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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    15+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

오래 전, 역사 이전, 인간이 지구를 걷기 전, 고대 존재들은 저 너머에서 우주의 가장 어두운 구석을 지배했다. 그들의 초기 추종자들은 그들의 헤아릴 수 없는 힘의 파편들을 지상의 물건들에 이용했다. 혼돈과 파괴가 온 땅에 퍼져 어둠의 손길이 닿지 않은 가족은 없었다. 거대한 전쟁이 뒤따랐고, 한때 우주적인 힘을 가졌던 이 거대한 물체들은 시간이 지나면서 사라지고 잊혀졌다.

당신은 태평양의 무인도인 암앤스쿠어 하브를 탐험할 때 다른 과학자들에게 거짓말을 했어요. 고대인의 진정한 하인인 너만이 섬을 둘러싼 치명적인 어둠의 탑을 옮길 수 있을 만큼 강력해.

탑을 조종하여 섬 전체에 사제들과 컬티스트들을 분산시키고 어둠의 제단을 장악하십시오. 잃어버린 문명이 남긴 난해한 자원을 발굴하십시오. 지혜롭게 고대인의 우주적 힘과 교환하여 위치를 발전시키십시오.

탑 오브 암스쿠어 하브를 풀어서 경쟁자들 앞에서 비밀을 풀어낼 수 있겠니? 다른 사이비 종교들 앞에서 이렇게 하세요 당신과 당신만이 인류를 치명적인 빛에서 벗어나 새로운 암흑 시대의 평화와 안전으로 이끌게 하기 위해서요!

게임플레이 개요

암’harb의 탑에서, 당신은 파멸 컬트의 리더입니다. 그리고 당신과 같은 다른 사람들과 경쟁하고 있습니다. 모두 세계를 정복하기 위해 고대 숭배의 하나를 풀어주려고 합니다!

플레이어는 수학 퍼즐 장난감 하노이/브라마의 타워의 규칙에 따라 4개의 다른 크기의 디스크 세트를 교대로 움직이게 된다. 그런 다음 팔로워(원칙)를 방금 디스크를 옮긴 2개의 열에 보내 게임이 끝날 때 둠 포인트를 제공하는 채점 제단을 제어할 수 있습니다. 당신의 추종자들은 각기 다른 크기로 오는데, 3명의 영향을 주는 3명의 사제들과 1명의 영향을 주는 6명의 컬티스트들이 있다. 각각의 추종자들은 8개의 주변 공간에 영향력을 퍼트려 하나 이상의 제단에 영향을 줄 수 있다.

플레이어들은 지도의 서로 다른 직교 면에 앉아 디스크를 재생하기 때문에, 그 결과 플레이할 수 있는 수직 기둥은 다음 플레이어의 수평 행이 되고 매우 흥미로운 상호작용을 생성합니다. 팔로워를 보드에 올릴 때는 입장하는 지역에 따라 비용도 지불해야 하는데, 이는 타워 높이로 상쇄될 수 있기 때문에 어느 곳에 집중해야 하는지 미리 계획을 세워야 한다.

이 게임에서 숭배할 러브크래프트 고대인은 8가지가 있으며, 각각 플레이어들이 의지할 수 있는 각기 다른 '우주적 힘'을 가지고 있다. 지도는 2/3/4 플레이어 배율을 위한 서로 다른 레이아웃이 있는 양면 모듈식 보드로 제작됩니다. 채점 제단의 대칭 분포로 시작하거나 동적 비대칭 배치를 위해 뒤집을 수 있습니다.

게임은 첫 번째 플레이어가 그들의 팔로워 9명 모두를 보드에 붙이고, 그 후 다른 모든 플레이어가 한 차례 더 돌아가면 끝난다. 그런 다음 플레이어들은 보드에 있는 각각의 제단을 하나씩 해결하고 가장 영향력이 큰 플레이어들에게 둠 포인트를 나눠준다. 가장 높은 운명의 포인트를 축적한 플레이어는 고대인의 숭배를 깨우고 헤아릴 수 없는 우주 공포를 세상에 방출한다.

고지 사항: 모아이다스 게임 디자인은 고대 신이나 노인 신의 뜻밖의 또는 계획된 소환에 책임이 없으며, 어떤 파멸 숭배의 믿음이나 회원 자격을 지지하거나 묵인하지 않는다. 만세, 크툴후.
Ages ago, before history, before humans walked the earth, ancient beings ruled the darkest corners of the cosmos from beyond. Their earliest followers harnessed fragments of their immeasurable power in earthly objects. Chaos and destruction spread throughout the land leaving no family untouched by darkness. A great war ensued and these once great objects of cosmic power became lost and forgotten in time…

You lied to the other scientists on the expedition to Am’harb, an uninhabited island in the Pacific. Only you, a true servant of the Ancient Ones, is powerful enough to move the deadly dark towers surrounding the island.

Manipulate the towers to strategically scatter your priests and cultists around the island and gain control of the dark altars. Excavate esoteric resources left behind by lost civilizations. Wisely exchange them for the cosmic powers of the Ancient One to advance your position.

Can you solve the Towers of Am’harb and unlock the secrets before your rivals? Do this before the other cults to ensure you and you alone lead humanity from the deadly light and into the peace and safety of a new dark age!

Gameplay Overview

In Towers of Am’harb, you are a leader of a doom cult, and you are competing with others just like you, all trying to unleash the Ancient One of their worship to conquer the world!

Players will take turns moving their set of 4 different sized discs, manipulating them according to the rules of the mathematical puzzle toy Tower of Hanoi/Brahma. Then you send your followers(disciples) to the 2 columns you just moved a disc into, in order to gain control of scoring altars that provide doom points at the end of the game. Your followers come in different sizes, 3 priests which provides 3 influence, and 6 cultists which provides 1 influence; each follower spreads influence to the 8 surrounding spaces, so it can influence more than one altar.

Since players will sit and play their discs on different orthogonal sides of the map, the result is that the vertical columns you can play into will be the horizontal rows of the next player, and generates to very interesting interactions. When playing your followers on to the board, you will need also to pay a cost depending on how crowded the area you are entering, which can be offset by the height of your towers, so you must plan ahead on where you need to concentrate your efforts.

There are 8 different Lovecraftian Ancient Ones to worship in this game, each with a different Cosmic Power for players to rely on. The map is made from dual-sided modular boards, with different layouts for 2/3/4 player scaling; you can start with symmetric distribution of scoring altars, or flip them around for dynamic asymmetric layouts.

The game ends when the first player plays all 9 of their followers to the board, then all other players gets to take one more turn. Then players resolves each altar on the board one by one and give out doom points to the players with highest influence. The player who accumulates the highest doom points awakens the Ancient One of their worship, and releases unfathomable cosmic horror upon the world.

Disclaimer: Moaideas Game Design is not liable for the unexpected or premeditated summoning of any Ancient One or Elder God and in no way endorses or condones belief or membership of any doom cult. All hail, Cthulhu.

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