Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.9
District Commander Maracas: Virtualia 2019 (2019)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.80 / 5

게임 소개

Brian Train's District Commander는 반란 상황에 대한 일련의 작전 게임이다. 플레이어는 작업 포인트(TP)의 지출을 통해 이산 연산(미션)을 수행하기 위해 유닛 그룹(스택)을 번갈아 활성화한다. 어떤 미션은 전술 임무이다 - 순찰을 수행하고, 적군을 매복 또는 공격하거나, 한 장소에서 다른 장소로 이동하는 것과 같은 간단한 군사 임무이다. - 이것들은 차례 동안 스택에 의해 여러 번 수행될 수 있다. 다른 임무에서는 작전의 종료, 지역 내에서의 아군 영향력, 통제, 기반 시설 구축, 적의 주장 축소, 병력 모집 또는 훈련 등을 강조한다. 이러한 미션은 수행하는데 더 많은 시간이 걸리기 때문에 전술 임무와는 달리 순번 동안 스택이 수행하는 유일한 미션일 수 있다.

미션은 비밀리에 보유하고 있는 Chance Chits의 플레이로 해결되며, 각 게임은 특정 유형의 작전에 대해 더 좋거나 더 나쁜 등급을 가집니다. 동시에 치트가 연주되고 등급을 비교, 단위, 자산 및 현재 이사회 상태에 따라 수정하여 결과를 결정한다. 적절한 시기에 올바른 전표를 사용하는 것-나중에 좋은 전표를 아낄 때와 사용할 때를 알고, 상대가 올인하는지 아니면 참는지 판단하려고 하는 것-은 의심과 기만의 분위기 속에서 냉철한 판단이 필요할 것이다.

이 모든 것은 상관에 의해 전달된 목표(즉, 무작위로 선택된 목표)를 추구하기 위해 수행되며, 상대에게 비밀로 유지되며 게임 진행 중에 변경될 수도 있습니다. 이 틀 안에서, 정부와 반란군 양측은 특히 그들의 목표를 달성하기 위해 허세와 속임수에 의존하는 반란군 플레이어와 매우 다르게 행동한다. 많은 수의 변형 규칙이 게임을 반격 교리와 연습을 위한 샌드박스로 만들 수 있게 해줍니다.

첫번째 권은 마라카스 지역 사령관이다. 그것은 미래의 도시 전쟁터, 그리고 현대 교리의 최첨단의 대규모에서의 반정부 작전을 주제로 삼고 있다. 카리스마 넘치는 버추얼리아의 지도자 지저스 쉐이브스의 갑작스러운 권력 이탈로 인구 300만명이 넘는 수도 마라카스 거리에 권력 공백이 생겼다. 가상해방운동은 기성 권위에 대항해 도시의 지역을 조직하고 시민 서비스를 방해하며 상징적인 목표 지점을 공격함으로써 이 상황을 악용하고 있다. 지역 보안군 사령관은 VLM의 도시 게릴라들뿐만 아니라 민간 이웃 군대들과 미친 듯이 뛰어다니는 범죄 조직들과도 싸워야 한다.

-게시자의 설명
Brian Train's District Commander is a series of operational games on counterinsurgency situations. The players alternate activation of groups of units (stacks) to perform discrete operations (missions) through the expenditure of Task Points (TP). Some missions are Tactical Missions - straightforward military tasks such as performing patrols, ambushing or attacking enemy forces, or moving from one place to another - and these may be performed multiple times by a stack during a turn. Other missions emphasize the "non-tactical" end of the campaign, establishing friendly influence, control, and infrastructure in an area, reducing the enemy's claim to the same, and recruiting or training troops. These missions take more time to perform and so unlike the tactical missions may be the only mission performed by the stack during the turn.

Missions are resolved by play of secretly-held Chance Chits, each with ratings that are better or worse for certain types of operations. Chits are played simultaneously and the ratings compared, modified by units, assets, and the current board state to determine the outcome. Using the right chit at the right time - knowing when to save a good chit for later and when to use it, and trying to determine if your opponent is going all-in or holding back - will require steely judgment in an atmosphere of doubt and deception.

All this is done in pursuit of objectives handed down to you by your superiors (i.e., chosen randomly) and kept secret from your opponent - objectives that may even change over the course of the game. Within this framework, the two sides - Government and Insurgent - play very differently, with the Insurgent player, in particular, depending on bluff and deception to achieve their goals. A large number of variant rules allow you to turn the game into a sandbox for exploring counterinsurgency doctrine and practice.

This first volume is District Commander Maracas. It takes as its subject counterinsurgency operations in a megacity - the urban battlefield of the future, and the cutting edge of modern doctrine. The sudden departure from power of Jesus Shaves, charismatic leader of Virtualia, has created a power vacuum in the streets of Maracas, capital city with a population of over 3 million people. The Virtualian Liberation Movement is exploiting this situation by organizing areas of the city against established authority, sabotaging civic services, and staging attacks on symbolic objective points. The local security force commander must contend with not only the urban guerrillas of the VLM but also private neighborhood armies and criminal gangs running amuck.

-description from publisher

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 451

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 429

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 366

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 327

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 598

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 602

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 698

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 912

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 579

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 491

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 355

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 435

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News