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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-180 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

게이트폴은 전술, 갑판 구축, 자원 관리의 전략적 미니어처 게임이다.

이 게임에서, 매우 다른 종류의 캐릭터들 간의 전쟁을 야기하면서, 세계들 사이에 균열이 열리고 있다.
베이스게임 모드는 두 선수가 정면승부를 할 수 있도록 설계됐다. 아레나 모드는 배틀로얄 환경에서 2-8명의 플레이어가 서로 싸울 수 있습니다.
두 명의 플레이어 게임에서 플레이어는 Brog, Gildri, Randar로 구성된 판타지 팀과 Expile, Firebug, Penny, Lost Boy로 구성된 황무지 팀 중 어느 팀을 조종할지 선택합니다.
게임을 시작할 때, 각 플레이어는 7개의 &ldqu;1&rdqu;카드와 3개의 &ldqu;0&rdqu;카드로 구성된 동일한 카드 데크를 갖게 된다. 첫 번째 플레이어는 5장의 카드를 뽑고, 그 숫자의 합계를 더한다. 이 숫자는 플레이어가 자신의 팀을 위해 사용할 수 있는 동작의 수를 나타냅니다. 동작은 한 칸 이동하거나 공격일 수 있습니다. 이러한 동작은 캐릭터’의 특성에 따라 팀 전체에 퍼지거나 한 명의 캐릭터만 사용할 수 있다.
공격 중에 공격 플레이어는 공격 캐릭터’의 공격 통계와 같은 주사위 수를 굴립니다. 디펜딩 플레이어는 디펜딩 캐릭터’의 디펜딩 주사위와 같은 주사위 수를 굴립니다. 롤링된 레드의 수를 더하면 방어자는 방어 롤의 총계 이상으로 공격 캐릭터가 롤링하는 레드의 수와 같은 피해를 입게 된다.
각 플레이어는 그린 주사위를 굴린 횟수를 합산하여 그린 주사위 당 1개의 동전을 획득한다.
동전들은 저장되고 무기 시장에서 새로운 무기를 구입하거나, 손에 쥔 &ldqu;zero&rdqu;카드를 파괴하거나, 메인 덱에서 더 나은 카드를 구입하거나, 개별 캐릭터 통계를 업그레이드하기 위해 사용된다.
각 캐릭터마다 업그레이드 샵이 있습니다. 플레이어는 자신의 캐릭터에 대해 어떤 순서로든 업그레이드할 수 있는 통계를 선택할 수 있으며, 업그레이드를 위해 적절한 양의 토큰을 사용할 수 있습니다. 캐릭터가 완전히 업그레이드되면 그 캐릭터는 각각의 캐릭터에 고유한 특별한 힘을 발휘합니다.
캐릭터가 죽으면 해당 캐릭터를 죽인 플레이어는 캐릭터’zero” 카드에 표시된 승리 포인트 수를 얻게 되며, 죽은 플레이어는 죽은 캐릭터’zeroes”카드의 모든 승리 포인트에서 “zero”카드의 승리 포인트를 더하게 된다.버려지는 더미까지요 살해당한 캐릭터는 즉시 기지에서 부활하지만, 다음 차례에는 움직이거나 공격을 할 수 없으며, 사실상 다시 산란하는 동안 한 바퀴를 잃는다.
가장 먼저 승점이 10점에 도달한 선수가 게임에서 승리합니다.

—출판사의 설명
Gatefall is a strategic miniatures game of tactics, deck building, and resource management.

In the game, a rift has opened between worlds, causing a war between very different kinds of characters.
The base game mode is designed for two players to fight head-to-head. Arena mode lets 2-8 players fight one another in a battle royale setting.
In a two player game, players choose which team to control, the fantasy team consisting of Brog, Gildri, and Randar, or the Wasteland team consisting of Exile, Firebug, Penny, and Lost Boy.
At the beginning of the game, each player has the same deck of ten cards, which contain seven “1” cards and three “0”cards. The first player draws five cards, and adds the total of their values. That number represents the number of actions the player can use for their team. Actions can be moving one space or attacking. These actions can be spread across the entire team, or used by only one character, depending on a character’s traits.
During an attack, the attacking player rolls the number of dice equivalent to the attacking character’s attack stat. The defending player rolls the number of dice equal to the defending character’s defense dice. The number of reds rolled are added up, and the defender takes damage equal to the number of reds the attacking character rolls above the total of their defending roll.
Each player then adds up the number of green dice they rolled, and earns one coin for each green die.
coins are saved up and used to buy new weapons from the weapon marketplace, to destroy “zero” cards in their hands, to purchase better cards from the main deck, or upgrade their individual character stats.
Each character has an upgrade shop. Players can choose any of the available stats to upgrade in any order for any of their characters, and spend the appropriate amount of tokens to get those upgrades. When a character is fully upgraded, that character unlocks their special power, which is unique for each character.
When a character is killed, the player who killed that character earns the number of victory points printed on the character’s upgrade shop card, and the player whose character was killed draws a “zero” card from the “zeroes” pile for every victory point listed on the killed character’s upgrade shop card and adds it to their discard pile. The killed character respawns in their base immediately, but that character cannot move or attack on their next turn, and effectively loses a turn while respawning.
The first player to reach ten victory points wins the game.

—description from the publisher

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