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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4+ 명
  • 게임시간

    45-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.91 / 5

게임 소개

Liftoff!는 최대 4명의 선수들이 인간을 달에 착륙시키고 성공적으로 귀환시키기 위해 경쟁하는 것을 본다.

활동 턴 동안 모든 플레이어는 현재 수입을 받고, 새로운 하드웨어(로켓/위성/캡슐 등)를 구입하고, 그들이 이미 가지고 있는 시스템의 신뢰성을 개발하고, 우주비행사를 고용하고, 비밀리에 미래 임무를 계획할 수 있다.

발사 단계에서는 플레이어들이 차례대로 임무를 수행하는 것을 보게 된다. 관련된 다른 품목의 무게를 들어 올릴 수 있을 만큼 강력한 로켓을 포함하여 관련 하드웨어를 구입해야 합니다. 미션은 일련의 단계를 따르고, 각 회전마다 특정 항목의 안전 등급에 대해 백분위수를 굴림으로써 수행된다. 예를 들어, 로켓에 대한 발사대, 우주 캡슐에 대한 궤도 화상 롤, 우주복에 대한 우주 유영 롤 등.
플레이어가 안전 롤에 실패하는 경우, 고급 게임에는 전구 고장부터 치명적인 폭발에 이르기까지 여러 가지 실패 결과가 포함되어 있습니다. 그러면 장비의 안전 계수가 재설정됩니다!

미션이 완료되면, 플레이어들은 성공/실패에 따라 수입이 조정되고, 다음 해가 시작됩니다.

1, 2, 3, 4 man 캡슐, 왕복선, 여러 로켓, 달 착륙선 두 대, 그리고 많은 다른 아이템들로 다양한 개발 옵션을 이용할 수 있다. 당신은 미국의 방법론적인 전략을 따르나요, 아니면 1961년에 우주왕복선을 개발해서 달로 미끄러지나요? 문제는 추가 수입을 늘리기 위해 언제 위험을 감수해야 하는지, 검증되지 않은 새 로켓을 사용해야 하는지, 아니면 상대편이 1년 더 연구할 시간을 주는 것과 같은 임무를 계획했으면 좋겠다는 것인지 결정하는 것이다.

디자이너 프리츠 브로너가 만든 게임의 새로운 버전이 있다. LIFTOFF! 우주 2.0으로 경주하다
Liftoff! sees up to 4 players competing to be the first nation to land a man on the moon, and successfully return them home again.

During the activity turn all players receive their current income, an event card which may help or hinder, and can buy new hardware (rockets / satellites / capsules etc), try and develop the reliability of systems they already have (by buying dice and adding the total to the current safety), hire astronauts, and secretly plan future missions.

The launch phase sees players carrying out their missions in turn (as being first to achieve certain mission goals such as 'first man in space' is rewarded). The relevant hardware must be purchased, including a rocket powerful enough to lift the weight of the other items involved. The mission is carried out by following a series of steps, and rolling percentiles against the safety rating of specific items each turn - e.g. liftoff roll against rocket, orbital burn roll against space capsule, space walk roll against space suit etc.
If a player fails a safety roll, the advanced game contains several possible failure outcomes (requiring one or more further rolls) ranging from a bulb failure to a catastrophic explosion, which will reset the safety factor of your equipment!

Once missions are completed, players’ incomes are adjusted depending on successes / failures, and the next year begins.

Multiple development options are available, with 1, 2, 3 and 4 man capsules, a shuttle, several rockets, a couple of lunar landers and many other items. Do you follow the US methodical strategy or do you develop a space shuttle in 1961 and glide to the moon? Challenge is to determine when to take risks to get the extra income boost, do you use an untested new rocket now, or do you hope your opponents haven’t planned the same mission as you giving you time for one more year of research?

There is a new version of the game in the works, by designer Fritz Bronner. LIFTOFF! Race into Space 2.0

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