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  • 인원

    3-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Reef Staks는 말레이시아에서 처음으로 마린 테마의 롤플레잉 카드 게임입니다. 보존 작업 공간의 젊은 전문가들에 의해 설계된 이 게임은 실제 이해당사자 관계를 모방하고 말레이시아의 가장 상징적인 해양 생물 중 일부를 소개하며 산호초에 대한 위협을 강조하기 위해 설계되었다. 이 게임은 자연과 개발이라는 두 가지 경로를 따른다.

먼저 각 플레이어는 여섯 가지 역할(환경보호사, 개발자, 천연자원관리자, 관광사업자, 정치인, 어부) 중 하나를 무작위로 선택한다. 각 역할에는 게임에서 달성해야 할 세 가지 특정한 임무가 할당되며, 이는 실제 삶의 우선순위에 해당합니다. 예를 들어 관광사업자가 자연과 개발 모두에 관심을 갖는 동안 자연과 관련된 세 가지 우선순위는 모두 자연과 관련이 있다.

각 플레이어에게 7장의 카드가 분배된다. 게임의 빌드업은 플레이어가 네이처 트랙이나 개발 트랙(레벨 1~레벨 4)에서 빌드하는 "록" 카드를 중심으로 진행된다. 게임에서 이기려면, 선수들은 보드에서 세 가지 특정한 미션 카드(레벨 5)를 모두 해야 한다. 하지만, 몇몇 우선순위가 겹치기 때문에, 선수들은 최고의 카드를 테이블에 놓기 위해 소통하거나, 함께 일하거나, 심지어 방해 공작을 해야 한다. 사보타주는 트랙의 전진을 방해하는 시나리오 카드의 형태로 나타난다.

—디자이너의 설명
Reef Stakes is the first marine-themed, role-playing card game in Malaysia. Designed by young professionals in the conservation workspace, the game is designed to mimic real-life stakeholder relationships, introduce some of Malaysia's most iconic marine species, and highlight threats to coral reefs. The game goes along two tracks: nature and development.

To begin, each player chooses one of six roles (conservationist, developer, natural resource manager, tourism operator, politician and fisherman) at random. Each role is assigned three specific missions to achieve in the game which corresponds to priorities in real life. For example, all three of the conservationist's priorities are related to nature while the tourism operator is interested in both nature and development.

Seven cards are distributed to each player. The building up of the game revolves around a "rock" card where players build in either the nature track or the development track (level 1 to level 4). To win the game, players have to play all three specific mission cards (level 5) on the board. However, since some priorities overlap, players have to communicate, work together, or even sabotage to place their best cards on the table. Sabotage comes in the form of scenario cards that thwart the advancement of a track.

—description from the designer

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