-
BGG랭킹
BGG전체 : 297
STRATEGY : 174
7.9마인드 MGMT: 초능력 스파이 "게임"
Mind MGMT: The Psychic Espionage “Game.” (2021) -
-
인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.92 / 5
-
디자이너
Jay Cormier, Sen-Foong Lim
-
아티스트
Matt Kindt
-
인원
게임 소개
그림자로부터 일하면서, Mind MGMT는 한때 세계적인 위기를 멈추기 위해 심리적으로 힘을 가진 에이전트를 사용했다. 하지만 절대 권력은 절대적으로 부패하고, 마인드 MGMT는 지금 내부에서 썩고 있다. Mind MGMT는 세계 무대에서 철권 장악력을 강화하기 위해 전 세계에 비밀 공작원을 배치하여 정신적으로 문제가 있는 다른 사람들을 그들의 편으로 모집한다. 세계 지배에 골몰한 이 수수께끼 같은 조직이 어떻게 패배할 수 있겠는가?
다행히도 몇몇 변태 요원들이 마인드 MGMT가 위태로워져서 탈주했다는 걸 알아냈고, 신디케이트에 등을 돌렸습니다. 그들은 이제 Mind MGMT가 그것의 사악한 목표를 성취하는 것을 막기 위해 그들 자신의 심령 능력을 사용한다.
인마인드 MGMT: 초능력 스파이 "게임"" 한 명의 플레이어가 마인드 MGMT를 장악하고 신입 사원을 찾기 위해 도시를 샅샅이 뒤져야 합니다. 그들은 무작위로 그려진 세 개의 피처 카드 중 하나와 일치하는 장소를 방문하기 위해 비밀 지도를 따라 돌아다닌다. 또한 네 개의 불멸을 사용하여 위치가 노출되지 않도록 보호할 수 있습니다.
다른 모든 플레이어들은 너무 늦기 전에 마인드 MGMT를 막아야 하는 불량 요원들을 통제합니다! 그들은 채용 담당자에게 질문을 하고 그들이 받은 답변으로부터 그들의 행방을 추론합니다. 악성 에이전트는 드라이-지우기 "마음 메모"를 사용하여 주어진 모든 정보를 추적할 수 있습니다.
Mind MGMT는 12명의 신병을 모으거나 16번의 턴에서 살아남음으로써 승리합니다. 불량 에이전트는 마인드 MGMT를 잡아야만 승리할 수 있으며, 마인드 MGMT와 같은 블록에 있다고 믿을 때 승리할 수 있습니다.
—출판사의 설명
다행히도 몇몇 변태 요원들이 마인드 MGMT가 위태로워져서 탈주했다는 걸 알아냈고, 신디케이트에 등을 돌렸습니다. 그들은 이제 Mind MGMT가 그것의 사악한 목표를 성취하는 것을 막기 위해 그들 자신의 심령 능력을 사용한다.
인마인드 MGMT: 초능력 스파이 "게임"" 한 명의 플레이어가 마인드 MGMT를 장악하고 신입 사원을 찾기 위해 도시를 샅샅이 뒤져야 합니다. 그들은 무작위로 그려진 세 개의 피처 카드 중 하나와 일치하는 장소를 방문하기 위해 비밀 지도를 따라 돌아다닌다. 또한 네 개의 불멸을 사용하여 위치가 노출되지 않도록 보호할 수 있습니다.
다른 모든 플레이어들은 너무 늦기 전에 마인드 MGMT를 막아야 하는 불량 요원들을 통제합니다! 그들은 채용 담당자에게 질문을 하고 그들이 받은 답변으로부터 그들의 행방을 추론합니다. 악성 에이전트는 드라이-지우기 "마음 메모"를 사용하여 주어진 모든 정보를 추적할 수 있습니다.
Mind MGMT는 12명의 신병을 모으거나 16번의 턴에서 살아남음으로써 승리합니다. 불량 에이전트는 마인드 MGMT를 잡아야만 승리할 수 있으며, 마인드 MGMT와 같은 블록에 있다고 믿을 때 승리할 수 있습니다.
—출판사의 설명
Working from the shadows, Mind MGMT once used its psychically-powered agents to put a stop to global crises. However, absolute power corrupts absolutely, and Mind MGMT is now rotting from the inside. To tighten its iron grip on the world stage, Mind MGMT deploys covert operatives around the world to recruit other psychically-attuned individuals to their side. How can this enigmatic organization, hell bent on global domination, be defeated?
Thankfully, a few renegade agents have figured out that Mind MGMT has been compromised and have defected, turning their backs on the syndicate. They now use their own psychic abilities to prevent Mind MGMT from achieving its nefarious goals.
In Mind MGMT: The Psychic Espionage "Game.", one player controls Mind MGMT and must scour the city for new recruits. They move around on a secret map, trying to visit locations that match one of their three randomly drawn feature cards. They can also use their four Immortals to protect locations from being exposed.
All other players control the rogue agents who must try to stop Mind MGMT before it's too late! They ask questions to the Recruiter and deduce their whereabouts from the answers they receive. Rogue agents can use dry-erase "mental notes" to track all the information they're given.
Mind MGMT wins by either collecting twelve recruits or surviving sixteen turns. The rogue agents can win only be capturing Mind MGMT, which they do when they believe they're on the same block as Mind MGMT.
—description from the publisher
Thankfully, a few renegade agents have figured out that Mind MGMT has been compromised and have defected, turning their backs on the syndicate. They now use their own psychic abilities to prevent Mind MGMT from achieving its nefarious goals.
In Mind MGMT: The Psychic Espionage "Game.", one player controls Mind MGMT and must scour the city for new recruits. They move around on a secret map, trying to visit locations that match one of their three randomly drawn feature cards. They can also use their four Immortals to protect locations from being exposed.
All other players control the rogue agents who must try to stop Mind MGMT before it's too late! They ask questions to the Recruiter and deduce their whereabouts from the answers they receive. Rogue agents can use dry-erase "mental notes" to track all the information they're given.
Mind MGMT wins by either collecting twelve recruits or surviving sixteen turns. The rogue agents can win only be capturing Mind MGMT, which they do when they believe they're on the same block as Mind MGMT.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
374
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
418
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
356
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
317
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
592
-
2024-11-13
-
Lv.18