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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Mark Hendrickson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
디자인에는 도시나 지형에 번호가 매겨진 49개의 타일로 무작위로 덮인 빈 7x7 지도가 있다. 선수들은 선수 수에 상관없이 같은 자본으로 시작합니다. 이 게임은 추가 열차와 더 많은 개인 회사를 플레이어 수에 따라 추가한다. 열차 가용성, 타일
18CZ와 마찬가지로 정해진 일정에 따른 가용성 및 게임 종료 작업도 수행되며, 라운드를 제외하고 열차/타일 및 재고/운영 라운드/엔드 게임이 발생하는 시점을 결정합니다.
처음 3라운드에서는 플레이어당 하나의 도시가 회사를 설립할 수 있습니다. 도시 4, 8, 12가 1라운드(3인 경기), 1, 11, 20이 2라운드, 9, 14, 18이 3라운드인 것을 볼 수 있는 1822년의 마이너 기업들과 많이 비슷하다. 시작 장소는 최고가 입찰로 경매에 부쳐지며 입찰은 은행에 폐기되고 플레이어는 낙찰 후 시작 주가를 선택한다. 플레이어는 처음 3라운드마다 한 회사씩만 창업할 수 있어 한 번 선발지를 낙찰받으면 이번 라운드의 다른 경매에 출전할 수 없다. 따라서 마지막 플레이어는 경매 없이 최종 시작 위치를 $0에 얻게 됩니다. 처음 3번의 주식 라운드가 끝나면 오픈 스테이션 서클(출발지 경매에 당첨된 후)이 있는 도시 어느 곳에서나 신규 기업을 창업할 수 있으며 플레이어는 주어진 주식 라운드에서 둘 이상의 기업을 창업할 수 있다.
첫 3라운드 동안 플레이어당 랜덤으로 선정된 개인 회사도 있습니다. 사기업은 경매에 붙여져 1817년처럼 창업 자본으로 간주된다. 시작 도시 위치와 달리, 플레이어들은 민간 기업들을 위해 하나 이상의 입찰을 받을 수 있다. 민간기업 중 일부는 매 라운드마다 수익을 내기도 하므로(1817년과 달리) 민간기업을 몇 라운드 정도 개최한 뒤 창업에 활용하는 것이 타당할 때도 있다.
이 게임은 제한된 공급으로 여러 종류의 열차가 있다. 여러분은 육각열차(서로 여러 도시로 바로 운행하기 좋은 열차), 화물열차(석탄을 픽업하여 지도 밖의 지역까지 운행할 수 있는 열차), 여객열차(도시당 회사 수익 +10), 기차(녹슬기 전에 한 번 더 운행할 수 있는 열차) 또는 고급열차(구매 방향)를 구입할 수 있다. 구형 열차의 가격은 매 회차마다 하락한다(첫 회차에는 2 대의 화물 열차를 120달러, 2 회차에는 90달러, 3 회차에는 60달러에 구입할 수 있다).
당신은 합병을 포함하여 1817년과 비슷한 2/5/10 주식 시스템을 가지고 있습니다. 기업은 대출시장이 공유되지 않는 경우를 제외하고 1817년과 유사한 대출을 받을 수 있으며, 대신 대출금리는 운용 기준별로 책정된다. 1817년 평균(6주 대신 3주를 받음)으로 자본화하지 않고 주식 가치를 함께 더하기 위해 주식 합병을 5회 수행할 때 선택할 수 있습니다.
사장 주식은 시장에 매각한 뒤 다른 주체가 사장 주식을 사지 않으면 주식 라운드가 끝날 때 청산할 수 있다. 열차는 비현행 열차의 1/2 가격대의 현재 위상 열차에 대해 완전한 가격으로 회사 간에만 구입할 수 있습니다. 1817년의 쇼트 기능은 1888년 게임뿐만 아니라 명백한 이유로 포함되지 않았다.
이 게임은 4시간에서 5시간 범위로 진행되며 재미있고 쉬운 게임이 되도록 고안되었습니다. 단순히 열차를 최대한 운행해 주가를 끌어올린 뒤 열차가 녹슬기 직전에 회사를 투매함으로써 마지막에 순자산을 극대화하는 것이 목표다. 선수들은 재정건전성이 안 좋은 기업을 그냥 차버릴 수 있고 기차를 살 수 없는 기업은 그냥 죽어버릴 수 있기 때문에 파산할 수 없다(대통령 책임도 없다.
18CZ와 마찬가지로 정해진 일정에 따른 가용성 및 게임 종료 작업도 수행되며, 라운드를 제외하고 열차/타일 및 재고/운영 라운드/엔드 게임이 발생하는 시점을 결정합니다.
처음 3라운드에서는 플레이어당 하나의 도시가 회사를 설립할 수 있습니다. 도시 4, 8, 12가 1라운드(3인 경기), 1, 11, 20이 2라운드, 9, 14, 18이 3라운드인 것을 볼 수 있는 1822년의 마이너 기업들과 많이 비슷하다. 시작 장소는 최고가 입찰로 경매에 부쳐지며 입찰은 은행에 폐기되고 플레이어는 낙찰 후 시작 주가를 선택한다. 플레이어는 처음 3라운드마다 한 회사씩만 창업할 수 있어 한 번 선발지를 낙찰받으면 이번 라운드의 다른 경매에 출전할 수 없다. 따라서 마지막 플레이어는 경매 없이 최종 시작 위치를 $0에 얻게 됩니다. 처음 3번의 주식 라운드가 끝나면 오픈 스테이션 서클(출발지 경매에 당첨된 후)이 있는 도시 어느 곳에서나 신규 기업을 창업할 수 있으며 플레이어는 주어진 주식 라운드에서 둘 이상의 기업을 창업할 수 있다.
첫 3라운드 동안 플레이어당 랜덤으로 선정된 개인 회사도 있습니다. 사기업은 경매에 붙여져 1817년처럼 창업 자본으로 간주된다. 시작 도시 위치와 달리, 플레이어들은 민간 기업들을 위해 하나 이상의 입찰을 받을 수 있다. 민간기업 중 일부는 매 라운드마다 수익을 내기도 하므로(1817년과 달리) 민간기업을 몇 라운드 정도 개최한 뒤 창업에 활용하는 것이 타당할 때도 있다.
이 게임은 제한된 공급으로 여러 종류의 열차가 있다. 여러분은 육각열차(서로 여러 도시로 바로 운행하기 좋은 열차), 화물열차(석탄을 픽업하여 지도 밖의 지역까지 운행할 수 있는 열차), 여객열차(도시당 회사 수익 +10), 기차(녹슬기 전에 한 번 더 운행할 수 있는 열차) 또는 고급열차(구매 방향)를 구입할 수 있다. 구형 열차의 가격은 매 회차마다 하락한다(첫 회차에는 2 대의 화물 열차를 120달러, 2 회차에는 90달러, 3 회차에는 60달러에 구입할 수 있다).
당신은 합병을 포함하여 1817년과 비슷한 2/5/10 주식 시스템을 가지고 있습니다. 기업은 대출시장이 공유되지 않는 경우를 제외하고 1817년과 유사한 대출을 받을 수 있으며, 대신 대출금리는 운용 기준별로 책정된다. 1817년 평균(6주 대신 3주를 받음)으로 자본화하지 않고 주식 가치를 함께 더하기 위해 주식 합병을 5회 수행할 때 선택할 수 있습니다.
사장 주식은 시장에 매각한 뒤 다른 주체가 사장 주식을 사지 않으면 주식 라운드가 끝날 때 청산할 수 있다. 열차는 비현행 열차의 1/2 가격대의 현재 위상 열차에 대해 완전한 가격으로 회사 간에만 구입할 수 있습니다. 1817년의 쇼트 기능은 1888년 게임뿐만 아니라 명백한 이유로 포함되지 않았다.
이 게임은 4시간에서 5시간 범위로 진행되며 재미있고 쉬운 게임이 되도록 고안되었습니다. 단순히 열차를 최대한 운행해 주가를 끌어올린 뒤 열차가 녹슬기 직전에 회사를 투매함으로써 마지막에 순자산을 극대화하는 것이 목표다. 선수들은 재정건전성이 안 좋은 기업을 그냥 차버릴 수 있고 기차를 살 수 없는 기업은 그냥 죽어버릴 수 있기 때문에 파산할 수 없다(대통령 책임도 없다.
The design has a blank 7x7 map that is randomly covered by 49 tiles which have numbered cities or terrain on them. Players start with the same capital regardless of the number of players. The game adds extra trains and more private companies based on the number of players (similar to 1846). Train availability, tile
availability, and game end work on a fixed schedule, similar to 18CZ except the round also determines train/tile as well as when stock/operating rounds/end game occur.
For the first 3 rounds there is one city available per player to start a company in. It works a lot like the minor companies in 1822 where you can see that cities 4, 8, 12 are available in the first round (for a 3 player game), 1, 11, 20 are available in round 2, and 9, 14, 18 are available in round 3. The starting locations are auctioned by highest bid with the bid being discarded to the bank and then the player chooses the starting share price after winning the bid. Players can only start one company each in each of the first 3 rounds, so once you win a bid for a starting location you cannot compete in the other auctions this round. Thus the last player gets the final starting location for $0 without an auction. After the first 3 stock rounds, new companies can be started in any city with an open station circle (after winning the auction for the starting location) and players can start more than one company in a given stock round.
There is also one randomly picked private company available per player for the first 3 rounds. The private companies are auctioned and count as capital toward starting a company like in 1817. Unlike the starting city locations, players can win more than one bid for the private companies. Some of the private companies produce revenue each round (unlike 1817) so it sometimes make sense to hold a private company for a few rounds before using it to start a company.
The game has multiple train types each in limited supply. You can buy hex trains (which are good for running to multiple cities right by each other), freight trains (which pick up coal and can run to the off map areas), passenger trains (+10 revenue into the company per city), plus trains (get to run one extra time before rusting), or advanced trains (run the turn they are purchased). The price of the older trains drop each round (you can buy a 2 freight train for $120 in the first operating round, $90 in round 2, or $60 in round 3).
You have the 2/5/10 share system similar to 1817, including mergers. Companies can take loans similar to 1817 except the loan market is not shared, instead the loan interest rate is driven based on which operating round it is. You have the option when doing 5 share mergers to add share values together instead of averaging as in 1817 (receiving 3 shares instead of 6) to recapitalize a company.
President shares can be sold to the market and companies then liquidate at the end of the stock round if no other player buys the president share. Trains can only be purchased between companies for full price for a current phase train of 1/2 price for a non current train. The shorting features from 1817 were not included in 1888 for obvious reasons as well as to simply the game.
The game takes in the 4 to 5 hour range and is intended to be a fun & easy game to play. The goal is simply to maximize your net worth at the end by running trains for as much as possible, driving up their share price, and then dumping the companies right before their trains rust. Players can't go bankrupt because they can just dump companies in bad financial health and companies which cannot buy a train will just die (no presidential liability).
availability, and game end work on a fixed schedule, similar to 18CZ except the round also determines train/tile as well as when stock/operating rounds/end game occur.
For the first 3 rounds there is one city available per player to start a company in. It works a lot like the minor companies in 1822 where you can see that cities 4, 8, 12 are available in the first round (for a 3 player game), 1, 11, 20 are available in round 2, and 9, 14, 18 are available in round 3. The starting locations are auctioned by highest bid with the bid being discarded to the bank and then the player chooses the starting share price after winning the bid. Players can only start one company each in each of the first 3 rounds, so once you win a bid for a starting location you cannot compete in the other auctions this round. Thus the last player gets the final starting location for $0 without an auction. After the first 3 stock rounds, new companies can be started in any city with an open station circle (after winning the auction for the starting location) and players can start more than one company in a given stock round.
There is also one randomly picked private company available per player for the first 3 rounds. The private companies are auctioned and count as capital toward starting a company like in 1817. Unlike the starting city locations, players can win more than one bid for the private companies. Some of the private companies produce revenue each round (unlike 1817) so it sometimes make sense to hold a private company for a few rounds before using it to start a company.
The game has multiple train types each in limited supply. You can buy hex trains (which are good for running to multiple cities right by each other), freight trains (which pick up coal and can run to the off map areas), passenger trains (+10 revenue into the company per city), plus trains (get to run one extra time before rusting), or advanced trains (run the turn they are purchased). The price of the older trains drop each round (you can buy a 2 freight train for $120 in the first operating round, $90 in round 2, or $60 in round 3).
You have the 2/5/10 share system similar to 1817, including mergers. Companies can take loans similar to 1817 except the loan market is not shared, instead the loan interest rate is driven based on which operating round it is. You have the option when doing 5 share mergers to add share values together instead of averaging as in 1817 (receiving 3 shares instead of 6) to recapitalize a company.
President shares can be sold to the market and companies then liquidate at the end of the stock round if no other player buys the president share. Trains can only be purchased between companies for full price for a current phase train of 1/2 price for a non current train. The shorting features from 1817 were not included in 1888 for obvious reasons as well as to simply the game.
The game takes in the 4 to 5 hour range and is intended to be a fun & easy game to play. The goal is simply to maximize your net worth at the end by running trains for as much as possible, driving up their share price, and then dumping the companies right before their trains rust. Players can't go bankrupt because they can just dump companies in bad financial health and companies which cannot buy a train will just die (no presidential liability).
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