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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

라모는 콘트랙트 루미, 마작, 우노가 합쳐진 최고의 부분을 가진 게임으로 라모라는 이름이 붙었다.

게임의 목적은 8레벨을 플레이한 후 가장 적은 점수를 얻는 것입니다.

각 손의 목표는 현재 레벨’s 요구 사항을 완료하고 내려놓은 다음 남은 카드를 "확장"이라고 불리는 레벨에서 버림으로써 제거하는 것이다. 먼저 한 플레이어가 패를 획득하고 마이너스 50을 획득하며, 나머지 플레이어들은 손에 있는 카드의 값에 따라 벌점을 받는다.

각 라운드에서 선수들은 자신의 수준에 맞는 세트 앤 런 카드를 테이블에 올려놓음으로써 손에 들고 있는 카드의 가치를 떨어뜨린다.


세트는 세 개 또는 네 개의 카드로 구성되며, 모두 다른 색상으로 구성됩니다.
실행은 모두 동일한 색상의 세 개 이상의 카드로 순차적으로 구성됩니다.
13번째 카드는 런을 할 때 중간에 사용할 수 있습니다(예: 12-13-1).


하나의 덱에 60개의 카드가 있으며, 3인용 또는 5인용 게임에는 2개의 덱이 사용된다.

52개의 번호가 매겨진 카드: 각각 1에서 13까지의 4가지 색상으로 평가됩니다.
와일드 카드 두 장
하나의 건너뛰기 카드
카드 1장
카드 두 장
+3 카드 1장
카드 한 장


더 딜

딜러는 먼저 데크를 뒤섞고 다음 플레이어 &ldqu;cuts&rdquo를 다음 플레이어에게 13장의 카드를 주고 나머지 플레이어에게는 12장의 카드를 테이블 중앙에 놓고 카드 하나를 손에 들고 추첨 데크를 만든다.그/그녀의 손으로 Discard Pile을 시작한 다음 게임은 시계 반대 방향으로 계속됩니다.

게임플레이

각 턴마다 선수는 다음과 같다.

Discard Pile(폐기 파일)의 위쪽 상단 카드 또는 카드 한 장을 데크에서 끕니다.
완성된 적절한 집합 및 계단진행 집합을 배치할 수 있습니다.
한 번 내려놓으면 내려놓은 다른 선수들을 상대할 수 있다.
그들의 손에서 카드 하나를 폐기 더미 위에 버릴 수 있다. 선수가 스스로 플레이할 수 있는 카드나 다른 선수의 카드를 폐기할 때 "라모". 내려놓은 선수만 라모를 부를 수 있다. 가장 먼저 라모를 호출한 플레이어는 폐기된 카드 한 장을 가지고 새로운 세트나 런을 만들거나, 자신의 차례가 아니더라도 게임에서 모든 카드를 펼쳐야 한다. 라모는 라모를 호출한 선수가 버림받은 선수 바로 뒤에 있지 않을 경우(플레이 순서), 라모를 호출한 선수로부터 시계 반대 방향으로 경기가 계속되기 때문에 한 명 또는 두 명의 선수가 본질적으로 순서를 놓칠 수 있다. 폐기된 카드를 위해 여러 명의 플레이어가 라모를 호출할 경우 폐기 우선 순위는 라모를 먼저 부르는 플레이어에게 돌아간다.


한 선수가 나가거나 손에 남은 카드가 없을 때까지 번갈아 가면서 플레이를 계속한다. 한 선수가 손에 들고 있는 유일한 카드를 성공적으로 폐기할 때, 모든 선수들이 이 단계를 마치는 것을 의미한다.

손에 카드가 하나 남았을 때 다른 선수를 발표하는 게 관례다. 이것은 다른 선수들에게 외출에 대한 친밀감을 알려준다. 점수는 점수 기록원에 의해 집계되고 기록된다. 모든 카드가 섞이고 다음 라운드가 시작됩니다. 가장 많은 점수(벌점)를 획득한 사람이 다음 라운드(레벨)를 처리합니다.

레벨 요구사항:

두 세트
1세트 1실점
2점
세 세트
2세트 1실점
1세트 2실점
3점
4세트 또는 4실점


점수 매기기:
1~9의 값을 가진 각 카드당 5포인트 보유
10-13의 값을 가진 각 카드당 10포인트씩 보유
남아 있는 각 스페셜 카드당 20포인트

—디자이너의 설명
Ramo is a game that has the best parts from Contract Rummy, Mahjong and Uno combined, hence the name RAMO.

The object of the game is to have the least amount of points after playing the 8th level.

For each hand, each player's object is to complete and lay down his/her current level’s requirement, and then rid their hand of remaining cards by discarding them on laid-down levels, called "expanding". The player who does this first wins the hand and scores minus fifty; all other players earn penalty points according to the value of cards remaining in their hand.

In each round the players reduce the value of the cards held in their hands by laying on the table those cards that fit the requirement of his/her own level which consists of Sets and Runs.


A Set consists of three or four cards, all different colored
A Run consists of three or more cards in sequence, all same colored
The 13th card can be used in the middle when making Runs (eg: 12-13-1)


There are 60 cards in one deck, and two decks are used in a 3 or 5-player game, three decks for more players:

52 numbered cards: each valued from 1 to 13, in four different colors.
two Wild cards
one Skip card
one -1 card
two x2 cards
one +3 card
one ? card


The Deal

The first player (dealer) shuffles the deck and before dealing, the next player “cuts” the deck, the dealer then deals 13 cards to the next player, and 12 cards to the rest of the players, the remaining cards are placed face down in the center of the table to form the Draw Deck, the player with the 13 cards in hand discards one card from his/her hand to start a Discard Pile, then the game continues counter-clockwise.

Gameplay

On each turn, a player:

Draws either the face-up top card of the Discard Pile or one card from the deck.
May lay down their completed round-appropriate collection of Sets and Runs.
May play off other players who have laid down once they have laid down themselves.
May discard one card from their hand onto the discard pile. When a player discards a card that could have been played off on their own or another player's laid cards is a "Ramo". Only players that are LAID DOWN may call out Ramo. The FIRST player to call Ramo must take the discarded one card to make a new Set or Run, or expand any laid down cards in the game even if it’s not his/her turn. The regular counter-clockwise order of turns may be interrupted for Ramo if the player who calls Ramo is not directly after the discarder (in order of play), one or two players will essentially miss their turn as play continues counter-clockwise from the player who calls Ramo. If multiple players call Ramo for a discarded card, priority for the discard goes to the player who calls out Ramo first.


Play continues, in alternating turns, until one player goes out, or has no cards left in their hand. A player goes out when he successfully discards the only remaining card in hand, marking the conclusion of the step for all players.

It is customary to announce other players when there is only one card left in your hand. This alerts other players of closeness to going out. Points are tallied and recorded by a score-keeper. All of the cards are shuffled and the next round of play commences. Whoever has the most amount of scores (penalties), deals the next round (Level).

Level requirements:

two sets
one set and one run
two runs
three sets
two sets and one run
one set and two runs
three runs
four sets or four runs


Scoring:
Five points for each card remaining in hand with value 1-9
Ten points for each card remaining in hand with value 10-13
Twenty points for each Special Card remaining in hand

—description from the designer

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