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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Blaise Muller
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아티스트
Jonathan Munoz
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인원
게임 소개
'Le Bois des Coua2sous'에서는 헤이즐넛을 많이 찾기 위해 건너야 할 숲이 있고, 가장 먼저 견과류 5개를 찾은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
테이블 위에 3x3 포레스트 카드 그리드가 있습니다. 각 카드의 뒷면은 동일하며, 앞면에는 노란색, 빨간색, 파란색의 세 가지 색상으로 버섯, 잎, 돌, 돌 중 하나가 있다. 이 격자에 인접한 12개의 공간에는 1-3개의 헤이즐넛을 보여주는 카드가 놓여 있다.
플레이어가 시작합니다: 멧돼지 카드를 선택한 줄/열 앞에 놓고 숲 카드 뒷면에 자신의 생각을 큰 소리로 발표하여 교차시킵니다. 첫 번째 카드로 시작하면 플레이어가 예를 들어 "리프"나 "옐로우"를 발표하고 (요소나 색상이 재생 중인 경우) 카드를 뒤집어서 실제 그림과 추측을 비교합니다. 처음에 우리는 카드가 무작위라는 것을 발견한다. 추측이 맞으면 반대편에서 우리를 기다리고 있는 헤이즐넛으로 가는 길을 이어간다. 틀리면 거기서 멈추고 다음 선수가 출발한다.
다음 플레이어가 같은 행/열에서 시작하는 경우, 이 카드의 앞면에 있는 내용을 이미 알고 있습니다. 처음에 보이는 항목이었기 때문에 더 많이 기억하고 있지 않다면...!
플레이어는 색상이나 요소를 가지고 플레이한다: 처음에 선택하는 것은 그들이다. 그러나 플레이어가 너트에 도달하자마자 모든 사람이 변한다: 요소에서 플레이한 사람들은 색으로, 그리고 그 반대도 마찬가지이다. 그러므로 사람은 모든 것을 기억해야 하고 다른 사람들이 드러내는 것을 잘 기억해야 한다!
테이블 위에 3x3 포레스트 카드 그리드가 있습니다. 각 카드의 뒷면은 동일하며, 앞면에는 노란색, 빨간색, 파란색의 세 가지 색상으로 버섯, 잎, 돌, 돌 중 하나가 있다. 이 격자에 인접한 12개의 공간에는 1-3개의 헤이즐넛을 보여주는 카드가 놓여 있다.
플레이어가 시작합니다: 멧돼지 카드를 선택한 줄/열 앞에 놓고 숲 카드 뒷면에 자신의 생각을 큰 소리로 발표하여 교차시킵니다. 첫 번째 카드로 시작하면 플레이어가 예를 들어 "리프"나 "옐로우"를 발표하고 (요소나 색상이 재생 중인 경우) 카드를 뒤집어서 실제 그림과 추측을 비교합니다. 처음에 우리는 카드가 무작위라는 것을 발견한다. 추측이 맞으면 반대편에서 우리를 기다리고 있는 헤이즐넛으로 가는 길을 이어간다. 틀리면 거기서 멈추고 다음 선수가 출발한다.
다음 플레이어가 같은 행/열에서 시작하는 경우, 이 카드의 앞면에 있는 내용을 이미 알고 있습니다. 처음에 보이는 항목이었기 때문에 더 많이 기억하고 있지 않다면...!
플레이어는 색상이나 요소를 가지고 플레이한다: 처음에 선택하는 것은 그들이다. 그러나 플레이어가 너트에 도달하자마자 모든 사람이 변한다: 요소에서 플레이한 사람들은 색으로, 그리고 그 반대도 마찬가지이다. 그러므로 사람은 모든 것을 기억해야 하고 다른 사람들이 드러내는 것을 잘 기억해야 한다!
In Le Bois des Coua2sous, you have a forest to cross to find lots of hazelnuts, and the first player to find five nuts wins the game.
On the table, you have a grid of 3x3 forest cards. The backs of each card are identical, and on the front they feature one of three images — mushroom, leaf or stone — in one of three colors: yellow, red or blue. In the twelve spaces adjacent to this grid are placed cards showing 1-3 hazelnuts.
A player starts: he puts his boar card before a row/column of his choice and cross it by announcing out loud what he thinks on the back of the forest card. It begins with the first card, the player announces for example "leaf" or "yellow" (according if the elements or colors are in play) then turns the card over and compares the guess to the actual picture. Initially, we discover, that the cards are random. If the guess it correct, the player continues the path to the hazelnuts that await us on the other side. If it is wrong, it stops there, and the next player start.
If the next player starts on the same row/column, he already knows what there is on the front of this card, unless he remembers more since it was the visible item at the beginning...!
Players play with colors or the elements: initially it is them who choose. But as soon as a player has reaches a nut, everyone changes: those who played on the elements switches to colors and vice versa. One must therefore be remember everything and well remember what others reveal!
On the table, you have a grid of 3x3 forest cards. The backs of each card are identical, and on the front they feature one of three images — mushroom, leaf or stone — in one of three colors: yellow, red or blue. In the twelve spaces adjacent to this grid are placed cards showing 1-3 hazelnuts.
A player starts: he puts his boar card before a row/column of his choice and cross it by announcing out loud what he thinks on the back of the forest card. It begins with the first card, the player announces for example "leaf" or "yellow" (according if the elements or colors are in play) then turns the card over and compares the guess to the actual picture. Initially, we discover, that the cards are random. If the guess it correct, the player continues the path to the hazelnuts that await us on the other side. If it is wrong, it stops there, and the next player start.
If the next player starts on the same row/column, he already knows what there is on the front of this card, unless he remembers more since it was the visible item at the beginning...!
Players play with colors or the elements: initially it is them who choose. But as soon as a player has reaches a nut, everyone changes: those who played on the elements switches to colors and vice versa. One must therefore be remember everything and well remember what others reveal!
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