-
BGG랭킹
BGG전체 : 343
THEMATIC : 71
-
-
인원
1-3 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
90-150 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.91 / 5
-
디자이너
Michał Gołąb Gołębiowski, Filip Miłuński
-
아티스트
Karolina Jędrzejak, Mateusz Komada, Katarzyna Kosobucka, Magdalena Leszczyńska
-
인원
게임 소개
데스티니스는 앱과 보드 게임을 혼합한 경쟁적이고 스토리 중심의 모험과 탐험의 게임이다.
데스티니스라고 불리는 새로운 시스템을 사용하는 게임 시리즈 중 첫 번째 게임입니다. 이 게임은 어두운 중세 판타지 세계를 배경으로 합니다.
데스티니스 시스템은 게임 마스터 없이도 완전한 스토리 중심, 앱 지원, RPG와 같은 보드 게임 경험을 제공한다. 각각의 시나리오는 어두운 이야기와 서사시 NPC, 풀어야 할 미스터리들로 가득 찬 생생한 세계의 한 부분을 묘사한다. 각각의 플레이어는 자신의 운명을 성취하기 위한 탐색에서 영웅의 역할을 맡는다. 각 운명은 캐릭터의 최종 목표이며, 분기하는 일련의 퀘스트들로 구성된 승리를 향한 최소한 두 개의 완전히 다른 길을 가지고 있다. 플레이어들은 자신의 운명을 향해 세상을 밀어내기 위해 서로 경쟁합니다.
이 게임은 앱과 스캔&을 사용합니다.플레이 기술을 통해 플레이어에게 역동적인 이벤트, 서사시 모험, 끊임없이 변화하는 게임 세계 등으로 가득 찬 스토리 중심의 경험을 제공할 수 있습니다. 각 턴 플레이어들은 타일에 표시된 세계의 새로운 부분을 발견하고 탐험한 다음 방문할 관심 지점을 선택합니다. 그곳에서 그들은 이야기에 대해 더 많이 배우고 그곳에서 마주한 사람들, 생물들, 상황들과 어떻게 상호작용하기를 원하는지에 대한 중요한 선택을 한다. 각각의 선택의 결과는 의미 있고 종종 세상의 상태를 영원히 바꾼다.
—디자이너의 설명
데스티니스라고 불리는 새로운 시스템을 사용하는 게임 시리즈 중 첫 번째 게임입니다. 이 게임은 어두운 중세 판타지 세계를 배경으로 합니다.
데스티니스 시스템은 게임 마스터 없이도 완전한 스토리 중심, 앱 지원, RPG와 같은 보드 게임 경험을 제공한다. 각각의 시나리오는 어두운 이야기와 서사시 NPC, 풀어야 할 미스터리들로 가득 찬 생생한 세계의 한 부분을 묘사한다. 각각의 플레이어는 자신의 운명을 성취하기 위한 탐색에서 영웅의 역할을 맡는다. 각 운명은 캐릭터의 최종 목표이며, 분기하는 일련의 퀘스트들로 구성된 승리를 향한 최소한 두 개의 완전히 다른 길을 가지고 있다. 플레이어들은 자신의 운명을 향해 세상을 밀어내기 위해 서로 경쟁합니다.
이 게임은 앱과 스캔&을 사용합니다.플레이 기술을 통해 플레이어에게 역동적인 이벤트, 서사시 모험, 끊임없이 변화하는 게임 세계 등으로 가득 찬 스토리 중심의 경험을 제공할 수 있습니다. 각 턴 플레이어들은 타일에 표시된 세계의 새로운 부분을 발견하고 탐험한 다음 방문할 관심 지점을 선택합니다. 그곳에서 그들은 이야기에 대해 더 많이 배우고 그곳에서 마주한 사람들, 생물들, 상황들과 어떻게 상호작용하기를 원하는지에 대한 중요한 선택을 한다. 각각의 선택의 결과는 의미 있고 종종 세상의 상태를 영원히 바꾼다.
—디자이너의 설명
Destinies is a competitive, story-driven, game of adventure and exploration, mixing an app and a board game.
The first in a series of games using a brand-new system called Destinies. This game is set in a dark medieval-fantasy universe.
The Destinies system offers a fully story-driven, app-supported, RPG-like board game experience, without the need for a game master. Each scenario depicts a part of a vivid world, full of dark stories, epic NPCs and mysteries to solve. Each player takes the role of a hero on a quest to fulfill their destiny. Each destiny is a final goal of the character and has at least two, completely different paths to victory, composed of branching series of quests. Players compete with each other to push the world towards their own destiny.
The game uses an app and the Scan&Play technology to offer players a unique story-driven experience full of dynamic events, epic adventures, and an ever-changing game world. Each turn players discover new parts of the world presented on tiles, explore them and pick one point of interest to visit. There they learn more about the story and make crucial choices of how they want to interact with people, creatures or situations faced there. The consequences of each choice are meaningful and often change the state of the world forever.
—description from the designer
The first in a series of games using a brand-new system called Destinies. This game is set in a dark medieval-fantasy universe.
The Destinies system offers a fully story-driven, app-supported, RPG-like board game experience, without the need for a game master. Each scenario depicts a part of a vivid world, full of dark stories, epic NPCs and mysteries to solve. Each player takes the role of a hero on a quest to fulfill their destiny. Each destiny is a final goal of the character and has at least two, completely different paths to victory, composed of branching series of quests. Players compete with each other to push the world towards their own destiny.
The game uses an app and the Scan&Play technology to offer players a unique story-driven experience full of dynamic events, epic adventures, and an ever-changing game world. Each turn players discover new parts of the world presented on tiles, explore them and pick one point of interest to visit. There they learn more about the story and make crucial choices of how they want to interact with people, creatures or situations faced there. The consequences of each choice are meaningful and often change the state of the world forever.
—description from the designer
자유게시판 관련 글
View All >베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
366
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
415
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
354
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
314
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
591
-
2024-11-13
-
Lv.18