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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Shaun Sunday
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아티스트
Shaun Sunday
-
인원
게임 소개
다람쥐 전쟁!은 재빠른 재치와 더 빠른 행동의 게임입니다!
최후의 다람쥐가 되기 위해 친구와 싸우거나 도토리와 도토리를 충분히 사재기하거나
황금 아콘을 찾아서 우승하십시오.
보드의 모서리에 표시된 각 공간에 트리 베이스를 배치합니다.
놀이 영역의 각 큰 정사각형에 트리 스탠디를 하나씩 놓습니다.
각 플레이어는 헬스바를 가지고 10으로 설정합니다(한 번 0이 되면 사망입니다!).
섞어서 찬스 데크를 보드 옆쪽에 표시된 공간에 놓으세요.
아콘을 모든 플레이어가 접근할 수 있는 곳에 놓으십시오.
각 플레이어는 다람쥐 종류와 미니를 선택하고 선택한 트리 베이스 근처의 사각형에 배치한다.
각각 1d6씩 굴리고, 가장 높은 롤을 가진 선수가 먼저 굴리고, 왼쪽으로 넘어갑니다.
도토리:
도토리들은 다기능 자원입니다.
슬링샷을 발견하면 탄약으로 사용할 수 있고, 분수대에서 물을 마시면서 힐링할 수 있으며, 골든아콘과 함께 50개의 도토리를 수집해 게임에서 승리할 수 있다(골든아콘 카드도 있으면 작동한다).
황금 도토리:
게임에는 단 1개만 존재하며, 챈스 덱에 숨겨져 있어 챈스 스퀘어(황금 윤곽)를 찾아 운을 시험해야 찾을 수 있다.
액션 포인트.
각 선수는 6개의 액션 포인트(AP)로 차례를 시작합니다.
이동 가능한 공간 수와 차례 중에 수행할 수 있는 작업 수를 결정합니다.
공격:
전투 주사위를 굴려 성공 여부와 강도를 판단합니다.
상대는 방어적으로 굴리기를 선택할 수 있지만, 공격을 차단하기 위해서는 같은 점수 이상을 획득해야 합니다.
제로헬스(Zero Health)를 누르면 - 누군가 '사망자의 밤'을 끌어당기거나 한 번만 부활할 수 있는 도토리를 충분히 가지고 있지 않으면 게임에서 탈락합니다!
찬스 카드:
골드 스퀘어에 착륙할 경우, 찬스 덱에서 그림을 그려야 합니다.
차례를 계속하기 전에 카드를 소리 내어 읽어보시고 카드에 적힌 지시에 따라야 합니다.
E.G &Lsquo;떨어지면 도토리가 부러져!! 도토리 1개 잃어버리기’
분, 베인, 서프라이즈의 3가지 카드가 있습니다.
—디자이너의 설명
최후의 다람쥐가 되기 위해 친구와 싸우거나 도토리와 도토리를 충분히 사재기하거나
황금 아콘을 찾아서 우승하십시오.
보드의 모서리에 표시된 각 공간에 트리 베이스를 배치합니다.
놀이 영역의 각 큰 정사각형에 트리 스탠디를 하나씩 놓습니다.
각 플레이어는 헬스바를 가지고 10으로 설정합니다(한 번 0이 되면 사망입니다!).
섞어서 찬스 데크를 보드 옆쪽에 표시된 공간에 놓으세요.
아콘을 모든 플레이어가 접근할 수 있는 곳에 놓으십시오.
각 플레이어는 다람쥐 종류와 미니를 선택하고 선택한 트리 베이스 근처의 사각형에 배치한다.
각각 1d6씩 굴리고, 가장 높은 롤을 가진 선수가 먼저 굴리고, 왼쪽으로 넘어갑니다.
도토리:
도토리들은 다기능 자원입니다.
슬링샷을 발견하면 탄약으로 사용할 수 있고, 분수대에서 물을 마시면서 힐링할 수 있으며, 골든아콘과 함께 50개의 도토리를 수집해 게임에서 승리할 수 있다(골든아콘 카드도 있으면 작동한다).
황금 도토리:
게임에는 단 1개만 존재하며, 챈스 덱에 숨겨져 있어 챈스 스퀘어(황금 윤곽)를 찾아 운을 시험해야 찾을 수 있다.
액션 포인트.
각 선수는 6개의 액션 포인트(AP)로 차례를 시작합니다.
이동 가능한 공간 수와 차례 중에 수행할 수 있는 작업 수를 결정합니다.
공격:
전투 주사위를 굴려 성공 여부와 강도를 판단합니다.
상대는 방어적으로 굴리기를 선택할 수 있지만, 공격을 차단하기 위해서는 같은 점수 이상을 획득해야 합니다.
제로헬스(Zero Health)를 누르면 - 누군가 '사망자의 밤'을 끌어당기거나 한 번만 부활할 수 있는 도토리를 충분히 가지고 있지 않으면 게임에서 탈락합니다!
찬스 카드:
골드 스퀘어에 착륙할 경우, 찬스 덱에서 그림을 그려야 합니다.
차례를 계속하기 전에 카드를 소리 내어 읽어보시고 카드에 적힌 지시에 따라야 합니다.
E.G &Lsquo;떨어지면 도토리가 부러져!! 도토리 1개 잃어버리기’
분, 베인, 서프라이즈의 3가지 카드가 있습니다.
—디자이너의 설명
Squirrel Wars! is a game of quick wits and quicker action!
Battle your friends in a struggle to be the Last Squirrel Standing, or hoard away enough acorns and
find the Golden Acorn (there’s only one!) to win.
Place a Tree Base in each of the marked spaces in the corners of the board.
Place one Tree Standee in each of the large squares on the play area.
Each player takes a health bar and sets it to 10 (once it hits Zero you're dead!)
Shuffle and place the Chance Deck on its marked space to the side of the board.
Place the Acorns within reach of all players.
Each player selects a squirrel type and mini, and places it on a square adjacent to their chosen Tree Base.
Roll 1d6 each, the player with the highest roll goes first, and play passes to the left.
ACORNS:
Acorns are a multi-function resource.
They can be used as ammo if you find a Slingshot, can be used to heal while drinking from the fountain, or in conjunction with the Golden Acorn you can collect 50 acorns to win the game (ONLY works if you also have the Golden Acorn card.).
THE GOLDEN ACORN:
Only one exists in the game, and it is hidden in the Chance Deck, you must hop around to find Chance Squares (golden outline) and test your luck to find it.
ACTION POINTS.
Each player starts their turn with 6 Action Points (AP).
These determine how many spaces you can move, and how many Actions you can take during your turn.
ATTACKING:
Roll the Combat Dice to determine whether you hit successfully, and how hard.
Your opponent can choose to roll defensively, but they must score the same or higher to block your attack.
Once you hit Zero Health - You're out of the game unless someone pulls the Night of the Scampering Dead, or you have enough acorns to burn for a once-only resurrection!
CHANCE CARDS:
If you land on a Gold Square, you must draw from the chance deck.
You must read the card aloud, and follow the directions on the card BEFORE continuing your turn.
E.G ‘You drop and break your acorn!! Lose 1 Acorn’
There are Three main types of cards – Boon, Bane and Surprise! cards.
—description from the designer
Battle your friends in a struggle to be the Last Squirrel Standing, or hoard away enough acorns and
find the Golden Acorn (there’s only one!) to win.
Place a Tree Base in each of the marked spaces in the corners of the board.
Place one Tree Standee in each of the large squares on the play area.
Each player takes a health bar and sets it to 10 (once it hits Zero you're dead!)
Shuffle and place the Chance Deck on its marked space to the side of the board.
Place the Acorns within reach of all players.
Each player selects a squirrel type and mini, and places it on a square adjacent to their chosen Tree Base.
Roll 1d6 each, the player with the highest roll goes first, and play passes to the left.
ACORNS:
Acorns are a multi-function resource.
They can be used as ammo if you find a Slingshot, can be used to heal while drinking from the fountain, or in conjunction with the Golden Acorn you can collect 50 acorns to win the game (ONLY works if you also have the Golden Acorn card.).
THE GOLDEN ACORN:
Only one exists in the game, and it is hidden in the Chance Deck, you must hop around to find Chance Squares (golden outline) and test your luck to find it.
ACTION POINTS.
Each player starts their turn with 6 Action Points (AP).
These determine how many spaces you can move, and how many Actions you can take during your turn.
ATTACKING:
Roll the Combat Dice to determine whether you hit successfully, and how hard.
Your opponent can choose to roll defensively, but they must score the same or higher to block your attack.
Once you hit Zero Health - You're out of the game unless someone pulls the Night of the Scampering Dead, or you have enough acorns to burn for a once-only resurrection!
CHANCE CARDS:
If you land on a Gold Square, you must draw from the chance deck.
You must read the card aloud, and follow the directions on the card BEFORE continuing your turn.
E.G ‘You drop and break your acorn!! Lose 1 Acorn’
There are Three main types of cards – Boon, Bane and Surprise! cards.
—description from the designer
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