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BGG랭킹
BGG전체 : 9260
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.77 / 5
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디자이너
Channing Jones
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아티스트
Diego Sanchez
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인원
게임 소개
갤럭틱 에라(Galactic Era)는 탐사, 확장, 전투에 초점을 맞춘 서사시 우주 전략 보드 게임이다.
이 게임의 가장 혁신적인 특징은 <dark” 또는 <light” 사이드를 선택하여 적절한 결과를 얻을 수 있다는 것이다. 게임 중에 정렬을 전환할 수도 있습니다.
이 게임에 관련된 운의 양은 매우 적습니다. 전투에는 숨겨진 정보가 있습니다(다이스는 사용되지 않음).
추가 기능:
평화에서 전쟁까지 승리를 향한 많은 길.
정렬은 다른 플레이어와 상호 작용하는 방법을 결정합니다. “라이트” (STO) 파벌은 마주쳤지만 원시 문명을 방해하지 않을 수 있고, 다른 STO 플레이어에게 평화롭고, 먼저 공격받지 않는 한 STS 플레이어와 평화롭다. 어둠의 파벌은 그들이 원하는 만큼 평화롭고 공격적일 수 있으며 원시 행성을 정복할 수 있다.
군사, 영성, 추진, 로봇, 유전학의 다섯 가지 다른 기술 분야에서 여러분의 문명을 발전시키세요. 하나의 전문 분야에 종사하는 사람들은 최고 수준의 서사시 파워로 보상받는다.
기술을 거래하여 다른 플레이어와 협력합니다.
각각 고유한 힘을 가진 17개의 고유한 파 중에서 때로는 두 개(각 정렬당 하나씩)를 선택합니다.
전쟁의 안개는 함대가 전술적 옵션과 이점을 가지고 함대를 숨겨서 불확실성을 만든다. 함대는 가위바위보 방식으로 다른 함대보다 장점이 있습니다.
비밀스러운 목표는 각 플레이어에게 놀라운 힘을 주는 동시에 다른 플레이 방법을 장려한다.
목표에 영향을 미치는 매우 가변적인 게임 설정입니다.
비밀 우주 프로그램 내부고발자들의 증언, UFO/ET 목격담, 채널링된 자료에 기반한 상세하고 풍부한 배경이야기.
—출판사의 설명
이 게임의 가장 혁신적인 특징은 <dark” 또는 <light” 사이드를 선택하여 적절한 결과를 얻을 수 있다는 것이다. 게임 중에 정렬을 전환할 수도 있습니다.
이 게임에 관련된 운의 양은 매우 적습니다. 전투에는 숨겨진 정보가 있습니다(다이스는 사용되지 않음).
추가 기능:
평화에서 전쟁까지 승리를 향한 많은 길.
정렬은 다른 플레이어와 상호 작용하는 방법을 결정합니다. “라이트” (STO) 파벌은 마주쳤지만 원시 문명을 방해하지 않을 수 있고, 다른 STO 플레이어에게 평화롭고, 먼저 공격받지 않는 한 STS 플레이어와 평화롭다. 어둠의 파벌은 그들이 원하는 만큼 평화롭고 공격적일 수 있으며 원시 행성을 정복할 수 있다.
군사, 영성, 추진, 로봇, 유전학의 다섯 가지 다른 기술 분야에서 여러분의 문명을 발전시키세요. 하나의 전문 분야에 종사하는 사람들은 최고 수준의 서사시 파워로 보상받는다.
기술을 거래하여 다른 플레이어와 협력합니다.
각각 고유한 힘을 가진 17개의 고유한 파 중에서 때로는 두 개(각 정렬당 하나씩)를 선택합니다.
전쟁의 안개는 함대가 전술적 옵션과 이점을 가지고 함대를 숨겨서 불확실성을 만든다. 함대는 가위바위보 방식으로 다른 함대보다 장점이 있습니다.
비밀스러운 목표는 각 플레이어에게 놀라운 힘을 주는 동시에 다른 플레이 방법을 장려한다.
목표에 영향을 미치는 매우 가변적인 게임 설정입니다.
비밀 우주 프로그램 내부고발자들의 증언, UFO/ET 목격담, 채널링된 자료에 기반한 상세하고 풍부한 배경이야기.
—출판사의 설명
Galactic Era is an epic space strategy board game with a focus on exploration, expansion and combat.
The most innovative feature of the game is that you can choose to play as the “dark” or the “light” side with the appropriate consequences. You can switch your alignment during the game though, too.
The amount of luck involved in this game is very low. Combat is deterministic with hidden information (no dice are used).
Further features:
Many paths to victory, from peaceful to warlike.
Alignment determines how you can interact with other players: “Light” (STO) factions can ally with advanced civilizations encountered but may not interfere with primitive civilizations, are peaceful towards other STO players, are peaceful with STS players unless attacked first. “Darkness” (STS) factions can be as peaceful to aggressive as they wish, and are able to subjugate primitive planets.
Develop your civilization in across five different technology fields: Military, Spirituality, Propulsion, Robotics and Genetics. Those who are committed a single area of specialty are rewarded with epic powers, at the highest level.
Cooperate with other players by trading technologies.
Choose from 17 unique factions, each with a unique power, sometimes even two (one for each alignment).
Fog of war creates uncertainty by hiding fleets with their tactical options and advantages. Fleets have advantages over others in a Rock-Paper-Scissors fashion.
Secret objectives give each player a surprise power, while encouraging different avenues of play.
Highly variable game setup that influences objectives.
A detailed and rich background story, based on testimony from secret space program whistle-blowers, UFO/ET witness accounts and channeled material.
—description from the publisher
The most innovative feature of the game is that you can choose to play as the “dark” or the “light” side with the appropriate consequences. You can switch your alignment during the game though, too.
The amount of luck involved in this game is very low. Combat is deterministic with hidden information (no dice are used).
Further features:
Many paths to victory, from peaceful to warlike.
Alignment determines how you can interact with other players: “Light” (STO) factions can ally with advanced civilizations encountered but may not interfere with primitive civilizations, are peaceful towards other STO players, are peaceful with STS players unless attacked first. “Darkness” (STS) factions can be as peaceful to aggressive as they wish, and are able to subjugate primitive planets.
Develop your civilization in across five different technology fields: Military, Spirituality, Propulsion, Robotics and Genetics. Those who are committed a single area of specialty are rewarded with epic powers, at the highest level.
Cooperate with other players by trading technologies.
Choose from 17 unique factions, each with a unique power, sometimes even two (one for each alignment).
Fog of war creates uncertainty by hiding fleets with their tactical options and advantages. Fleets have advantages over others in a Rock-Paper-Scissors fashion.
Secret objectives give each player a surprise power, while encouraging different avenues of play.
Highly variable game setup that influences objectives.
A detailed and rich background story, based on testimony from secret space program whistle-blowers, UFO/ET witness accounts and channeled material.
—description from the publisher
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