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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Isaias Vallejo
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아티스트
Mihajlo Dimitrievski
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인원
게임 소개
원래 Margraves of Valeria Kickstarter 캠페인에서 애드온으로 제공됩니다.
내용: 이벤트 카드 12장 + 규칙 카드 1장.
설정:
마그레이브스 오브 발레리아 게임을 할 때처럼 시티즌 데크를 준비하세요. 12개의 이벤트 카드를 개별적으로 섞습니다. 6번째 카드마다 이벤트 카드를 하나씩 시민 데크에 넣습니다.
시민 데크를 트랙 보드에 배치하고 평소처럼 시민 라인을 배치합니다.
게임 실행:
게임을 하다 보면 자연스럽게 시티즌 데크를 통해 이벤트 카드가 뜬다. 이벤트 카드가 시민 데크 위로 올라가면 카드를 게임 보드 중앙으로 이동하여 모든 사람이 효과를 볼 수 있도록 합니다. 이제 이 이벤트 카드는 다음 이벤트 카드가 표시될 때까지 활성화됩니다. 각 이벤트 카드에는 사용자의 특정 시점에 적용할 수 있는 새 규칙이 있습니다.
하프링 페리맨: 차례가 시작될 때 1골드를 지불하고 변경백을 옮길 수 있지만 위치파워를 활성화하지는 않습니다.
부러운 협력: 차례가 시작될 때 상대에게 2골드를 지불하고 플레이어 보드에서 원하는 자원을 가져갈 수 있습니다.
헤럴드 보내기: 차례가 시작할 때 골드 2개를 지불하고 어느 위치에서나 나이트를 배치할 수 있습니다.
콩도티에르를 도우십시오. 차례가 시작될 때 3개의 힘을 지불하면 5개의 골드를 획득할 수 있습니다.
피트의 행상 여행: 당신의 차례가 시작할 때, 당신은 3개의 금을 위해 1개의 자원을 지불할 수 있습니다.
길드 정치 훼손: 차례 중에 레벨 1 권한 타일을 얻은 경우 줄에서 레벨 2 권한 타일을 삭제할 수 있습니다.
시티 스크라이브와 거래: 차례가 시작될 때 골드 1개를 지불하면 같은 위치의 다른 슬롯으로 상대 워드 타워를 이동할 수 있습니다. 그들은 보너스를 받지 못한다.
항만 주인을 매수하라: 차례가 시작될 때 골드 1개를 지불하고 배를 옮길 수 있습니다. 보너스를 받지 마세요.
고용을 위한 용병: 배송 작업을 수행하는 동안 기사들을 자원처럼 수송할 수 있습니다.
세금 징수: 차례 중에 위치파워를 활성화하는 대신 골드 3개를 획득할 수 있습니다.
주술사에게 돈을 지불하라: 차례가 끝나면 골드 1개를 지불하고 영웅 무덤에서 기사 1명을 획득할 수 있습니다.
파이어 화살표 재고 확보: 차례가 끝나면 골드 1개를 지불하고 1개의 강도를 획득할 수 있습니다.
내용: 이벤트 카드 12장 + 규칙 카드 1장.
설정:
마그레이브스 오브 발레리아 게임을 할 때처럼 시티즌 데크를 준비하세요. 12개의 이벤트 카드를 개별적으로 섞습니다. 6번째 카드마다 이벤트 카드를 하나씩 시민 데크에 넣습니다.
시민 데크를 트랙 보드에 배치하고 평소처럼 시민 라인을 배치합니다.
게임 실행:
게임을 하다 보면 자연스럽게 시티즌 데크를 통해 이벤트 카드가 뜬다. 이벤트 카드가 시민 데크 위로 올라가면 카드를 게임 보드 중앙으로 이동하여 모든 사람이 효과를 볼 수 있도록 합니다. 이제 이 이벤트 카드는 다음 이벤트 카드가 표시될 때까지 활성화됩니다. 각 이벤트 카드에는 사용자의 특정 시점에 적용할 수 있는 새 규칙이 있습니다.
하프링 페리맨: 차례가 시작될 때 1골드를 지불하고 변경백을 옮길 수 있지만 위치파워를 활성화하지는 않습니다.
부러운 협력: 차례가 시작될 때 상대에게 2골드를 지불하고 플레이어 보드에서 원하는 자원을 가져갈 수 있습니다.
헤럴드 보내기: 차례가 시작할 때 골드 2개를 지불하고 어느 위치에서나 나이트를 배치할 수 있습니다.
콩도티에르를 도우십시오. 차례가 시작될 때 3개의 힘을 지불하면 5개의 골드를 획득할 수 있습니다.
피트의 행상 여행: 당신의 차례가 시작할 때, 당신은 3개의 금을 위해 1개의 자원을 지불할 수 있습니다.
길드 정치 훼손: 차례 중에 레벨 1 권한 타일을 얻은 경우 줄에서 레벨 2 권한 타일을 삭제할 수 있습니다.
시티 스크라이브와 거래: 차례가 시작될 때 골드 1개를 지불하면 같은 위치의 다른 슬롯으로 상대 워드 타워를 이동할 수 있습니다. 그들은 보너스를 받지 못한다.
항만 주인을 매수하라: 차례가 시작될 때 골드 1개를 지불하고 배를 옮길 수 있습니다. 보너스를 받지 마세요.
고용을 위한 용병: 배송 작업을 수행하는 동안 기사들을 자원처럼 수송할 수 있습니다.
세금 징수: 차례 중에 위치파워를 활성화하는 대신 골드 3개를 획득할 수 있습니다.
주술사에게 돈을 지불하라: 차례가 끝나면 골드 1개를 지불하고 영웅 무덤에서 기사 1명을 획득할 수 있습니다.
파이어 화살표 재고 확보: 차례가 끝나면 골드 1개를 지불하고 1개의 강도를 획득할 수 있습니다.
Originally available as an add-on during the Margraves of Valeria Kickstarter campaign.
Contents: 12 event cards + 1 rules card.
Setup:
Prepare your Citizen deck as you normally would for your game of Margraves of Valeria. Shuffle the twelve Event cards separately. Place one Event card into the Citizen deck after every 6th card.
Place the Citizen deck on the Track Board and lay out the Citizen line as usual.
Game Play:
Event cards will naturally come up through the Citizen deck as you play through the game. When an Event card rises to the top of the Citizen deck, move the card to the center of the game board so everyone can see the effect. This Event card is now active until the next event card is revealed. Each Event card has a new rule that may be applied at a specific point in your turn.
The Halfling Ferryman: At the start of your turn, you may pay 1 Gold to move your Margrave, but you do not activate the Location Power.
Begrudging Cooperation: At the start of your turn, you may pay an Opponent 2 Gold to take a Resource of your choice from their player board.
Send the Herald: At the start of your turn, you may pay 2 Gold to deploy a Knight from any Location to any Location.
Assist the Condotierre: At the start of your turn, you may pay 3 Strength to gain 5 Gold.
Traveling Peddlers of Pyth: At the start of your turn, you may pay 1 Resource for 3 Gold.
Undermine Guild Politics: During your turn, if you gain a Level I Privilege Tile, you may discard a Level II Privilege Tile from the line.
Deal with the City Scribe: At the start of your turn, you may pay 1 Gold to move an Opponents Ward Tower to a different slot in the same Location. They do not gain the bonus.
Bribe the Harbor Master: At the start of your turn you may pay 1 Gold to move your Ship. Do not gain the bonus.
Mercenaries for Hire: During your turn, when performing a Shipping action, you may ship Knights as if they were a Resource.
Collect Taxes: During your turn, instead of activating a Location Power, you may gain 3 Gold.
Pay the Witch Doctor: At the end of your turn, you may pay 1 Gold to gain 1 Knight from the Hero Tombs.
Stock Up on Fire Arrows: At the end of your turn, you may pay 1 Gold to gain 1 Strength.
Contents: 12 event cards + 1 rules card.
Setup:
Prepare your Citizen deck as you normally would for your game of Margraves of Valeria. Shuffle the twelve Event cards separately. Place one Event card into the Citizen deck after every 6th card.
Place the Citizen deck on the Track Board and lay out the Citizen line as usual.
Game Play:
Event cards will naturally come up through the Citizen deck as you play through the game. When an Event card rises to the top of the Citizen deck, move the card to the center of the game board so everyone can see the effect. This Event card is now active until the next event card is revealed. Each Event card has a new rule that may be applied at a specific point in your turn.
The Halfling Ferryman: At the start of your turn, you may pay 1 Gold to move your Margrave, but you do not activate the Location Power.
Begrudging Cooperation: At the start of your turn, you may pay an Opponent 2 Gold to take a Resource of your choice from their player board.
Send the Herald: At the start of your turn, you may pay 2 Gold to deploy a Knight from any Location to any Location.
Assist the Condotierre: At the start of your turn, you may pay 3 Strength to gain 5 Gold.
Traveling Peddlers of Pyth: At the start of your turn, you may pay 1 Resource for 3 Gold.
Undermine Guild Politics: During your turn, if you gain a Level I Privilege Tile, you may discard a Level II Privilege Tile from the line.
Deal with the City Scribe: At the start of your turn, you may pay 1 Gold to move an Opponents Ward Tower to a different slot in the same Location. They do not gain the bonus.
Bribe the Harbor Master: At the start of your turn you may pay 1 Gold to move your Ship. Do not gain the bonus.
Mercenaries for Hire: During your turn, when performing a Shipping action, you may ship Knights as if they were a Resource.
Collect Taxes: During your turn, instead of activating a Location Power, you may gain 3 Gold.
Pay the Witch Doctor: At the end of your turn, you may pay 1 Gold to gain 1 Knight from the Hero Tombs.
Stock Up on Fire Arrows: At the end of your turn, you may pay 1 Gold to gain 1 Strength.
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