로 붉은 빛의 후광이 뭉쳤다. 원형 조명은 밝아지고 늘어나서 크기가 불가능하게 커졌다.
땅 밑에서 우레와 같은 천둥소리가 들리고 땅이 흔들리기 시작하면서 적막감은 깨졌다. 수천 명의 영혼들이 절망한 채 하늘을 향해 절규하는 가운데 성벽 양쪽에서 비명, 비명, 통곡 소리가 허공을 가득 찼다. 피규어들은 가장 높은 벽과 탑에서 떨어지거나 몸을 던졌다.
한 장의 끔찍하고, 불협화음이 온 나라에 시끄럽고 또렷하게 울려 퍼지는, 요란한, 비상식적인 소리, 요란하게 관통했다. 완전한 절망으로 귀를 움켜쥐고 무릎을 꿇은 채, 사람들은 거대한 군중 속에서 쓰러졌다. 클락손 소리는 깊어졌고 빠르게 옥타브 사이로 떨어졌고, 도시 안과 주변에 흩어져 있는 지금은 비틀고 있는 형상의 시체를 격렬하게 붙잡았다.
그리고 렌딩이 왔다.
원형의 붉은 빛이 계속 자라고, 흔들리고 떨리는 음색이 증폭되면서, 지구는 갑자기 흔들렸고, 도시 크기의 거대한 바위 덩어리와 파편들을 위로 퍼부었다. 거대한 손이 땅을 갈기갈기 찢은 듯 깊이가 없는 틈이 땅을 갈기갈기 찢었다. 건물과 거리 전체가 비틀거리며 나락으로 떨어졌고, 비명을 지르는 시체 떼도 함께 떨어졌다. 대지의 판들이 비명을 지르며 움직였고, 하늘로 던져진 거대한 산들이 헤아릴 수 없는 화산재 구름을 가득 채웠다.
그래서 세상은 종말을 고했다.
은빛 리본이 베일을 뚫고 나아갑니다. 남겨진 것들의 천상의 구조를 통해 날아오르는 덧없는 영혼들. 지나가는 순간마다 숫자가 적어진다.
무색의 그늘진 영역은 감각을 자극한다. 은색 리본이 불가능한 먼 곳으로 희미해지면서, 이 공허함의 황혼 속에 끔찍한 외로움이 깃든다.
그러자 어디선가 목소리가 들려왔다. 현실과 분리될 수 없다: 선율적이고, 나른하고, 완전히 설득력 있다: “그는 너무 지나쳤다. 아가씨가 속삭인다.
Aeon처럼 보이는 것을 지나면, 깨달음이 시작됩니다. 그녀는 당신에게 말하고 있어요...
Veilwraith는 세계 종말 이후를 배경으로 한 플레이어 한 명이 사용할 수 있는 데크 빌드 요소를 갖춘 판타지 카드 게임입니다.
—디자이너의 설명
모인 군단들은 도시의 성벽을 공격하려고 시도하고 있었다. 그들은 도망치려고 했다. 장미의 기사들은 줄곧 알고 있었다: 그가 오셨다. 오버로드가 길을 준비하기 위해 어둠 속에 부하들을 보냈다. 그리고 이제 스프롤 문밖으로 몰려든 흑인 인물의 무리가 다가오는 것에 맞서기 위해 하나로 변했습니다.
어둠을 뚫고 폐허가 된 평원 너머 수평선 위로 붉은 빛의 후광이 뭉쳤다. 원형 조명은 밝아지고 늘어나서 크기가 불가능하게 커졌다.
땅 밑에서 우레와 같은 천둥소리가 들리고 땅이 흔들리기 시작하면서 적막감은 깨졌다. 수천 명의 영혼들이 절망한 채 하늘을 향해 절규하는 가운데 성벽 양쪽에서 비명, 비명, 통곡 소리가 허공을 가득 찼다. 피규어들은 가장 높은 벽과 탑에서 떨어지거나 몸을 던졌다.
한 장의 끔찍하고, 불협화음이 온 나라에 시끄럽고 또렷하게 울려 퍼지는, 요란한, 비상식적인 소리, 요란하게 관통했다. 완전한 절망으로 귀를 움켜쥐고 무릎을 꿇은 채, 사람들은 거대한 군중 속에서 쓰러졌다. 클락손 소리는 깊어졌고 빠르게 옥타브 사이로 떨어졌고, 도시 안과 주변에 흩어져 있는 지금은 비틀고 있는 형상의 시체를 격렬하게 붙잡았다.
그리고 렌딩이 왔다.
원형의 붉은 빛이 계속 자라고, 흔들리고 떨리는 음색이 증폭되면서, 지구는 갑자기 흔들렸고, 도시 크기의 거대한 바위 덩어리와 파편들을 위로 퍼부었다. 거대한 손이 땅을 갈기갈기 찢은 듯 깊이가 없는 틈이 땅을 갈기갈기 찢었다. 건물과 거리 전체가 비틀거리며 나락으로 떨어졌고, 비명을 지르는 시체 떼도 함께 떨어졌다. 대지의 판들이 비명을 지르며 움직였고, 하늘로 던져진 거대한 산들이 헤아릴 수 없는 화산재 구름을 가득 채웠다.
그래서 세상은 종말을 고했다.
은빛 리본이 베일을 뚫고 나아갑니다. 남겨진 것들의 천상의 구조를 통해 날아오르는 덧없는 영혼들. 지나가는 순간마다 숫자가 적어진다.
무색의 그늘진 영역은 감각을 자극한다. 은색 리본이 불가능한 먼 곳으로 희미해지면서, 이 공허함의 황혼 속에 끔찍한 외로움이 깃든다.
그러자 어디선가 목소리가 들려왔다. 현실과 분리될 수 없다: 선율적이고, 나른하고, 완전히 설득력 있다: “그는 너무 지나쳤다. 아가씨가 속삭인다.
Aeon처럼 보이는 것을 지나면, 깨달음이 시작됩니다. 그녀는 당신에게 말하고 있어요...
Veilwraith는 세계 종말 이후를 배경으로 한 플레이어 한 명이 사용할 수 있는 데크 빌드 요소를 갖춘 판타지 카드 게임입니다.
—디자이너의 설명
A hush settled across the land beneath the obsidian skies. The fighting had all but ceased. There was a hissing from the trees as they recoiled from the broiling mists, their branches curling up and twisting into ash, then blowing away on the breeze. As the stars faded in the sky the terrible silence was deafening.
The gathered legions weren’t trying to attack the walls of the city - they were trying to escape. The templars of the Rose had known all along: it was His coming. The Overlord had sent forth his minions within the gloom to prepare the way. And now the masses of black figures swarming outside the gates of the Sprawl turned as one to face what was coming.
Far through the darkness, beyond the ruined plains, upon the horizon, a halo of red light coalesced. The circular light brightened and stretched, growing impossibly in size.
The silence was shattered as a booming, thunder rumbled beneath the earth and the ground began to shake. From both sides of the walls screaming, shrieking and wailing filled the air as thousands of souls cried out to the heavens in despair. Figures fell from, or threw themselves off, the highest walls and towers.
A single, terrible, discordant musical note pierced the cacophony, a blaring, otherworldly hornpipe, loud and clear throughout the land. Clutching their ears and falling to their knees as utter hopelessness crushed them, the people collapsed in great throngs. The klaxon sound deepened and fell quickly through the octaves until it violently seizured the bodies of the now writhing shapes scattered in and around the city.
Then came the Rending.
As the circular red light continued to grow, and the thrashing, shuddering tone amplified, the earth shook and suddenly snapped hurling upwards huge, city-sized chunks of rock and debris. A depthless chasm ripped the ground asunder as though giant hands had torn the earth apart. Buildings and entire streets buckled and fell into the abyss along with screaming hordes of bodies. The plates of the earth shrieked and shifted, and as the giant mountains of land that had been thrown into the sky descended a fathomless ash cloud filled the air.
And so the world ended.
Ribbons of silver light weave their way through the Veil. Fleeting souls soaring through the ethereal fabric of what has been left behind. Fewer in number with each passing moment.
A colourless, shadowy realm engulfs the senses. As the silver ribbons fade into the impossible distance, terrible loneliness pervades in this twilight of emptiness.
Then, from nowhere, a voice. Indivisible from reality: melodic, languid, and utterly compelling: “He has gone too far,” The Lady whispers.
After what seems like aeons, the realisation dawns. She is talking to you...
Veilwraith is a fantasy card game with deck building elements for 1 player which is set after the end of the world.
—description from the designer
The gathered legions weren’t trying to attack the walls of the city - they were trying to escape. The templars of the Rose had known all along: it was His coming. The Overlord had sent forth his minions within the gloom to prepare the way. And now the masses of black figures swarming outside the gates of the Sprawl turned as one to face what was coming.
Far through the darkness, beyond the ruined plains, upon the horizon, a halo of red light coalesced. The circular light brightened and stretched, growing impossibly in size.
The silence was shattered as a booming, thunder rumbled beneath the earth and the ground began to shake. From both sides of the walls screaming, shrieking and wailing filled the air as thousands of souls cried out to the heavens in despair. Figures fell from, or threw themselves off, the highest walls and towers.
A single, terrible, discordant musical note pierced the cacophony, a blaring, otherworldly hornpipe, loud and clear throughout the land. Clutching their ears and falling to their knees as utter hopelessness crushed them, the people collapsed in great throngs. The klaxon sound deepened and fell quickly through the octaves until it violently seizured the bodies of the now writhing shapes scattered in and around the city.
Then came the Rending.
As the circular red light continued to grow, and the thrashing, shuddering tone amplified, the earth shook and suddenly snapped hurling upwards huge, city-sized chunks of rock and debris. A depthless chasm ripped the ground asunder as though giant hands had torn the earth apart. Buildings and entire streets buckled and fell into the abyss along with screaming hordes of bodies. The plates of the earth shrieked and shifted, and as the giant mountains of land that had been thrown into the sky descended a fathomless ash cloud filled the air.
And so the world ended.
Ribbons of silver light weave their way through the Veil. Fleeting souls soaring through the ethereal fabric of what has been left behind. Fewer in number with each passing moment.
A colourless, shadowy realm engulfs the senses. As the silver ribbons fade into the impossible distance, terrible loneliness pervades in this twilight of emptiness.
Then, from nowhere, a voice. Indivisible from reality: melodic, languid, and utterly compelling: “He has gone too far,” The Lady whispers.
After what seems like aeons, the realisation dawns. She is talking to you...
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