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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

그 회사는 지구를 운영하는 사업을 인수했고 어떤 회사가 화성 개발 독점 사업을 하기에 가장 적합한지 결정하기 위해 경쟁을 벌이고 있다. 당신은 현재 화성 궤도에 있는 6개의 회사 중 한 곳의 대표입니다. 최대 8년간 당신의 고용주의 이익을 위해 화성 탐사 및 정복 임무를 맡고 있습니다. 오염되지 않은 물은 지구상에서 드물기 때문에 선택된 상품이며 다른 5개 기업과의 경쟁에서 귀사의 성공을 평가하는 기준이 됩니다.
지구 회사는 1년 단위로 지구로부터 적은 양의 물을 보내고 있습니다. 위성에서 사용하기 위해 실제로 얼마나 많은 물을 구워야 하는지 알기 위해서 말이죠. 이 물을 사용하여 "를 활성화합니다.스퀴시" (남자)와 "위성에 저장된 크런치" (로봇)입니다. 남은 물은 인공위성 수자원으로 보낼 때까지 트랜짓에 남아 있습니다. Squishy와 Crunchy를 사용하여 위성에서 지속적으로 회전하는 행성 화성으로 내려와 숨겨진 지형을 탐사하고 수자원을 발견합니다. 회계연도 말에 육각형을 가진 각 스퀴시는 지구로 보낼 물을 공급하게 되며, 게임이 끝날 때 가장 높은 총합은 화성의 모노폴리 상을 받게 된다.

각 회계연도는 4분기와 회계연도 종료로 구분됩니다. 턴오더 동안 플레이어: 안전한 이동을 위해 지구로부터 물을 공급받고 굴러갑니다; 활동적인 스퀴시 및 크런치 유닛; 의자에서 입찰; 폭풍 이동과 피해 해결; 화성 회전을 결정하고 기다립니다; 화성에서 유닛을 아래로 또는 주변으로 이동시키고, 충돌을 통해 육각 제어를 해결하며, 위성에서 유닛을 표면으로 재보급합니다.e; 보유하고 있는 지형에 대한 수익 포인트 축적; Alien Tech 발굴 시도; 그리고 일반적으로 MarsNeeds를 사용할 수 있을 때마다 경쟁업체와 관계를 맺습니다.유카드.

스리 마스니드유 카드는 플레이어가 보유하고 있으며 매 회계연도 말에 보충됩니다. 이 카드들은 상단과 하단이 있으며, 상단은 플레이어에게 이점을 제공하는 반면 하단은 다른 플레이어와 상대할 수 있다. 선수들은 상위 또는 하위 중 하나만 사용할 수 있지만, 유효한 것으로 표시된 회계 쿼터에서 언제든지 MNYCards를 플레이할 수 있다. 선수들은 또한 물값으로 "을 입찰했다.체어맨십"은 플레이어가 스퀴시와 크런치를 표면으로 옮길 수 있도록 허용되기 전에 화성의 회전량을 결정할 수 있게 한다. "의장" 또한 시계 방향으로 게임을 진행하면서 모든 플레이어 중 누가 먼저 시작할지 결정하게 됩니다. 이것은 그들이 놀이 순서에 따라 어디에 있고 싶은지 결정할 수 있게 해줍니다. 한 지형에 대해 여러 참가자 간에 충돌이 발생하는 경우 "갈등에 휘말려도 누가 먼저 싸우느냐가 의장 몫이다. 분쟁에 관해 말하자면, 다른 플레이어가 점유한 지형의 육각 지형으로 자신의 유닛을 옮기는 플레이어들은 현재 "에 있다.치열한 협상 " 그리고 누가 지형을 유지하고 그로부터 이익을 거둘 것인지, 누가 죽어서 다시 물속으로 보내질 것인지를 결정하기 위해 주사위를 굴려야 한다. 플레이어가 분쟁에 참여하지 않을 경우 에일리언 테크 카드를 획득할 수 있는 기회를 얻기 위해 물을 지불하고 롤링할 수 있다.

지난 회계연도 말에 플레이어들은 특정 지형을 보유하거나 화성에서 가장 많은 스퀴시를 보유하는 것과 같은 것에 대한 수익과 게임 보너스를 합산하여 그들이 지구로 돌려보낸 총 수익이 얼마인지 확인합니다. 화성에서 가장 많은 이익을 짜내는 플레이어가 개발 독점권을 부여받고 분쟁에서 승리합니다!

-디자이너의 설명
The Corporations have taken over the business of running Earth and are in competition to determine which Corporation will be best suited to run the Monopoly of developing Mars. You are the representative of one of 6 Corporations, currently on a Satellite in orbit around Mars, tasked with the job of exploration and conquest of Mars for the profit of your employer over a maximum of 8 years. Uncontaminated water on Earth is scarce and so it is the chosen commodity and the benchmark used to evaluate your success in competition with the 5 other Corporations.
Your Earth Corp is sending you, on a yearly basis, a diminishing amount of water from Earth which you must roll to see how much actually arrives for your use on your satellite. You utilize this water to activate "Squishy" (men) and "Crunchy" (robots) stored on your satellite. The remaining water stays in Transit until you roll it to your Satellite Water Resources. You use Squishy and Crunchy to drop down from your satellite to a constantly rotating planet Mars to explore the hidden terrain and discover water resources. Each Squishy that holds a terrain hex at the end of the fiscal year will provide water to send back to Earth in a running tally with the highest total at the end of the game being awarded the Monopoly of Mars for their Corporation.

Each Fiscal Year is divided into 4 Quarters and a Fiscal Year End. During the turn order players: receive water from Earth and roll for safe transit; active Squishy and Crunchy units; bid on the Chair; resolve storm movement and damage; determine and wait for Mars rotation; move units down to and around on Mars; resolve hex control through conflict; resupply their units on the surface with water from the satellite; accumulate profit points for terrain held; attempt to discover Alien Tech; and generally mess with the competition whenever they can using MarsNeedsYou Cards.

Three MarsNeedsYou Cards are held by players and replenished at the end of each fiscal year. These cards have a top and bottom section – the top will work to provide the player with an advantage while the bottom may work against another player. Players may only utilize either the top or bottom but may play MNYCards at any time in the Fiscal Quarter they are shown to be valid. Players also bid with water for a "Chairmanship" which allows them to roll to determine the amount of rotation of Mars before players are allowed to move their Squishy and Crunchy to the surface. "Chairman" also get to decide which of all the players will go first, with play proceeding in a clockwise order. This allows them to decide where they would like to be in the order of play. Where conflict occurs between multiple players for a terrain hex the "Chairman" also decides who fights first, even if they are involved in the conflict. And speaking of conflict, players who move their units onto other player occupied terrain hex are now in "Strenuous Negotiations" and must roll dice to determine who will hold the terrain and reap the profit from it and who will die and be rendered back into water for collection. If a player is not involved in any conflict they may pay water and roll for the chance to collect an Alien Tech Card which will provide them with an advantage courtesy of found Mars Alien Technology.

At the end of the last Fiscal Year, players count up their profit and any game bonuses for things like holding specific terrain or having the most Squishy on Mars and see how much total profit they have sent back to Earth. The player who squeezes the most profit from Mars is granted the development monopoly and wins the conflict!

-description from designer

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