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7.1The Last Vikings: The Swedish Army at Kliszów 1702 and Fraustadt 1706 (2019) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Sławomir Łukasik
-
아티스트
-
인원
게임 소개
라스트 바이킹은 1702년 7월 클리즈 전투와 1706년 2월 프라우스타트 전투를 그린 전쟁 게임이다.
이 게임은 웰컴 게임 "의 기본 메커니즘을 사용합니다.몰비츠의 피비린내 나는 들판. 이 시스템의 특징은 공격자와 방어자의 사기 수준을 이용하여 전투를 해결하는 것입니다. 다른 특징은 플레이어가 당구장에서 끌어오는 것보다 훨씬 더 많은 군대를 통제할 수 있는 쌍으로 대형의 활성화이다.
시나리오북에는 매우 상세한 역사적 소개가 포함되어 있습니다.
플레이어는 게임에 추가된 5가지 시나리오 중 하나를 선택할 수 있다.
게임 규모:
하나의 육각은 실제 지형의 120 - 130 미터를 나타냅니다.
한 게임 턴은 30분에 해당합니다.
보병 1개 대대는 대대를 나타낸다.
기병대의 1개 대대는 전대를 대표한다.
하나의 카운터 포는 같은 궤적의 여러 포를 나타낸다.
이 게임은 웰컴 게임 "의 기본 메커니즘을 사용합니다.몰비츠의 피비린내 나는 들판. 이 시스템의 특징은 공격자와 방어자의 사기 수준을 이용하여 전투를 해결하는 것입니다. 다른 특징은 플레이어가 당구장에서 끌어오는 것보다 훨씬 더 많은 군대를 통제할 수 있는 쌍으로 대형의 활성화이다.
시나리오북에는 매우 상세한 역사적 소개가 포함되어 있습니다.
플레이어는 게임에 추가된 5가지 시나리오 중 하나를 선택할 수 있다.
게임 규모:
하나의 육각은 실제 지형의 120 - 130 미터를 나타냅니다.
한 게임 턴은 30분에 해당합니다.
보병 1개 대대는 대대를 나타낸다.
기병대의 1개 대대는 전대를 대표한다.
하나의 카운터 포는 같은 궤적의 여러 포를 나타낸다.
The Last Vikings is a wargame depicting two battles from The Great Northern War: battle at Kliszów in July 1702 and battle at Fraustadt in February 1706.
This game uses basic mechanics from well welcome game "Bloody Fields of Mollwitz". Specific for this system is combat resolved using morale levels of attacker and defender. Other characteristic is activation of formations in pairs which gives players much more control over armies than "traditional" drawing from pool.
The scenario book includes very detailed historical introduction.
Players can choose one of five scenarios added to the game.
Scale of the game:
one hex represents 120 - 130 meters of real terrain
one game turn corresponds to 30 minutes
one counter of infantry represents a battalion
one counter of cavalry represents squadron
one counter of artillery represents several guns of the same gauge
This game uses basic mechanics from well welcome game "Bloody Fields of Mollwitz". Specific for this system is combat resolved using morale levels of attacker and defender. Other characteristic is activation of formations in pairs which gives players much more control over armies than "traditional" drawing from pool.
The scenario book includes very detailed historical introduction.
Players can choose one of five scenarios added to the game.
Scale of the game:
one hex represents 120 - 130 meters of real terrain
one game turn corresponds to 30 minutes
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