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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    16+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

과거를 풀어봐 악몽을 경험하다. 새벽을 품다.

당신은 존재할 수 없는 세상에서 깨어났어요. 어딜 보든 새로운 악몽을 보게 될 거야. 현실을 왜곡하는 새로운 악몽이랄까. 여기 어떻게 왔는지 기억 못 하겠지 사실, 당신의 정신은 산산조각이 나고, 부서진 기억들이 바람에 흩어지는 것처럼 느껴집니다. 그럼에도 불구하고, 당신은 당신의 과거에 대한 암시를 주위에서 볼 수 있고, 뒤틀리고 요동치는 풍경 속에서 당신을 괴롭히는 익숙한 것의 희미함을 볼 수 있다. 하지만, 더 나쁜 것은, 여러분이 이곳을 비틀거리며 지나갈 때, 여러분은 자신이 혼자가 아니라는 것을 깨닫게 된다는 것입니다. 널 향해 비집고, 미끄러지고, 스치듯 달려드는 괴물 같은, 불가능한 존재들이 있어. 도저히 이해할 수 없을 정도로 끔찍해. 그러나 그들의 가장 불안한 측면은 그들이 드러내는 비참한 공포가 아니다. 당신이 그들을 알아본다는 거죠.

당신이 이 열병에 걸린 꿈을 헤매고 있는 다른 사람들도 여기 있다는 것을 알게 될 날이 머지않았다. 너만큼 길을 잃고, 겁먹고, 망가진 것 같아 이곳에서 살아남아 탈출하고 싶다면 이견과 불신을 제쳐두고 그들과 뭉쳐야 들끓는 육체적 혼돈의 급류를 밀어낼 수 있을 것이다. 왜냐하면 그렇지 않으면 당신은 그냥 죽지 않을 것이기 때문입니다. 당신의 본질은 존재하지 않을 것입니다.

Dawn of Madness는 1-4명의 플레이어를 대상으로 하는 스토리 중심의 서바이벌 호러 협동 게임이다. 히트 보드게임 딥 매드니스와 같은 우주를 배경으로 한 던 오브 매드니스(Dawn of Madness)는 완전히 독립적으로, 독특하고, 무서운 게임 경험이다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 자신들의 역사의 왜곡된 메아리에 둘러싸여 열띤 지옥 풍경 속에 갇힌 방랑자의 역할을 맡게 될 것이다. 이러한 방랑자들 중 한 명으로서, 여러분은 여러분과 동료 선수들의 이야기가 계속되는 캠페인의 여러 챕터에 걸쳐 펼쳐지는 동안 살아남기 위해 고군분투하며 여러분을 이 끔찍한 세계로 이끌었던 것을 발견하려고 노력해야 합니다.

증폭된 정신력을 이용해 생존하고 잠식해가는 일탈에 맞서 싸우며 공포와 광기의 이야기에 몰입하면서 이전의 어떤 보드게임과는 다른 진정한 공포를 경험해보세요. 어려운 일을 해내기 위해 자신의 의식을 다른 플레이어의 것과 결부시키고, 자신의 과거를 들춰내면서 능력을 높일 수 있는 코다 카드와 기억을 얻으세요. 그러는 동안 당신은 각 방랑자의 다양한 엔딩 중 하나를 향해 스토리 포인트를 모을 것이며, 캠페인의 서사시 피날레에서 가장 많은 스토리 포인트를 가진 방랑자와 엔딩은 각각의 무섭고 가차없는 최종 보스를 탄생시킬 것이다.

한 챕터에서 이루어지는 선택들, 심지어 그러한 선택들이 내려진 순서들까지도 게임의 거의 모든 측면에 영향을 미치며, 어떠한 플레이스루도 완전히 똑같지 않을 것을 보장한다. 장에 구애받지 않는 미니 보스들과 그들의 왜곡은 독특하고 변화하는 방식으로 매 게임을 괴롭히고, 에너지의 소용돌이를 불러 게임의 흐름을 바꾸고 매 라운드 새로운 위험을 불러온다. 그리고 이 모든 난제들은 심지어 기형도 포함하고 있지 않다: 방랑자들의 다른 버전들 그 자체, 각각은 이전보다 점점 더 타락해가고 있으며, 각각의 선수들은 동료들의 영혼의 가장 어두운 구렁텅이로 선수들을 데려갈 수 있다.

사일런트 힐, 이블 위딘, 앨런 웨이크, 돈 오브 매드니스와 같은 생존 공포 고전으로 되돌아가는 것은 보드게임에서 시도된 다른 어떤 시도와 달리 매우 충격적이고 심리적인 경험이다. 그러니 다른 우주와 인간 의식의 깊숙한 곳으로 여행을 가기 위해 지혜를 모으고 신경을 다져라. 때때로, 모든 공포 중 가장 큰 공포는 그 안에 있다.

—디자이너의 설명
Unlock your past. Experience the nightmare. Embrace the dawn.

You have awoken in a world that can't possibly exist. Everywhere you look you see some fresh nightmare; some new perversion of reality. You don't remember how you got here. In fact, your mind feels as though it has shattered, its fractured memories scattered in the wind. Despite this, you see hints of your past all around you, glimmers of the familiar tormenting you amidst the twisted, fluctuating landscape. What's worse, though, is that as you stumble through this place you realize you are not alone. There are monstrous, impossible beings shuffling and slithering and skittering toward you, hideous beyond all comprehension. Their most disturbing aspect, however, isn't the abject terror they exude. It's that you recognize them.

It's not long before you discover there are other people here, too, wandering through this fever dream with you. They seem as lost, as scared, and as broken as you are. If you want to survive this place and escape, then you will have to band together with them, setting aside your differences and distrust to push back the oncoming torrent of seething corporeal chaos. Because otherwise you won't just die: your very essence will cease to exist.

Dawn of Madness is a story-driven cooperative game of survival horror for 1-4 players. Set in the same universe as the breakout hit board game Deep Madness, Dawn of Madness is a completely standalone, unique, and terrifying gaming experience. During the game players will assume the role of wanderers trapped in a feverish hellscape, surrounded by the distorted echoes of their own history. As one of these wanderers, you must seek to discover what led you to this horrific world, struggling to survive as your and your fellow players' stories unfold across multiple chapters in an ongoing campaign.

Experience true horror unlike any board game before as you are immersed in stories of terror and madness, using the amplified powers of your mind to survive and fight back against the encroaching aberrations out to devour you. Bind your consciousness to other players' in order to accomplish difficult tasks, and earn coda cards and memories to boost your abilities while uncovering your past. All the while you will be gathering story points toward one of the multiple endings for each wanderer, and in the campaign's epic finale the wanderer - and the ending - with the most story points will spawn their respective terrifying, relentless final boss.

The choices made throughout a chapter - and even the order those choices are made in - influence almost every aspect of the game, ensuring that no playthrough will ever be exactly the same. Adding even more variety, danger, and tension are the chapter-agnostic mini bosses and their distortions who plague each game in unique and changing ways, summoning vortexes of energy to alter the course of play and bring fresh dangers with every round. And all these challenges don't even include the malformations: alternate versions of the wanderers themselves, each one increasingly more corrupt than the one before, and each one able to take players into the darkest recesses of their comrades' souls.

Hearkening back to survival-horror classics like Silent Hill, The Evil Within, and Alan Wake, Dawn of Madness is a mind-bending, psychological experience unlike any other attempted in a board game. So gather your wits and steel your nerves for a trip into other universes and the depths of the human consciousness. Sometimes, the greatest horrors of all lie within.

—description from the designer

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