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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Craig Duncan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
정사각형 격자의 교차점(9x9, 11x11 또는 13x13이 권장 크기)에서 핀치를 수행합니다. 한 선수는 검은 돌을 가지고 놀고, 다른 한 명은 흰 돌을 가지고 논다. 바둑판 양면의 테두리는 검은색이고, 나머지 두 면의 테두리는 흰색이다. (바둑판을 사용할 경우, 바둑판의 한쪽 옆에 검은 돌을 놓고 반대쪽에는 검은 돌을 놓고, 나머지 한 면에는 흰 돌을 놓는다.)
선수의 목표는 그/그녀의 색깔의 두 보드 면을 그/그녀의 색깔의 직교로 연결된 돌무리와 연결하는 것이다. 각 턴마다, 플레이어는 빈 지점에 하나의 스톤을 놓아야 한다. 만약 플레이어가 직각으로 적의 돌에 직교적으로 인접한 두 개의 돌을 가지고 있다면, 그 적의 돌은 자신의 돌로 전환된다. 만약 새로 변환된 돌이 비슷한 포획 조건을 만들어 낸다면, 그 포획은 즉시 일어나며, 연쇄 반응으로 계속된다. 포획 쌍(적석을 포획하는 두 개의 자체 돌)은 새로 배치되거나 새로 개조된 돌을 하나 이상 포함해야 하며, 그렇지 않으면 포획되지 않는다.
캡처의 예는 “라는 제목의 규칙 포럼 게시물을 참조하십시오.핀치가 어떻게 작업을 캡처하는지.”
첫 번째 플레이어’의 이점을 상쇄하기 위해 PIE Rule이 적용됩니다. (첫 번째 스톤을 보드에 올린 후, 다른 플레이어가 플레이할 스톤의 색을 결정합니다.
-디자이너의 설명
선수의 목표는 그/그녀의 색깔의 두 보드 면을 그/그녀의 색깔의 직교로 연결된 돌무리와 연결하는 것이다. 각 턴마다, 플레이어는 빈 지점에 하나의 스톤을 놓아야 한다. 만약 플레이어가 직각으로 적의 돌에 직교적으로 인접한 두 개의 돌을 가지고 있다면, 그 적의 돌은 자신의 돌로 전환된다. 만약 새로 변환된 돌이 비슷한 포획 조건을 만들어 낸다면, 그 포획은 즉시 일어나며, 연쇄 반응으로 계속된다. 포획 쌍(적석을 포획하는 두 개의 자체 돌)은 새로 배치되거나 새로 개조된 돌을 하나 이상 포함해야 하며, 그렇지 않으면 포획되지 않는다.
캡처의 예는 “라는 제목의 규칙 포럼 게시물을 참조하십시오.핀치가 어떻게 작업을 캡처하는지.”
첫 번째 플레이어’의 이점을 상쇄하기 위해 PIE Rule이 적용됩니다. (첫 번째 스톤을 보드에 올린 후, 다른 플레이어가 플레이할 스톤의 색을 결정합니다.
-디자이너의 설명
Pinch is played on the intersections of a square grid (9x9, 11x11 or 13x13 are the recommended sizes). One player plays with black stones, the other with white stones. The borders of two opposing sides of the board are colored black; the remaining two sides have white-colored borders. (If a Go board is used, mark the ownership of sides as follows: place a black stone near one side of the board and then place another black stone near the opposite side; do the same with white stones and the remaining sides.)
A player’s goal is to connect his/her two same-colored board sides with a group of orthogonally-connected stones of his/her color. On each turn, a player must place a single own-stone on any empty point. If as a direct result of the placement, a player has two own-stones that are orthogonally adjacent to an enemy stone at a right angle, then that enemy stone is converted to an own-stone. If the newly converted stone creates conditions for a similar capture, then that capture takes place immediately, and so on in a chain reaction. A capturing pair (i.e. the two own-stones that bring about a capture of an enemy stone) must contain at least one newly placed or newly converted stone, otherwise no capture takes place.
For examples of captures, see the Rules Forum posting titled “How Pinch captures work.”
In order to offset the first player’s advantage, the PIE RULE applies. (After the first stone is placed on the board, the other player decides which color of stones he/she wants to play.)
-description from designer
A player’s goal is to connect his/her two same-colored board sides with a group of orthogonally-connected stones of his/her color. On each turn, a player must place a single own-stone on any empty point. If as a direct result of the placement, a player has two own-stones that are orthogonally adjacent to an enemy stone at a right angle, then that enemy stone is converted to an own-stone. If the newly converted stone creates conditions for a similar capture, then that capture takes place immediately, and so on in a chain reaction. A capturing pair (i.e. the two own-stones that bring about a capture of an enemy stone) must contain at least one newly placed or newly converted stone, otherwise no capture takes place.
For examples of captures, see the Rules Forum posting titled “How Pinch captures work.”
In order to offset the first player’s advantage, the PIE RULE applies. (After the first stone is placed on the board, the other player decides which color of stones he/she wants to play.)
-description from designer
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