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BGG랭킹
BGG전체 : 17178
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
세기의 전환기에 공장을 짓고, 노동자를 고용하고, 상품을 생산하고, 이윤을 위해 팔아 산업제국을 건설하라. 당신은 은퇴하면 얼마나 부자가 될 것인가요?
공장을 건설하고 자본, 재료, 상품 및 상품을 생산하여 30년(15회) 안에 제조 왕국을 건설하고 최대한 많은 이익을 얻으십시오.
재생에 필요:
9개의 게임 카드
7d6를 사용하여 작업자를 추적합니다(작업자 주사위).
시장을 추적하기 위한 1d6(Market Die)
관리자 추적 1d6 (관리자 사망)
추적 마커로 9유로 큐브(8mm 권장)
회전 단계
각 턴은 3단계로 구성된다.
시장 설정
조치 취하기
유지/기록 시간 경과
1단계. 시장 설정
마켓 다이를 굴려 마켓 옆에 놓습니다. 일치하는 행에 나열된 리소스 번호와 Market Die’의 면을 참조합니다. 이 행은 2단계에서 이 단계에서 판매된 각 리소스 단위에 대해 자본 또는 이익에서 얻을 수 있는 금액을 나타냅니다.
2단계. 조치 취하기
이제 게임에서 각 한 번씩 최대 4가지 동작을 수행할 수 있지만 시리즈(예: A, (건너뛰기 B), C, D)의 모든 동작을 건너뛸 수 있습니다. 리소스 및/또는 수익을 위한 자본 판매, 직원 고용 및/또는 이사, 빌딩/이벤트 구축, 리소스 및/또는 자본 생산.
3단계. 유지/기록 시간 경과
건물에 직원을 너무 많이 배치하면 추가 비용이 발생하고 유지보수가 필요한 건물이 생길 수 있습니다.
6년차, 12년차, 18년차, 24년차 및 30년차에는 상승하는 인건비를 지불해야 합니다.
해당 건물에 대한 Staffing Requirement Die 아이콘을 초과하는 Worker die로 대표되는 모든 작업자에 대해(이 단계에서는 Central Factory를 계산하지 않음). 직원 수보다 더 많은 각 건물에 대해(다이 아이콘에 표시) 현재 시장 가격의 1/2에 해당하는(반올림) Capital을 지불합니다. 만약 당신이 이 금액을 지불할 수 없다면, 작업자 다이는 1로 회전하고 건물을 다시 도금해야 합니다.
8, 18, 24년차에는 Building Upkeep 및 Maintenance에 대한 비용을 지불해야 합니다(이 단계에서는 Central Factory를 계산하지 않음). 각 건물에 대해 표시된 두 가지 자원의 비용을 원래 건물 비용으로 지불합니다. 이 중 두 가지를 선택한 후 건물 중 하나에서 일치하는 리소스 트랙의 값을 줄일 수 있습니다. 자원비용의 각 단위에 대해 1개의 이익단위를 빼세요.
각 턴이 끝날 때마다 Years in Business 트랙의 마커를 한 칸 앞으로 이동합니다. 게임은 당신의 30년이 지나면 끝납니다.
—출판사의 설명
공장을 건설하고 자본, 재료, 상품 및 상품을 생산하여 30년(15회) 안에 제조 왕국을 건설하고 최대한 많은 이익을 얻으십시오.
재생에 필요:
9개의 게임 카드
7d6를 사용하여 작업자를 추적합니다(작업자 주사위).
시장을 추적하기 위한 1d6(Market Die)
관리자 추적 1d6 (관리자 사망)
추적 마커로 9유로 큐브(8mm 권장)
회전 단계
각 턴은 3단계로 구성된다.
시장 설정
조치 취하기
유지/기록 시간 경과
1단계. 시장 설정
마켓 다이를 굴려 마켓 옆에 놓습니다. 일치하는 행에 나열된 리소스 번호와 Market Die’의 면을 참조합니다. 이 행은 2단계에서 이 단계에서 판매된 각 리소스 단위에 대해 자본 또는 이익에서 얻을 수 있는 금액을 나타냅니다.
2단계. 조치 취하기
이제 게임에서 각 한 번씩 최대 4가지 동작을 수행할 수 있지만 시리즈(예: A, (건너뛰기 B), C, D)의 모든 동작을 건너뛸 수 있습니다. 리소스 및/또는 수익을 위한 자본 판매, 직원 고용 및/또는 이사, 빌딩/이벤트 구축, 리소스 및/또는 자본 생산.
3단계. 유지/기록 시간 경과
건물에 직원을 너무 많이 배치하면 추가 비용이 발생하고 유지보수가 필요한 건물이 생길 수 있습니다.
6년차, 12년차, 18년차, 24년차 및 30년차에는 상승하는 인건비를 지불해야 합니다.
해당 건물에 대한 Staffing Requirement Die 아이콘을 초과하는 Worker die로 대표되는 모든 작업자에 대해(이 단계에서는 Central Factory를 계산하지 않음). 직원 수보다 더 많은 각 건물에 대해(다이 아이콘에 표시) 현재 시장 가격의 1/2에 해당하는(반올림) Capital을 지불합니다. 만약 당신이 이 금액을 지불할 수 없다면, 작업자 다이는 1로 회전하고 건물을 다시 도금해야 합니다.
8, 18, 24년차에는 Building Upkeep 및 Maintenance에 대한 비용을 지불해야 합니다(이 단계에서는 Central Factory를 계산하지 않음). 각 건물에 대해 표시된 두 가지 자원의 비용을 원래 건물 비용으로 지불합니다. 이 중 두 가지를 선택한 후 건물 중 하나에서 일치하는 리소스 트랙의 값을 줄일 수 있습니다. 자원비용의 각 단위에 대해 1개의 이익단위를 빼세요.
각 턴이 끝날 때마다 Years in Business 트랙의 마커를 한 칸 앞으로 이동합니다. 게임은 당신의 30년이 지나면 끝납니다.
—출판사의 설명
At the turn of the century, build your industrial empire by constructing factories, hiring workers, producing goods and selling them for a profit. How rich will you be when you retire?
Create a manufacturing empire in 30 years (15 turns) by building factories, producing Capital, Materials, Commodities, and Goods, and earn as much Profit as you can.
Needed to Play:
9 Game Cards
7d6 to track workers (Worker Dice)
1d6 to track The Market (Market Die)
1d6 to track Managers (Managers Die)
9 eurocubes (8mm suggested) as tracking markers
Phases of a turn
Each turn consists of three phases:
Set the Market
Take Your Actions
Upkeep/Record Time Passed
Phase 1. Set the Market
Roll the Market die and place it next to the Market. Reference the Market die’s face against the Resource numbers listed in its matching row. This row shows the amounts you will gain in Capital or Profit for each resource unit sold during this turn in Phase 2.
Phase 2. Take Your Actions
You may now take up to 4 actions in the game, once each, in the order listed below, though you may skip any action in the series (ex. - A, (skip B), C, D): Sell Resources and/or Capital for Profit; Hire and/or Move Workers; Build a Building/Events; Produce Resources and/or Capital.
Phase 3. Upkeep/Record Time Passed
Overstaffing a building can lead to additional costs and to buildings requiring upkeep.
On years 6, 12, 18, 24 and 30 you must pay rising labor costs
for any workers represented by a Worker die whose value exceeds the Staffing Requirement die icon for that building (do not count the Central Factory during this phase). For each building with more workers than the staffing requirement (as shown by the die icon) pay Capital equal to 1/2 of the value on the current Market die (rounded down). If you are unable to pay this amount, the Worker die is rotated to 1 and the building must be restaffed.
On years 8, 18, and 24 you must pay for Building Upkeep and Maintenance (do not count the Central Factory during this phase). For each building built, pay a cost of any two Resources shown for the original building cost. You may choose which two of these you pay; then reduce the value on a matching Resource track among any one of your buildings. For each unit of the Resource cost you cannot pay, subtract 1 Profit unit.
At the end of each turn, move the marker on the Years in Business track forward one space. The game ends after your 30th year.
—description from the publisher
Create a manufacturing empire in 30 years (15 turns) by building factories, producing Capital, Materials, Commodities, and Goods, and earn as much Profit as you can.
Needed to Play:
9 Game Cards
7d6 to track workers (Worker Dice)
1d6 to track The Market (Market Die)
1d6 to track Managers (Managers Die)
9 eurocubes (8mm suggested) as tracking markers
Phases of a turn
Each turn consists of three phases:
Set the Market
Take Your Actions
Upkeep/Record Time Passed
Phase 1. Set the Market
Roll the Market die and place it next to the Market. Reference the Market die’s face against the Resource numbers listed in its matching row. This row shows the amounts you will gain in Capital or Profit for each resource unit sold during this turn in Phase 2.
Phase 2. Take Your Actions
You may now take up to 4 actions in the game, once each, in the order listed below, though you may skip any action in the series (ex. - A, (skip B), C, D): Sell Resources and/or Capital for Profit; Hire and/or Move Workers; Build a Building/Events; Produce Resources and/or Capital.
Phase 3. Upkeep/Record Time Passed
Overstaffing a building can lead to additional costs and to buildings requiring upkeep.
On years 6, 12, 18, 24 and 30 you must pay rising labor costs
for any workers represented by a Worker die whose value exceeds the Staffing Requirement die icon for that building (do not count the Central Factory during this phase). For each building with more workers than the staffing requirement (as shown by the die icon) pay Capital equal to 1/2 of the value on the current Market die (rounded down). If you are unable to pay this amount, the Worker die is rotated to 1 and the building must be restaffed.
On years 8, 18, and 24 you must pay for Building Upkeep and Maintenance (do not count the Central Factory during this phase). For each building built, pay a cost of any two Resources shown for the original building cost. You may choose which two of these you pay; then reduce the value on a matching Resource track among any one of your buildings. For each unit of the Resource cost you cannot pay, subtract 1 Profit unit.
At the end of each turn, move the marker on the Years in Business track forward one space. The game ends after your 30th year.
—description from the publisher
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