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BGG랭킹
BGG전체 : 12968
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인원
1-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Adrian Adamescu, Daryl Andrews
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아티스트
Magda Pixi Husar, Omashone
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인원
게임 소개
황무지 서부의 작은 마을인 웨스트포트로 가서 언데드가 득실대는 것을 주민에게 보여주어야 합니다. 당신의 동료 무법자들보다 더 많은 악명을 얻고 마을을 장악하고 그것을 당신의 소유라고 주장합니다. 당신의 행동을 주의 깊게 계획하여 그들의 효과를 극대화하고 공동의 목표를 위해 싸울 준비를 하세요. 게임 중이든, 독특한 건물을 통제하든, 마을을 더럽히는 언데드 도굴을 정리하든 상관없이 악명을 떨치기 위해 돈을 벌고, 훔치고, 쏘십시오. 먼저 쏘면 절대 묻지 않는다.
Quick and the Undead는 “days”에 걸쳐 플레이되며 매일 3번의 액션으로 나뉩니다.
각 라운드는 모든 플레이어가 동시에 시작하고, D8에 해당하는 숫자를 설정하여 8가지 동작 중 하나를 비밀리에 선택한다.
플레이어는 동시에 자신의 번호를 공개하고 자신이 선택한 액션에 숨겨둔 무법자를 배치한다.
플레이어들은 “hired guns”에서 시작하여 액션 “8”에서 액션 “2로 이어지는 번호 순서대로 차례대로 내려갑니다.
두 명 이상의 플레이어가 같은 행동을 할 경우 결투를 벌인다.
플레이어 차례가 끝날 때, 충분한 돈이 있고 거리에 언데드가 없다면, 독특한 행동을 얻기 위해 건물을 구입할 수 있다. 만약 건물에 이미 무법자가 있다면 그 무법자들은 통제를 위해 총격을 가할 것이다.
모든 플레이어가 차례를 마친 후 하루 중 2라운드가 시작되지만, 이미 무법자가 있을 경우 무법자가 복귀할 수 없다.
3라운드가 끝나면 현재의 하루가 끝나고 모든 플레이어는 (건물에서가 아닌) 액션 공간에서 사용된 무법자들을 모아서 자신의 은닉처로 돌려보낸다. 살해당한 무법자는 묘지에 방치돼 수거되지 않는다.
플레이어보다 언데드의 수가 적으면 게임이 종료되며, 플레이어는 토큰을 가져간 언데드를 죽이고 건물을 소유하게 된다(언데드가 건물을 비운 경우).
가장 악명이 높은 플레이어가 승리합니다.
동점일 경우, 더 많은 돈을 가진 무법자가 승리합니다.
여전히 묶여있으면 묶인 무법자들은 죽을 때까지 결투를 벌인다.
—디자이너의 설명
Quick and the Undead는 “days”에 걸쳐 플레이되며 매일 3번의 액션으로 나뉩니다.
각 라운드는 모든 플레이어가 동시에 시작하고, D8에 해당하는 숫자를 설정하여 8가지 동작 중 하나를 비밀리에 선택한다.
플레이어는 동시에 자신의 번호를 공개하고 자신이 선택한 액션에 숨겨둔 무법자를 배치한다.
플레이어들은 “hired guns”에서 시작하여 액션 “8”에서 액션 “2로 이어지는 번호 순서대로 차례대로 내려갑니다.
두 명 이상의 플레이어가 같은 행동을 할 경우 결투를 벌인다.
플레이어 차례가 끝날 때, 충분한 돈이 있고 거리에 언데드가 없다면, 독특한 행동을 얻기 위해 건물을 구입할 수 있다. 만약 건물에 이미 무법자가 있다면 그 무법자들은 통제를 위해 총격을 가할 것이다.
모든 플레이어가 차례를 마친 후 하루 중 2라운드가 시작되지만, 이미 무법자가 있을 경우 무법자가 복귀할 수 없다.
3라운드가 끝나면 현재의 하루가 끝나고 모든 플레이어는 (건물에서가 아닌) 액션 공간에서 사용된 무법자들을 모아서 자신의 은닉처로 돌려보낸다. 살해당한 무법자는 묘지에 방치돼 수거되지 않는다.
플레이어보다 언데드의 수가 적으면 게임이 종료되며, 플레이어는 토큰을 가져간 언데드를 죽이고 건물을 소유하게 된다(언데드가 건물을 비운 경우).
가장 악명이 높은 플레이어가 승리합니다.
동점일 경우, 더 많은 돈을 가진 무법자가 승리합니다.
여전히 묶여있으면 묶인 무법자들은 죽을 때까지 결투를 벌인다.
—디자이너의 설명
Ride into West Fort, a small town in the Wild West overrun with undead and show the inhabitants you are not to be crossed. Gain more Notoriety than your fellow Outlaws, take control of the town and claim it as your own. Plan your actions carefully to maximize their effect and prepare to fight over common goals. Earn, steal and shoot your way to notoriety whether in-game, by controlling unique buildings, or by clearing out the undead plaguing the town. Shoot first, ask never.
The Quick and the Undead is played over “days” and each day is broken into 3 rounds of actions.
Each round begins with all players simultaneously, and secretly, selecting 1 of the 8 actions by setting the corresponding number on their D8.
Players reveal their numbers simultaneously and place an outlaw from their stash onto their chosen action.
Players will take their turns in descending numerical order, starting with “hired guns” and continuing from action “8” down to action “2."
If two or more players have an outlaw on the same action they will duel.
At the end of a player's turn, if they have enough money, and there are no Undead in the street, they may purchase a building to gain it's unique action. If there is already an outlaw in the building those Outlaws will shootout for control.
After all players have taken their turn, round 2 of the day will begin, however Outlaws may not return to an action if they already have an Outlaw there.
After 3 rounds the current Day is over and all players collect outlaws used on action spaces (not in buildings) and return them to their stash. Outlaws that have been killed are left in the graveyard and are not collected.
At the end of a day in which there are less Undead than players the game will end, and players will add up their Notoriety from tokens taken, Undead killed and buildings owned (if that building has been emptied of Undead.)
The player with the highest notoriety wins.
In the event of a tie, the Outlaw with more money wins.
If still tied, the tied Outlaws duel to the death.
—description from the designer
The Quick and the Undead is played over “days” and each day is broken into 3 rounds of actions.
Each round begins with all players simultaneously, and secretly, selecting 1 of the 8 actions by setting the corresponding number on their D8.
Players reveal their numbers simultaneously and place an outlaw from their stash onto their chosen action.
Players will take their turns in descending numerical order, starting with “hired guns” and continuing from action “8” down to action “2."
If two or more players have an outlaw on the same action they will duel.
At the end of a player's turn, if they have enough money, and there are no Undead in the street, they may purchase a building to gain it's unique action. If there is already an outlaw in the building those Outlaws will shootout for control.
After all players have taken their turn, round 2 of the day will begin, however Outlaws may not return to an action if they already have an Outlaw there.
After 3 rounds the current Day is over and all players collect outlaws used on action spaces (not in buildings) and return them to their stash. Outlaws that have been killed are left in the graveyard and are not collected.
At the end of a day in which there are less Undead than players the game will end, and players will add up their Notoriety from tokens taken, Undead killed and buildings owned (if that building has been emptied of Undead.)
The player with the highest notoriety wins.
In the event of a tie, the Outlaw with more money wins.
If still tied, the tied Outlaws duel to the death.
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