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BGG랭킹
BGG전체 : 1705
FAMILYGAMES : 469
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.53 / 5
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디자이너
Klaus Teuber
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아티스트
Michaela Kienle, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
20년 전, 정착민들은 알려지지 않은 행성들, 그들 앞에 놓여있는 발견되지 않은 우주를 발견하기 위해 은하계의 깊은 곳으로 가기 시작했다. 아마도 그들은 좋은 광석이나 탄소 퇴적물 &mdash를 가진 행성들을 찾을 것이다; 또는 불모의 얼음 행성들만을 발견할 것이다. 그들은 외계인들과 마주치고, 해적과 웜홀이 그들에게 지속적인 도전과 함께 수익성 좋은 거래를 시작할지도 모른다.
《Catan: Starfarrers》는 1999년에 처음 출시된 새로운 버전의 《Catan》으로, 완전히 수정된 그래픽과 게임 자료, 개정된 규칙, 그리고 (가장 중요한) 우주 탐사에 더욱 다양한 것을 가져다 주는 가변 게임 보드를 포함하고 있다.
역학의 변화는 다음을 포함한다.
점수가 낮으면 무엇을 굴리든 상관없이 차례대로 카드를 받습니다. 처음에는 랜덤 카드 두 장, 다음에는 한 장, 승점이 올라가면 아무 것도 안 돼요. 이건 좋은 터치야. 아무리 운이 없더라도 당신은 여전히 무언가를 얻습니다. 게다가, 만약 한 선수가 7점을 굴리면, 그 사람은 다른 선수로부터 카드를 받을 수 있지만, 그들의 상대는 이제 갑판에서 무작위로 카드를 뽑는다.
- 시장 거래: 도로가 없기 때문에 더 이상 포트가 필요하지 않으므로 적절한 카드가 있으면 시장과 모든 리소스를 교환할 수 있습니다. 또한 비율이 나쁘지 않습니다. 3:1에 대한 리소스, 즉 다른 유형 중 하나에 대한 리소스 중 3개입니다. 상품(자원의 일종)은 2:1로 거래된다. 이 플러스 도로 차단 기능은 자원과 교환하고 게임을 계속할 수 있게 해줍니다.
- 당신에게 혜택을 줄 수 있는 NPC 레이스가 있는데, 그 중 일부는 당신이 같은 종류의 자원을 얻을 때마다 +1 자원이다. 하지만 당신은 그곳에 일찍 도착해야 합니다. 이제 게임에 새로운 역동성이 생겼고, 우주로 나가는 것은 스스로 전략이 된다.
- 협상된 거래: 자원이 더 쉽게 이용 가능하기 때문에 협상된 거래가 더 적다. 그들은 여전히 존재하고 누군가는 여전히 1:1, 3:1 등을 교환할 수 있다. 그러나 그것은 더 이상 게임에서 특별한 원동력은 아니다. 큰 수완이 있는데 그 카드를 놓치고 있는 게 아니라면요
- 리소스(세트 수집)는 협상과 다이의 행운에 국한되지 않고 전략의 일부가 됩니다. 사실 이게 더 잘 되는 것 같아요.
식민지화: 시스템에서 행성을 차지하려면 식민지를 만들어야 합니다. 이것은 카탄에 마을을 짓는 것과 같다. 그러나 한 시스템에 얼마나 많은 수가 있을 수 있는지는 플레이어 수에 따라 다르다. 3인 게임에서는 시스템당 2개의 식민지만 허용됩니다. 4인 경기에서는 각 시스템이 최대 3인까지만 콜로니를 보유한다. 만약 여러분이 가장 가까운 계에서 일찍 차단되었다면, 다른 계로 더 멀리 별에 도달하세요. 당신이 해적을 만날지 누가 알겠어요. 그리고 당신은 싸워야 할거에요. 아니면 무역상들이에요. 아마도 트래블러 종족이라면 지도의 어느 곳으로든 웜홀을 열겠죠.
《Catan: Starfarrers》는 1999년에 처음 출시된 새로운 버전의 《Catan》으로, 완전히 수정된 그래픽과 게임 자료, 개정된 규칙, 그리고 (가장 중요한) 우주 탐사에 더욱 다양한 것을 가져다 주는 가변 게임 보드를 포함하고 있다.
역학의 변화는 다음을 포함한다.
점수가 낮으면 무엇을 굴리든 상관없이 차례대로 카드를 받습니다. 처음에는 랜덤 카드 두 장, 다음에는 한 장, 승점이 올라가면 아무 것도 안 돼요. 이건 좋은 터치야. 아무리 운이 없더라도 당신은 여전히 무언가를 얻습니다. 게다가, 만약 한 선수가 7점을 굴리면, 그 사람은 다른 선수로부터 카드를 받을 수 있지만, 그들의 상대는 이제 갑판에서 무작위로 카드를 뽑는다.
- 시장 거래: 도로가 없기 때문에 더 이상 포트가 필요하지 않으므로 적절한 카드가 있으면 시장과 모든 리소스를 교환할 수 있습니다. 또한 비율이 나쁘지 않습니다. 3:1에 대한 리소스, 즉 다른 유형 중 하나에 대한 리소스 중 3개입니다. 상품(자원의 일종)은 2:1로 거래된다. 이 플러스 도로 차단 기능은 자원과 교환하고 게임을 계속할 수 있게 해줍니다.
- 당신에게 혜택을 줄 수 있는 NPC 레이스가 있는데, 그 중 일부는 당신이 같은 종류의 자원을 얻을 때마다 +1 자원이다. 하지만 당신은 그곳에 일찍 도착해야 합니다. 이제 게임에 새로운 역동성이 생겼고, 우주로 나가는 것은 스스로 전략이 된다.
- 협상된 거래: 자원이 더 쉽게 이용 가능하기 때문에 협상된 거래가 더 적다. 그들은 여전히 존재하고 누군가는 여전히 1:1, 3:1 등을 교환할 수 있다. 그러나 그것은 더 이상 게임에서 특별한 원동력은 아니다. 큰 수완이 있는데 그 카드를 놓치고 있는 게 아니라면요
- 리소스(세트 수집)는 협상과 다이의 행운에 국한되지 않고 전략의 일부가 됩니다. 사실 이게 더 잘 되는 것 같아요.
식민지화: 시스템에서 행성을 차지하려면 식민지를 만들어야 합니다. 이것은 카탄에 마을을 짓는 것과 같다. 그러나 한 시스템에 얼마나 많은 수가 있을 수 있는지는 플레이어 수에 따라 다르다. 3인 게임에서는 시스템당 2개의 식민지만 허용됩니다. 4인 경기에서는 각 시스템이 최대 3인까지만 콜로니를 보유한다. 만약 여러분이 가장 가까운 계에서 일찍 차단되었다면, 다른 계로 더 멀리 별에 도달하세요. 당신이 해적을 만날지 누가 알겠어요. 그리고 당신은 싸워야 할거에요. 아니면 무역상들이에요. 아마도 트래블러 종족이라면 지도의 어느 곳으로든 웜홀을 열겠죠.
Twenty years ago, the settlers started into the depths of the galaxy to discover unknown planets, the undiscovered universe lying before them. Maybe they'll find planets with good ore or carbon deposits — or perhaps only barren ice planets. They might encounter alien folks and start lucrative trading, with pirates and wormholes being a constant challenge for them.
Catan: Starfarers is a new version of Starfarers of Catan, originally released in 1999, that contains completely revised graphics and game materials, revised rules, and (most importantly) a variable game board that brings even more variety to the exploration of space.
Changes to the mechanics include
-If you are lower in the points you get cards on your turn regardless of what you roll. Two random cards initially, then one, then none as your victory points go up. This is a nice touch. No matter how unlucky you are you still get something. Plus if a player rolls a seven, the person can take a card from any other player, but their opponents now draw a random card from the deck.
- Market Trades: Since you have no roads you no longer need ports so, since you no longer have ports you can trade with the market for any resource on your turn; provided you have the right cards. Additionally the ratios aren't bad, Any resource for 3:1, i.e. three of one for one of any other type. Goods (a type of resource) trades for 2:1. This plus no road blocking allows you to trade for resources and keep playing.
- There are NPC races that can give you benefits, some of which are +1 resources whenever you get a resource of the same type. But you have to get there early. Now there is a new dynamic to the game, going out into space becomes a strategy on its own.
- Negotiated trades: Since the resources are more readily available there are less negotiated trades. They still exist and someone can still trade 1:1, 3:1, etc... but it is no longer a singularly driving force in the game. Unless you have a big move and you're missing that one card.
- Resource (set collection) becomes part of your strategy without being limited to negotiation and luck of the die. I think this actually works better.
Colonization: You colonize to claim planets in a system. This is the same as building towns in Catan. But how many can be in a system (hex) depends on player count. In a three player game you're only allowed two colonies per system. In a four player game each system only holds up to three players colonies. If you got blocked out early from the closest systems, reach further into the stars to other systems. Who knows you might meet pirate and you'll have to fight, or traders, perhaps a race of Travelers who will open a worm hole to anywhere on the map.
Catan: Starfarers is a new version of Starfarers of Catan, originally released in 1999, that contains completely revised graphics and game materials, revised rules, and (most importantly) a variable game board that brings even more variety to the exploration of space.
Changes to the mechanics include
-If you are lower in the points you get cards on your turn regardless of what you roll. Two random cards initially, then one, then none as your victory points go up. This is a nice touch. No matter how unlucky you are you still get something. Plus if a player rolls a seven, the person can take a card from any other player, but their opponents now draw a random card from the deck.
- Market Trades: Since you have no roads you no longer need ports so, since you no longer have ports you can trade with the market for any resource on your turn; provided you have the right cards. Additionally the ratios aren't bad, Any resource for 3:1, i.e. three of one for one of any other type. Goods (a type of resource) trades for 2:1. This plus no road blocking allows you to trade for resources and keep playing.
- There are NPC races that can give you benefits, some of which are +1 resources whenever you get a resource of the same type. But you have to get there early. Now there is a new dynamic to the game, going out into space becomes a strategy on its own.
- Negotiated trades: Since the resources are more readily available there are less negotiated trades. They still exist and someone can still trade 1:1, 3:1, etc... but it is no longer a singularly driving force in the game. Unless you have a big move and you're missing that one card.
- Resource (set collection) becomes part of your strategy without being limited to negotiation and luck of the die. I think this actually works better.
Colonization: You colonize to claim planets in a system. This is the same as building towns in Catan. But how many can be in a system (hex) depends on player count. In a three player game you're only allowed two colonies per system. In a four player game each system only holds up to three players colonies. If you got blocked out early from the closest systems, reach further into the stars to other systems. Who knows you might meet pirate and you'll have to fight, or traders, perhaps a race of Travelers who will open a worm hole to anywhere on the map.
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