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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
David Vander Laan
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아티스트
Joe Blaxland
-
인원
게임 소개
뗏목 & 스커프(Raft & Scuper)는 2인용 추상 전략 게임이다.
두 명의 해적 선원들은 공해상의 지배를 위해 싸운다: 둥근 배를 가진 노란 수염과 네모난 턱수염. 각 선원들은 그들이 선호하는 장비나 화물의 모든 배를 뗏목으로 묶기 위해 노력한다. 그러나 승리는 4척의 배를 급습하고 상대는 급습하지 않는 승조원에게도 돌아간다.
각 턴마다 플레이어는 네 가지 동작 중 하나를 수행한다. (1) 플레이어의 두 해적 중 한 명이 해적 색깔(화물)이나 모양(고정)의 연결된 배 타일 그룹 내에서 움직인다. (2) 해적은 자신이 점유한 배 타일을 새로운 장소로 옮긴다. (3) 해적이 인접한 배 타일을 빨아들인다. (4) 플레이어가 통과한다. 연속적인 패스는 마지막으로 배를 망친 사람에게 유리하게 경기를 끝낸다.
초기 타일 배열은 전체 게임과 짧은 게임 모두에서 제공됩니다.
—디자이너의 설명
두 명의 해적 선원들은 공해상의 지배를 위해 싸운다: 둥근 배를 가진 노란 수염과 네모난 턱수염. 각 선원들은 그들이 선호하는 장비나 화물의 모든 배를 뗏목으로 묶기 위해 노력한다. 그러나 승리는 4척의 배를 급습하고 상대는 급습하지 않는 승조원에게도 돌아간다.
각 턴마다 플레이어는 네 가지 동작 중 하나를 수행한다. (1) 플레이어의 두 해적 중 한 명이 해적 색깔(화물)이나 모양(고정)의 연결된 배 타일 그룹 내에서 움직인다. (2) 해적은 자신이 점유한 배 타일을 새로운 장소로 옮긴다. (3) 해적이 인접한 배 타일을 빨아들인다. (4) 플레이어가 통과한다. 연속적인 패스는 마지막으로 배를 망친 사람에게 유리하게 경기를 끝낸다.
초기 타일 배열은 전체 게임과 짧은 게임 모두에서 제공됩니다.
—디자이너의 설명
Raft & Scupper is a 2-player abstract strategy game played on a shrinking and morphing set of tiles.
Two pirate crews battle for domination of the high seas: the round-bellied Yellowbeards, and the square-jawed Blackbeards. Each crew strives to raft together all the ships of their preferred rigging or cargo. But victory also belongs to any crew who scuppers four ships while their opponent scuppers none.
Each turn a player performs one of four actions. (1) One of the player's two pirates moves within a connected group of ship tiles of the pirate's color (cargo) or shape (rigging). (2) A pirate sails a ship tile that it occupies to a new location. (3) A pirate scuppers (sinks) an adjacent ship tile. (4) The player passes. Consecutive passes end the game in favor of whoever last scuppered a ship.
Initial tile arrangements are provided both for a full game and for a short game.
—description from the designer
Two pirate crews battle for domination of the high seas: the round-bellied Yellowbeards, and the square-jawed Blackbeards. Each crew strives to raft together all the ships of their preferred rigging or cargo. But victory also belongs to any crew who scuppers four ships while their opponent scuppers none.
Each turn a player performs one of four actions. (1) One of the player's two pirates moves within a connected group of ship tiles of the pirate's color (cargo) or shape (rigging). (2) A pirate sails a ship tile that it occupies to a new location. (3) A pirate scuppers (sinks) an adjacent ship tile. (4) The player passes. Consecutive passes end the game in favor of whoever last scuppered a ship.
Initial tile arrangements are provided both for a full game and for a short game.
—description from the designer
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