-
BGG랭킹
BGG전체 : 4263
WARGAMES : 340
8.1Conflict of Heroes: Awakening the Bear – Operation Barbarossa 1941 (Third Edition) (2019) -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
60-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.06 / 5
-
디자이너
Uwe Eickert, Gunter Eickert
-
아티스트
Pavlos Germidis, Steve Paschal, Matt W White
-
인원
게임 소개
'곰을 깨우다'는 다중 수상작인 '영웅의 충돌' 시리즈의 첫 번째 게임이다. 이 시리즈는 전 세계 역사 팬과 대학, 군 장병들이 사용하는 분대급 복합 무기 훈련 게임이다. 이 게임은 독일이 러시아를 침공한 바르바로사 작전 당시 동부 전선으로 당신을 데려가는 게임입니다. 많은 사람들은 이 시기를 오늘날의 현대 군대에 의해 계속해서 사용되고 완성되는 현대전술의 탄생이라고 생각한다.
당신은 보병 분대, 승무원 지원 무기, 개별 탱크, 장갑차, 포병 등으로 구성된 독일 또는 소련군을 지휘합니다. 역사적 강점과 약점을 부각해 경기 속 유닛을 구분하는 데 많은 노력이 들어갔다. 예를 들어, 각 탱크의 방어 등급은 상대적인 장갑 두께, 장갑 경사 편향 비율, 속도, 크기, 표적화 기계, 승무원 훈련을 고려한다. 이 모든 요소들은 배우기 쉬운 목표수 체계로 표현된다. 세부 사항에 대해서는 걱정할 필요가 없습니다. 시스템에 모두 내장되어 있습니다! 지휘관으로서 임무 수행과 사격 목표를 달성하기 위한 전술에 집중해야 합니다.
제3판 규칙은 이전 판에서 몇 가지 주요 요소를 변경합니다. 장치는 더 이상 7개의 조치 포인트를 받지 못합니다. 대신, 턴할 때마다 플레이어는 자신의 유닛 중 하나를 선택하여 액션을 취합니다. 작업을 완료한 후 사용자 정의 d10 다이를 굴려 장치가 사용되었는지 확인합니다. 플레이어가 액션’s 비용보다 높게 롤링하면 유닛은 향후 턴에서 액션을 계속 수행할 수 있습니다. 더 많이 관여된 액션은 더 높은 사용 확률을 가집니다. 평균적으로 장치는 이전 7AP 에디션 규칙과 동일한 수의 액션을 수행할 수 있지만, 이제 장치가 항상 예상대로 수행되지 않을 수 있습니다.
스트레스와 같은 다른 새로운 메카니즘은 플레이어들이 여러 유닛을 함께 사용하는 통합된 전장 전술을 실험하도록 장려한다. 또한 &lsquo의 경험을 높입니다.Fog of War,’ 그러한 점에서 참가자들은 이제 자신이 취하는 각 행동에 수반되는 위험을 평가하고, 그러한 위험을 완화하기 위해 CAP를 사용할 최적의 시간을 결정해야 한다.
이전의 모든 Conflict of Heroes 버전은 이러한 제3판 규칙과 100% 호환됩니다. 이 게임은 이전 판 룰로도 할 수 있습니다.
당신은 보병 분대, 승무원 지원 무기, 개별 탱크, 장갑차, 포병 등으로 구성된 독일 또는 소련군을 지휘합니다. 역사적 강점과 약점을 부각해 경기 속 유닛을 구분하는 데 많은 노력이 들어갔다. 예를 들어, 각 탱크의 방어 등급은 상대적인 장갑 두께, 장갑 경사 편향 비율, 속도, 크기, 표적화 기계, 승무원 훈련을 고려한다. 이 모든 요소들은 배우기 쉬운 목표수 체계로 표현된다. 세부 사항에 대해서는 걱정할 필요가 없습니다. 시스템에 모두 내장되어 있습니다! 지휘관으로서 임무 수행과 사격 목표를 달성하기 위한 전술에 집중해야 합니다.
제3판 규칙은 이전 판에서 몇 가지 주요 요소를 변경합니다. 장치는 더 이상 7개의 조치 포인트를 받지 못합니다. 대신, 턴할 때마다 플레이어는 자신의 유닛 중 하나를 선택하여 액션을 취합니다. 작업을 완료한 후 사용자 정의 d10 다이를 굴려 장치가 사용되었는지 확인합니다. 플레이어가 액션’s 비용보다 높게 롤링하면 유닛은 향후 턴에서 액션을 계속 수행할 수 있습니다. 더 많이 관여된 액션은 더 높은 사용 확률을 가집니다. 평균적으로 장치는 이전 7AP 에디션 규칙과 동일한 수의 액션을 수행할 수 있지만, 이제 장치가 항상 예상대로 수행되지 않을 수 있습니다.
스트레스와 같은 다른 새로운 메카니즘은 플레이어들이 여러 유닛을 함께 사용하는 통합된 전장 전술을 실험하도록 장려한다. 또한 &lsquo의 경험을 높입니다.Fog of War,’ 그러한 점에서 참가자들은 이제 자신이 취하는 각 행동에 수반되는 위험을 평가하고, 그러한 위험을 완화하기 위해 CAP를 사용할 최적의 시간을 결정해야 한다.
이전의 모든 Conflict of Heroes 버전은 이러한 제3판 규칙과 100% 호환됩니다. 이 게임은 이전 판 룰로도 할 수 있습니다.
Awakening the Bear is the first game in the multi-award winning Conflict of Heroes series. This series is a squad level combined arms training game used by history fans, universities, and military personnel throughout the world. This game takes you to the eastern front during Operation Barbarossa, the German invasion of Russia. Many consider this time period to be the birth of modern warfare tactics that continue to be used and perfected by today's modern armies.
You command German or Soviet forces comprised of infantry squads, crewed support weapons, individual tanks, armored cars, artillery, and more. Much effort went into distinguishing the units in the game by highlighting their historical strengths and weaknesses. For example, each tank's defense rating takes into account relative armor thickness, armor slope deflection percentage, speed, size, targeting mechanics, and crew training. All these factors are represented in an easy to learn target number system. You do not have to worry about the details; they are all built into the system! As the commander, you concentrate on tactics to execute your mission and firefight objectives.
The 3rd Edition Rules change several key elements of Conflict of Heroes from previous editions. A Unit no longer receives 7 Action Points. Instead, each Turn, a player selects one of their Units to take an Action. After completing the Action, they roll a custom d10 die to determine if the Unit becomes Spent. If the player rolls higher than the Action’s Cost, the Unit is free to continue taking Actions on future Turns. More involved Actions have a higher Spent probability. On average, Units will be able to take the same number of Actions as in the previous 7AP edition rules, but now your units may not always perform as expected.
This and other new mechanics like Stress encourage players to experiment with integrated battlefield tactics that make use of multiple Units working together. They also heighten the experience of ‘Fog of War,’ in that players must now assess the risk attached to each Action they take, and determine the best time to use their CAPs to mitigate that risk.
All previous Conflict of Heroes editions are 100% compatible with these 3rd Edition rules. This game can also be played with previous edition rules.
You command German or Soviet forces comprised of infantry squads, crewed support weapons, individual tanks, armored cars, artillery, and more. Much effort went into distinguishing the units in the game by highlighting their historical strengths and weaknesses. For example, each tank's defense rating takes into account relative armor thickness, armor slope deflection percentage, speed, size, targeting mechanics, and crew training. All these factors are represented in an easy to learn target number system. You do not have to worry about the details; they are all built into the system! As the commander, you concentrate on tactics to execute your mission and firefight objectives.
The 3rd Edition Rules change several key elements of Conflict of Heroes from previous editions. A Unit no longer receives 7 Action Points. Instead, each Turn, a player selects one of their Units to take an Action. After completing the Action, they roll a custom d10 die to determine if the Unit becomes Spent. If the player rolls higher than the Action’s Cost, the Unit is free to continue taking Actions on future Turns. More involved Actions have a higher Spent probability. On average, Units will be able to take the same number of Actions as in the previous 7AP edition rules, but now your units may not always perform as expected.
This and other new mechanics like Stress encourage players to experiment with integrated battlefield tactics that make use of multiple Units working together. They also heighten the experience of ‘Fog of War,’ in that players must now assess the risk attached to each Action they take, and determine the best time to use their CAPs to mitigate that risk.
All previous Conflict of Heroes editions are 100% compatible with these 3rd Edition rules. This game can also be played with previous edition rules.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
451
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
327
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
598
-
2024-11-13
-
Lv.18