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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tyler Omichinski
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아티스트
Maud Croal
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인원
게임 소개
컬티스트/오컬티스트들은 당신이 세상을 완전한 파괴로부터 구하려고 하거나, 아니면 당신의 암흑의 신을 시간과 공간을 넘어 그곳으로 인도하는 역할을 맡게 됩니다. 이건 그냥 상대편 팀을 파악하는 것 말고도 할 일이 많은 사회적 공제 게임인데, 그들을 막기 위한 전략도 세워야 해!
게임의 각 턴마다 플레이어들은 집단적으로 의식을 시작하거나 막으려고 할 것이다. 의식의 진행자가 어떤 것을 시도할지를 결정할 것인데, 이것은 의식의 시도된 효과를 돕거나 방해할 수 있는 다른 요소들을 기여함으로써 행해진다. 그래도 조심하세요! 너무 많은 실패한 의식 시도는 또 다른 나쁜 영향을 미칠 수 있습니다.
각각의 의식은 현실의 구조를 약간 변화시키고, 게임 자체의 플레이 방식을 변화시킬 수 있다. 어떤 의식은 미래의 의식을 통과하기 쉽게 만드는 반면, 다른 의식은 특정한 선수들에게 새로운 능력과 그들이 할 수 있는 것들을 줄 것이다. 이것과 다른 Great Old One들 사이에서, 어떤 두 개의 플레이스루도 같지 않을 것이다.
—디자이너의 설명
게임의 각 턴마다 플레이어들은 집단적으로 의식을 시작하거나 막으려고 할 것이다. 의식의 진행자가 어떤 것을 시도할지를 결정할 것인데, 이것은 의식의 시도된 효과를 돕거나 방해할 수 있는 다른 요소들을 기여함으로써 행해진다. 그래도 조심하세요! 너무 많은 실패한 의식 시도는 또 다른 나쁜 영향을 미칠 수 있습니다.
각각의 의식은 현실의 구조를 약간 변화시키고, 게임 자체의 플레이 방식을 변화시킬 수 있다. 어떤 의식은 미래의 의식을 통과하기 쉽게 만드는 반면, 다른 의식은 특정한 선수들에게 새로운 능력과 그들이 할 수 있는 것들을 줄 것이다. 이것과 다른 Great Old One들 사이에서, 어떤 두 개의 플레이스루도 같지 않을 것이다.
—디자이너의 설명
Cultist/Occultist has you taking on the role of either trying to save the world from utter destruction, or trying to usher into it your dark god from beyond time and space. This is a social deduction game where there's more to do than just figure out who is on the other team, you also need to strategize to stop them!
Each turn of the game will have the players collectively trying to start or prevent a ritual from taking place. The leader of the ritual will determine which one to attempt This is done by contributing different components to the ritual that will either aid or hinder its attempted effect. Be careful though! Too many failed ritual attempts can have another bad effect.
Each ritual slightly alters the fabric of reality, and can change how the game itself plays. Some rituals will make future rituals easier to pass, while others will give certain players new abilities and things that they can do. Between this and different Great Old Ones, no two play-throughs will be the same.
—description from the designer
Each turn of the game will have the players collectively trying to start or prevent a ritual from taking place. The leader of the ritual will determine which one to attempt This is done by contributing different components to the ritual that will either aid or hinder its attempted effect. Be careful though! Too many failed ritual attempts can have another bad effect.
Each ritual slightly alters the fabric of reality, and can change how the game itself plays. Some rituals will make future rituals easier to pass, while others will give certain players new abilities and things that they can do. Between this and different Great Old Ones, no two play-throughs will be the same.
—description from the designer
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