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Exploit Zero: Cyberpunk Espionage and Mayhem (2019)
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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

기업 전쟁, 그림자 작전, 크랜리얼 잭, 사이버 증원, 당신은 전에 여기 왔었어요. 어떻게 될지 알잖아

하지만 익숙해지면 게으름과 게으름으로 죽는다.영구적(P’입니다. 그러니 변명의 여지가 없군요. 팀도 있고, 보스도 있고, 그 보스가 당신에게 일을 줬어요.

필요한 건 다 가져가요 무기, 소형 드론, 다크웨어, 약품, 스텔스 장비... 그냥 끝내. 세부 사항은 바뀔 수 있지만 결론은 같기 때문에 패키지를 다시 가져오거나 아예 돌아오지 않습니다. 2069년, 뉴 카우룽에 오신 걸 환영합니다. 이제 일을 시작하세요.







익스플로잇 제로 - 사이버펑크 스파이 및 메이헴.

2069년 기업 전쟁 중 뉴카우룽을 배경으로 한 테이블톱 전쟁 게임입니다. 미니어처 애그노스틱.

1 - 6명의 플레이어, Co-op 또는 Solo Mode. 15mm~28mm 미니어처용으로 제작되었습니다.

친구를 데려와서 엘리트 요원들로 이루어진 팀을 만들고 미션을 선택합니다. 도망칠 시간이야

익스플로잇 제로는 D4, D6, D8, D10의 네 가지 다면체 주사위를 사용한다. D4 Die는 게임’s 도착 위치에서 H-SEC 산란 전용으로 사용됩니다. D6, D8, D10은 게임에서 모델’s 동작의 성공을 결정하는 데 사용된다. 에이전트에게는 이 세 개의 주사위가 주사위 풀을 구성합니다. 이 주사위는 에이전트&rsquo의 활성화 과정에서 액션을 시도하기 위해 사용되며, 주사위 풀은 매번 갱신됩니다. 다이 타입은 플레이어가 원하는 순서에 따라 사용할 수 있지만 각 타입은 한 번만 사용할 수 있다.

주사위 풀, 조치 및 가능성 감소
특별한 경우를 제외하고, 에이전트에게는 단계당 세 가지 작업이 허용됩니다. 액션을 성공적으로 수행하기 위한 목표 번호는 4+입니다. 행동을 취하려면 원하는 액션(이동, 촬영, CAP 활성화 등)을 선언하고 수식어와 페널티를 고려하여 주사위 풀에서 다이 유형 중 하나를 선택하여 4+를 시도하면 됩니다. 모든 4+는 성공입니다. 적은 것이 실패다.

긴장되고 광란의 전투 상황에서 스트레스와 감소 가능성을 나타내기 위해 각 다이 타입은 한 번만 사용할 수 있다. D10으로 한 번, D8로 한 번, D6로 한 번. 바로 그거야. 전문화 프로토콜을 통해 에이전트가 특정 상황에서 주어진 다이 유형 중 두 개를 롤링할 수 있지만, 다이 유형은 에이전트 페이즈당 한 번만 사용할 수 있습니다. 어느 경우든 에이전트’의 주사위 풀이 고갈되면 게임 턴을 실행할 수 없습니다. 즉, 에이전트가 의도한 작업의 우선순위를 정하고 성공할 가능성이 가장 높다고 생각하는 다이 유형을 할당해야 합니다. 다이 타입은 특별한 순서로 사용할 필요가 없다.

주사위 2개 보너스
대부분의 액션 롤은 단일 다이 유형으로 시도되지만 특정 에이전트는 전문화 프로토콜에 연결된 특정 액션에서 성공할 가능성이 더 높습니다. 에이전트는 SP에 따라 특정 유형의 주사위를 두 개 굴리고 특정 작업을 시도할 때 최상의 결과를 선택할 수 있습니다. 이 ‘두 개의 다이스’ 보너스는 또한 그들의 전문 분야와 관련된 특정 전투 증강 프로그램을 활성화하는 데에도 적용됩니다.

이 모든 것은 모든 요원들이 어떤 행동을 시도하거나 CAP를 활성화하려고 할 수 있지만 근접전 상황에서 레이저가 훨씬 더 치명적이라는 것을 의미합니다. 그리고 방금 방에 들이닥친 세르베루스 보안 드론을 납치할 때, 당신은 Dark Net Loa’당신에게 감사해야 할 것입니다.

—출판사의 설명
Corporate wars, shadow ops, cranial jacks, cyber-augmentations… you’ve been here before. You know how this goes.

But familiarity breeds sloppiness and sloppiness will get you dead with a capital ‘P’ for Permanent. So you’ve got no excuses. You have a team, you have a boss, and that boss just gave you a job.

Take whatever you need: weapons, micro-drones, dark-ware, pharma-derms, stealth gear... Just get it done. Because the particulars may change but the bottom line is the same: bring the package back or don’t come back at all. Welcome to New Kowloon, 2069. Now get to work.







Exploit Zero - Cyberpunk Espionage and Mayhem.

A table top war game set during the Corporate Wars of 2069 in the mega-city of New Kowloon. Miniatures agnostic.

1 - 6 Players, Co-op or Solo Mode. Made for 15mm - 28mm miniatures.

Grab your friends, create a team of elite Agents, and select a mission. It's time to run-n-gun.

Exploit Zero uses four types of polyhedral dice: D4, D6, D8, and D10. The D4 Die is used exclusively for H-SEC spawning at the game’s Arrival Locations. The D6, D8 and D10 are used in game to determine the success of a model’s actions. For Agents, these three dice constitute their Dice Pool. These dice are used over the course of the Agent’s activation to attempt Actions and the Dice Pool is renewed every turn. The die types can be used in any order the player desires, however each type can only be used once.

THE DICE POOL, ACTIONS, AND DIMINISHING POSSIBILITIES
Except for special circumstances, Agents are allowed Three (3) Actions per Phase. The Target Number to perform an Action successfully is a 4+. To act, simply declare the intended Action (Move, Shoot, Activate CAP, etc) select one of the die types in the Dice Pool and try for a 4+, accounting for modifiers and penalties. Every 4+ is a Success. Less is a Failure.

To represent the stress and diminishing possibilities in a tense, frenetic combat situation, each Die Type can only be used once. One chance with a D10, one with a D8, and one with a D6. That’s it. Although Specialization Protocols permit an Agent to roll two of a given die type in certain circumstances, the Die Type can only be used once per AGENT PHASE. In either case, once the Agent’s Dice Pool is depleted, they can no longer act that Game Turn. This means Agents must prioritize their intended actions and allocate whichever Die Type they feel gives them the best chance at success. Die types do not have to be used in any particular order.

TWO DICE BONUS
Most action rolls are attempted with a single die type, however certain Agents stand a better chance at succeeding at certain Actions, ones linked to their Specialization Protocol. Depending on their SP, Agents can roll TWO dice of a particular type and choose the best result when attempting certain actions. This ‘Two Dice’ bonus also applies to activating those specific Combat Augmentation Programs related to their area of expertise.

All this really means is that while all Agents can attempt any Action or try to activate a CAP, a Razor is far more deadly in a Close Combat situation, and when it comes to hijacking the Cerberus security drone that just stomped into the room, you’ll be thanking the Dark Net loa you’ve got a decent Splicer at your side.

—description from the publisher

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