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BGG랭킹
BGG전체 : 17378
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인원
4-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
Ian Livingstone
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아티스트
Gavin Dunn, Peter Kellond
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인원
게임 소개
오토마니아(The Game Of The Motor Giants)는 이안 리빙스톤의 1000대 한정판 게임으로, 이안 리빙스톤의 두 번째 자체 제작 게임이다. 보드는 간단한 채점 트랙과 각 나라별 대형 깃발이다. 플레이어들은 여섯 가지 색깔의 멋진 나무 자동차 모양 조각과 점수를 매길 수 있는 더 큰 자동차를 가지고 있다. 영어와 독일어로 된 56개의 마켓 카드 데크가 있으며, 각 라운드마다 게임에 영향을 미친다. 선수들은 기록 시트를 사용하며 규칙은 영어와 독일어로 되어 있다.
참가자들은 다른 6개국에 자동차를 수출하기 위해 노력하는 국가 자동차 제조업체들을 대표한다. 일부 수출용 자동차를 보드에 배치하고 남은 수출용 자동차를 당신의 기록표에 몰래 적어두면, 플레이어들은 또한 시장에 광고 예산을 배정한다. 시장마다 받아들일 수 있는 수출제한이 있고 차들은 시장마다 정찰제로 가기 때문에 광고에 돈을 더 쓰는 사람이 먼저 차를 팔게 된다. 그러나 지출을 공개하기 전에 플레이어들은 시장에 다양한 방식으로 영향을 미치는 마켓 카드 중 하나를 플레이합니다(예: 36 - 올해의 차, 스웨덴은 미국에서 모든 자동차를 판매함). 시장이 재편된 후 참가자들은 실제로 판매되는 자동차가 무엇인지, 판매 수익은 얼마인지를 결정합니다. 그런 다음 판매에서 비용을 빼서 이익을 내세요. 1만 달러의 수익을 올릴 때마다 점수 표시기를 스코어링 트랙에서 한 칸 이동합니다. 1라운드 트랙이 이깁니다.
재미있는 게임으로 알려진 이 게임은 마켓카드로 인한 불균형으로 인해 스모에서 약간의 비판을 받았다. 디자이너가 응답하여 제거할 수 있는 카드(7~17, 26, 27 및 35)를 제안했습니다. 이안의 답변은 게임 캐비넷에 있는데, 오늘 읽기에 재미있습니다.
참가자들은 다른 6개국에 자동차를 수출하기 위해 노력하는 국가 자동차 제조업체들을 대표한다. 일부 수출용 자동차를 보드에 배치하고 남은 수출용 자동차를 당신의 기록표에 몰래 적어두면, 플레이어들은 또한 시장에 광고 예산을 배정한다. 시장마다 받아들일 수 있는 수출제한이 있고 차들은 시장마다 정찰제로 가기 때문에 광고에 돈을 더 쓰는 사람이 먼저 차를 팔게 된다. 그러나 지출을 공개하기 전에 플레이어들은 시장에 다양한 방식으로 영향을 미치는 마켓 카드 중 하나를 플레이합니다(예: 36 - 올해의 차, 스웨덴은 미국에서 모든 자동차를 판매함). 시장이 재편된 후 참가자들은 실제로 판매되는 자동차가 무엇인지, 판매 수익은 얼마인지를 결정합니다. 그런 다음 판매에서 비용을 빼서 이익을 내세요. 1만 달러의 수익을 올릴 때마다 점수 표시기를 스코어링 트랙에서 한 칸 이동합니다. 1라운드 트랙이 이깁니다.
재미있는 게임으로 알려진 이 게임은 마켓카드로 인한 불균형으로 인해 스모에서 약간의 비판을 받았다. 디자이너가 응답하여 제거할 수 있는 카드(7~17, 26, 27 및 35)를 제안했습니다. 이안의 답변은 게임 캐비넷에 있는데, 오늘 읽기에 재미있습니다.
Automania, The Game Of The Motor Giants, was Ian Livingstone's second self-produced game, after Boomtown, in a limited edition of 1000. The board is a simple scoring track and large flags for each country. Players have nice wooden car shaped pieces in six colors and a larger car to score with. There is a numbered deck of 56 Market Cards in English and German which affect the game each round. Players use a Record Sheet and the rules are in English and German.
Players represent national car manufacturers trying to export cars to six other countries. Combining the placing some export cars in the markets on the board and secretly noting the remaining export cars on your Record Sheet, players also assign advertising budgets to the markets. Each market has a export limit that it can accept and the cars go for a fixed price in each market, so whoever spends more money on advertising gets to sell their cars first. But before revealing the spending, players play one of their Market Cards, which affect the Market in various ways (e.g. 36 - Car of the Year, Sweden will sell all its cars in the USA). After the market is reorganized, players then determine what cars are actually sold and how much Sales Revenue they have earned. Then subtract costs from sales to give profit. For each $10,000 profit you earn, you move your scoring marker one space on the scoring track. First round the track wins.
Reportedly a fun game, it drew some criticism in Sumo for the imbalance caused by the Market Cards. The designer replied and suggested which cards might stand removing (7 to 17, 26, 27 and 35). Ian's reply is on the Game Cabinet and makes interesting reading today.
Players represent national car manufacturers trying to export cars to six other countries. Combining the placing some export cars in the markets on the board and secretly noting the remaining export cars on your Record Sheet, players also assign advertising budgets to the markets. Each market has a export limit that it can accept and the cars go for a fixed price in each market, so whoever spends more money on advertising gets to sell their cars first. But before revealing the spending, players play one of their Market Cards, which affect the Market in various ways (e.g. 36 - Car of the Year, Sweden will sell all its cars in the USA). After the market is reorganized, players then determine what cars are actually sold and how much Sales Revenue they have earned. Then subtract costs from sales to give profit. For each $10,000 profit you earn, you move your scoring marker one space on the scoring track. First round the track wins.
Reportedly a fun game, it drew some criticism in Sumo for the imbalance caused by the Market Cards. The designer replied and suggested which cards might stand removing (7 to 17, 26, 27 and 35). Ian's reply is on the Game Cabinet and makes interesting reading today.
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