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BGG랭킹
BGG전체 : 3020
THEMATIC : 583
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
6-15 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Tony Boydell
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아티스트
Alex Lee
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인원
게임 소개
당신의 우주선은 엄청난 피해를 입었고, 당신 주위에서 무너지고 있습니다. 그리고 궁극적인 재앙인 블랙홀을 향해 표류하고 있습니다. 넌 혼자야.
럭스 에테르나에서의 당신의 도전은 우주선이 완전히 무너지거나 블랙홀에 빠지지 않고 메인덱에 있는 모든 카드를 하나씩 그려서 플레이하는 것입니다. 카드에는 여러 기능이 있습니다. 뽑은 카드는 다음 기능 각각에 할당됩니다.
시스템의 손상(6개의 시스템을 사용할 수 있는 경우)
생존/선체 수리를 돕기 위한 조치로서,
블랙홀을 향한 움직임으로요.
배의 시스템이 무너지면 게임이 어려워질 것이고, 시스템을 수리해야 한다면 궁극적인 파멸을 피할 수 있을 것이다.
이벤트("글리치"라고 함)는 12분 -> 10분 -> 8분 등 게임해야 하는 실시간 시간을 줄이기 위해 메인 데크에 시드될 수 있습니다.
—디자이너의 설명
럭스 에테르나에서의 당신의 도전은 우주선이 완전히 무너지거나 블랙홀에 빠지지 않고 메인덱에 있는 모든 카드를 하나씩 그려서 플레이하는 것입니다. 카드에는 여러 기능이 있습니다. 뽑은 카드는 다음 기능 각각에 할당됩니다.
시스템의 손상(6개의 시스템을 사용할 수 있는 경우)
생존/선체 수리를 돕기 위한 조치로서,
블랙홀을 향한 움직임으로요.
배의 시스템이 무너지면 게임이 어려워질 것이고, 시스템을 수리해야 한다면 궁극적인 파멸을 피할 수 있을 것이다.
이벤트("글리치"라고 함)는 12분 -> 10분 -> 8분 등 게임해야 하는 실시간 시간을 줄이기 위해 메인 데크에 시드될 수 있습니다.
—디자이너의 설명
Your ship has sustained massive damage, is falling apart around you, and is drifting toward the ultimate catastrophe, a black hole. You are alone.
Your challenge in Lux Aeterna is to draw and play all of the cards in the main deck, one turn after another, without the spaceship collapsing completely or falling into the black hole. Cards have multiple functions; you will assign drawn cards to one each of these functions each turn:
As damage to a system (with six systems available to you);
As an action to help stay alive/fix the ship; or,
As movement toward the black hole.
If a ship's system collapses, the game will get harder for you; if you should repair a system, then you just might avoid the ultimate doom.
Events (called "glitches") can be seeded into the main deck to make things even more difficult, as will reducing the real time that you have to play: 12 minutes -> 10 minutes -> 8 minutes, etc.
—description from the designer
Your challenge in Lux Aeterna is to draw and play all of the cards in the main deck, one turn after another, without the spaceship collapsing completely or falling into the black hole. Cards have multiple functions; you will assign drawn cards to one each of these functions each turn:
As damage to a system (with six systems available to you);
As an action to help stay alive/fix the ship; or,
As movement toward the black hole.
If a ship's system collapses, the game will get harder for you; if you should repair a system, then you just might avoid the ultimate doom.
Events (called "glitches") can be seeded into the main deck to make things even more difficult, as will reducing the real time that you have to play: 12 minutes -> 10 minutes -> 8 minutes, etc.
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