-
BGG랭킹
BGG전체 : 17416
WARGAMES : 3093
6.5Dawn of Empire: The Spanish American Naval War in the Atlantic, 1898 (2020) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.11 / 5
-
디자이너
Stephen Newberg
-
아티스트
Nadir Elfarra
-
인원
게임 소개
"제국의 새벽: 1898년 미국 스페인 해군 전쟁(Spanish American War in the Atlantic, 1898")은 1898년 미국-스페인 전쟁의 해군을 중심으로 전개된 전쟁 게임이다. 이 게임은 복잡한 메커니즘이 아닌 빠르고 쉽게 플레이할 수 있는 시스템으로 대부분의 운영 및 전술 세부 사항을 나타내며 전략적 차원에서 이 충돌을 묘사한다. 이 게임의 목적은 게임을 즐기면서 역사적 사건에 대한 광범위한 개요를 제공하는 것이다.
이 모든 것은 1895년 2월 스페인이 쿠바와 쿠바 국민들에 대한 헌법적 보장을 일방적으로 중단하면서 시작되었다. 이로 인해 섬에 반란이 일어났고, 비전투자를 위한 강제 수용소를 포함한 와일러 장군의 스페인 행정부에 의한 심각한 보복 조치가 이루어졌다. 이는 미국 언론으로서는 무리였고, 결과적으로 미국 대중, 그리고 결국 미국의 압력으로 웨이러&르스쿠르가 퇴출되기는 했지만, 미국과 스페인 사이의 긴장완화는 아니었다. 그리고 메인주가 일어났죠 1898년 2월 15일, 어두운 밤에도, 이 섬에 대한 미군의 가시적인 강제집행을 위해 아바나 항구에 정박해 있던 USS 메인호가 폭발했고, 268명의 미 해군 병력이 사망했는데, 이는 함정 선원의 약 2/3에 해당한다. 미국 언론도 폭발했다. 헤드라인은 외쳤다.스페인 배반과 윌리엄 랜돌프 하츠 신문이 미국인들의 분노를 격렬하게 자극했다. 3월 말, 해군 조사 법원은 메인 강이 외부 폭발에 의해 파괴되었다고 판결했고, 스페인에 대한 암시를 지적했다. 다음 달 말 이전에 미국은 스페인에 선전포고를 했다.
미국 플레이어가 게임을 하는 목적은 미국 대서양과 카리브 해 주변 해역을 통제하여 스페인 전투원들이 그들의 섬 소유권을 지원하는 것을 막고 스페인 해군을 파괴하는 것이다. 이 게임의 목표는 미국의 해상 통제권을 교란하고, 스페인 해안 주변의 해상 통제권을 가능한 한 오랫동안 유지하며, 미 해군을 파괴하는 것이다. 두 선수 모두 자신의 통제 구역, 봉쇄 구역, 파괴된 부대에 대한 승점을 얻기 위해 지도상의 해역에 해군 자원을 배치해야 한다.
상품정보
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 4점
시간 척도: 한 번에 11일
지도 축척: 가변(면적 이동 지도)
단위 규모: 개별 전함
—출판사의 설명
이 모든 것은 1895년 2월 스페인이 쿠바와 쿠바 국민들에 대한 헌법적 보장을 일방적으로 중단하면서 시작되었다. 이로 인해 섬에 반란이 일어났고, 비전투자를 위한 강제 수용소를 포함한 와일러 장군의 스페인 행정부에 의한 심각한 보복 조치가 이루어졌다. 이는 미국 언론으로서는 무리였고, 결과적으로 미국 대중, 그리고 결국 미국의 압력으로 웨이러&르스쿠르가 퇴출되기는 했지만, 미국과 스페인 사이의 긴장완화는 아니었다. 그리고 메인주가 일어났죠 1898년 2월 15일, 어두운 밤에도, 이 섬에 대한 미군의 가시적인 강제집행을 위해 아바나 항구에 정박해 있던 USS 메인호가 폭발했고, 268명의 미 해군 병력이 사망했는데, 이는 함정 선원의 약 2/3에 해당한다. 미국 언론도 폭발했다. 헤드라인은 외쳤다.스페인 배반과 윌리엄 랜돌프 하츠 신문이 미국인들의 분노를 격렬하게 자극했다. 3월 말, 해군 조사 법원은 메인 강이 외부 폭발에 의해 파괴되었다고 판결했고, 스페인에 대한 암시를 지적했다. 다음 달 말 이전에 미국은 스페인에 선전포고를 했다.
미국 플레이어가 게임을 하는 목적은 미국 대서양과 카리브 해 주변 해역을 통제하여 스페인 전투원들이 그들의 섬 소유권을 지원하는 것을 막고 스페인 해군을 파괴하는 것이다. 이 게임의 목표는 미국의 해상 통제권을 교란하고, 스페인 해안 주변의 해상 통제권을 가능한 한 오랫동안 유지하며, 미 해군을 파괴하는 것이다. 두 선수 모두 자신의 통제 구역, 봉쇄 구역, 파괴된 부대에 대한 승점을 얻기 위해 지도상의 해역에 해군 자원을 배치해야 한다.
상품정보
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 4점
시간 척도: 한 번에 11일
지도 축척: 가변(면적 이동 지도)
단위 규모: 개별 전함
—출판사의 설명
"Dawn of Empire: The Spanish American Naval War in the Atlantic, 1898" is an uncomplicated wargame centered on the naval aspects of the Spanish-American War of 1898 in the Atlantic Ocean. The game depicts this conflict at a strategic level, with most operational and tactical details represented by fast and easy-to-play systems, rather than intricate mechanisms. The intent of the game is to provide a broad overview of the historical events while being fun to play.
It all really started in February of 1895 when Spain unilaterally suspended constitutional guarantees to Cuba and its population. This lead to open revolt on the island and serious retaliatory measures by the Spanish administration of Captain General Weyler, including concentration camps for non-combatants. This was too much for the American press, and as a result, the American public, and eventually U.S. pressure led to Weyler’s removal, but not to a decrease in tensions between the US and Spain. And then, the Maine happened. On 15 February, 1898, well into the darkness of the night, the USS Maine, anchored in Havana Harbour to visible enforcement of U.S. interests on the island, blew up. 268 U,S. naval personnel were killed, about 2/3rd of the crew of the vessel. The American press exploded also. Headlines shouted “Spanish Treachery” and William Randolph Hearts newspapers stirred the pot of American anger vigorously. By late March a Naval Court Of Inquiry set down a judgment that the Maine was destroyed by an external explosion, pointing the finger by implication at the Spanish. Before the end of the following month, the United States would declare war on Spain.
The object of the game for the United States player is to control the sea areas around the US Atlantic coast and Caribbean Sea to prevent Spanish combatants from supporting their island holdings and to destroy the naval forces of Spain. The object of the game for the Spanish player is to disrupt United States sea control, retain sea control around the Spanish coastline for as long as possible, and destroy United States naval forces. Both players must deploy their naval resources into the sea areas on the map to earn victory points at the end of each turn for areas under their control, blockaded, and for opposing units destroyed.
Product information
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 4 out of 10
Time Scale: 11 days per turn
Map Scale: variable (area movement maps)
Unit Scale: individual warships
—description from the publisher
It all really started in February of 1895 when Spain unilaterally suspended constitutional guarantees to Cuba and its population. This lead to open revolt on the island and serious retaliatory measures by the Spanish administration of Captain General Weyler, including concentration camps for non-combatants. This was too much for the American press, and as a result, the American public, and eventually U.S. pressure led to Weyler’s removal, but not to a decrease in tensions between the US and Spain. And then, the Maine happened. On 15 February, 1898, well into the darkness of the night, the USS Maine, anchored in Havana Harbour to visible enforcement of U.S. interests on the island, blew up. 268 U,S. naval personnel were killed, about 2/3rd of the crew of the vessel. The American press exploded also. Headlines shouted “Spanish Treachery” and William Randolph Hearts newspapers stirred the pot of American anger vigorously. By late March a Naval Court Of Inquiry set down a judgment that the Maine was destroyed by an external explosion, pointing the finger by implication at the Spanish. Before the end of the following month, the United States would declare war on Spain.
The object of the game for the United States player is to control the sea areas around the US Atlantic coast and Caribbean Sea to prevent Spanish combatants from supporting their island holdings and to destroy the naval forces of Spain. The object of the game for the Spanish player is to disrupt United States sea control, retain sea control around the Spanish coastline for as long as possible, and destroy United States naval forces. Both players must deploy their naval resources into the sea areas on the map to earn victory points at the end of each turn for areas under their control, blockaded, and for opposing units destroyed.
Product information
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 4 out of 10
Time Scale: 11 days per turn
Map Scale: variable (area movement maps)
Unit Scale: individual warships
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18