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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Philipp Klarmann, Luc Olivier, Riccardo Rinaldi, Nicolas Zamichiei
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아티스트
Didier Bourgeois, Christophe Camilotte, Giuseppe Rava
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인원
게임 소개
라이히쇼펜 전투(Battle of Reichshoffen)는 프로이센-프랑스 전쟁에서 프랑스가 초기에 겪은 재난 중 하나이다. 이 곡은 프랑스 퀴러시어들의 필사적이고 헛된 비난과 C'était au soir d'la batayu de Reichshoffen으로 시작하는 동요로 가장 유명하다.
1870년의 규모는 솔페리노 1859년(600m/헥스, 1시간/회전, 여단)과 동일하다. 프랑스군의 방어 사격과 프로이센군의 포병 모두 이전 경기보다 더 효과적이며, 각각 소형 무기와 대포에서 양국의 기술적 발전을 반영한다. 프랑스 중기병은 경기당 두 번의 돌격 à la mort 기회가 있는데, 이는 프랑스 본부의 5 헥스 이내 어디든 공격할 수 있다.
다른 규칙 변경은 군대의 지휘 문제에 기초한다. 프랑스군에는 총사령관이 없다. 마젠타 전투의 영웅인 마크 마혼 원수는 실제로 전장에 존재하지는 않았지만 전투를 지휘하지는 않았다. 그 결과, 프랑스 대형은 이니셔티브 테스트를 통과해야만 효과적으로 행동할 수 있다. (선택적인 규칙은 원수가 약간 또는 완전히 효과적일 수 있는 기회를 준다.) 프로이센 측에서는 초기 혼란이 심했는데, 총사령관 프레데릭 윌리엄 왕자가 작전 중간에 현장에 도착할 때까지 여단은 합동 공격을 할 수 없었다.
전투는 오전 8시 30분에 시작하여 한 시간에 10번씩 진행된다. 승리 조건은 간단하다. 프로이센군은 지도 중앙에 있는 4개의 마을을 점령해야 한다. 이 지도는 마젠타 1859년의 지도와 한 장을 공유하는 오래된 바에 빅티스 지도의 절반에도 약간 미치지 못한다. 카운터는 장착 및 절단해야 합니다.
1870년의 규모는 솔페리노 1859년(600m/헥스, 1시간/회전, 여단)과 동일하다. 프랑스군의 방어 사격과 프로이센군의 포병 모두 이전 경기보다 더 효과적이며, 각각 소형 무기와 대포에서 양국의 기술적 발전을 반영한다. 프랑스 중기병은 경기당 두 번의 돌격 à la mort 기회가 있는데, 이는 프랑스 본부의 5 헥스 이내 어디든 공격할 수 있다.
다른 규칙 변경은 군대의 지휘 문제에 기초한다. 프랑스군에는 총사령관이 없다. 마젠타 전투의 영웅인 마크 마혼 원수는 실제로 전장에 존재하지는 않았지만 전투를 지휘하지는 않았다. 그 결과, 프랑스 대형은 이니셔티브 테스트를 통과해야만 효과적으로 행동할 수 있다. (선택적인 규칙은 원수가 약간 또는 완전히 효과적일 수 있는 기회를 준다.) 프로이센 측에서는 초기 혼란이 심했는데, 총사령관 프레데릭 윌리엄 왕자가 작전 중간에 현장에 도착할 때까지 여단은 합동 공격을 할 수 없었다.
전투는 오전 8시 30분에 시작하여 한 시간에 10번씩 진행된다. 승리 조건은 간단하다. 프로이센군은 지도 중앙에 있는 4개의 마을을 점령해야 한다. 이 지도는 마젠타 1859년의 지도와 한 장을 공유하는 오래된 바에 빅티스 지도의 절반에도 약간 미치지 못한다. 카운터는 장착 및 절단해야 합니다.
The Battle of Reichshoffen, also known as Froeschwiller or Woerth, was one of France's early disasters in the disastrous Franco-Prussian War. It is most notable for a desperate and futile charge by the French cuirassiers and for a children's song that begins C'était au soir d'la bataille de Reichshoffen.
The scale of Reichshoffen 1870 is the same as Solferino 1859 (600 meters/hex, 1 hour/turn, units are brigades). The rules vary only slightly: French defensive fire and Prussian artillery are both more effective than in the earlier game, reflecting the two nations' technical advances in small arms and cannon, respectively. French heavy cavalry have two opportunities per game for a charge à la mort, which can strike anywhere within five hexes of a French headquarters - usually without effect but useful if saved for just the right opportune moment.
Other rules changes are based on the armies' command problems. The French army has no commander-in-chief. Marshal Mac Mahon, the hero of the Battle of Magenta, "although physically present on the battlefield did not direct the battle". As a consequence, French formations can act effectively only by passing initiative tests. (Optional rules give the Marshal a chance to be slightly or fully effective.) On the Prussian side, there was quite a lot of initial confusion; brigades cannot launch coordinated attacks until the commander-in-chief, Prince Frederick William, arrives on the scene halfway through the action.
The battle begins at 8:30 am and lasts for 10 hourly turns. The victory conditions are simple: The Prussians must occupy four villages in the center of the map; otherwise the French win. The map is slightly less than half the old Vae Victis standard, sharing a sheet with the one for Magenta 1859. The counters must be mounted and cut apart.
The scale of Reichshoffen 1870 is the same as Solferino 1859 (600 meters/hex, 1 hour/turn, units are brigades). The rules vary only slightly: French defensive fire and Prussian artillery are both more effective than in the earlier game, reflecting the two nations' technical advances in small arms and cannon, respectively. French heavy cavalry have two opportunities per game for a charge à la mort, which can strike anywhere within five hexes of a French headquarters - usually without effect but useful if saved for just the right opportune moment.
Other rules changes are based on the armies' command problems. The French army has no commander-in-chief. Marshal Mac Mahon, the hero of the Battle of Magenta, "although physically present on the battlefield did not direct the battle". As a consequence, French formations can act effectively only by passing initiative tests. (Optional rules give the Marshal a chance to be slightly or fully effective.) On the Prussian side, there was quite a lot of initial confusion; brigades cannot launch coordinated attacks until the commander-in-chief, Prince Frederick William, arrives on the scene halfway through the action.
The battle begins at 8:30 am and lasts for 10 hourly turns. The victory conditions are simple: The Prussians must occupy four villages in the center of the map; otherwise the French win. The map is slightly less than half the old Vae Victis standard, sharing a sheet with the one for Magenta 1859. The counters must be mounted and cut apart.
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