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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-99 명
BGG추천: 1-12 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Steve Appoloni
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아티스트
-
인원
게임 소개
은하 정복은 젊은 문명이 우주의 공허함을 탐험하고 과학적 지식을 넓히기 시작하는 은하를 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 플레이어가 자신의 상상력을 완전히 사용할 수 있도록 거의 모든 부분에서 최대한의 유연성을 부여하도록 설계되었다.
심판 설명서는 심판으로 선정된 선수가 참고할 수 있는 안내서다. 나열된 모든 값은 변경될 수 있으며, 권장 참조 지점으로 제공됩니다.
게임의 목적은 각 플레이어와 그의 동맹이 은하계에 대한 지배력 또는 그 대부분을 획득하는 것이다. 그러나 이것은 원하는 캠페인의 유형을 고려하여 판사가 변경할 수 있다.
—출판사의 설명
게임은 두 권의 다이제스트 사이즈로 구성되어 있다: 12페이지짜리 심판 설명서(파란색 표지)와 28페이지짜리 선수 설명서(노란색 표지).
심판 설명서는 심판의 은하 육각지도를 만드는 규칙으로 시작합니다. 그 지도는 태양계와 가스 구름으로 무작위로 채워져 있다. 기술적으로 진보된 "우주여행"문명이 살고 있는 플레이어 제어 태양계 외에도, 논플레이어 시스템은 심판들에 의해 생성된다. 이러한 논플레이어 시스템은 산업 수준, 군사적 저항, 우주 비행 능력(있는 경우)에 따라 다양하다. 우주여행 논플레이어 시스템은 워롤에 영향을 미치는 인종과 문화의 특성을 무작위로 결정했다. 워롤은 또한 관련된 문명의 정부 유형에 의해 영향을 받는다. 마지막으로, 심판 매뉴얼에는 태양계가 더 강력한 무기와 우주선을 발전시키고 개발할 수 있는 연구 및 기술 규칙이 포함되어 있다.
플레이어 매뉴얼은 다양한 행성 유형, 행성 산업화 과정, 플레이어가 구성할 수 있는 행성 설치에 대해 설명한다. 우주선 제작의 세부 사항과 관련 비용은 게임의 두 가지 일반적인 등급인 군함과 상인에 대해 명시되어 있다. 플레이어는 전투 부대, 공병, 안드로이드 부대(로봇 부대라고도 함)의 세 가지 부류로 나뉜다. 플레이어 매뉴얼에는 이동과 전투에 대한 게임의 규칙이 포함되어 있습니다. 이 규칙은 우주전술(저경량 선박과 초경량 선박의 구별)과 사람 대 사람 간의 육상 전투를 다룬다. 두 전투 모두 테이블 상판 미니어처 방식의 규칙에 의존하며, 서면 명령에 따라 동시에 움직인다. 이 게임은 또한 우주에 배치된 지뢰밭의 형태로 은하 지도에서 "전략적 전투"를 수행할 수 있다.
게임에는 규칙 책자 외에도 육각 시트, 종이/노트북, 연필, 20면 주사위 2~4개, 10면 주사위 1개(?) 및 불특정 다수의 6면 주사위가 필요하다.
—사용자 요약
심판 설명서는 심판으로 선정된 선수가 참고할 수 있는 안내서다. 나열된 모든 값은 변경될 수 있으며, 권장 참조 지점으로 제공됩니다.
게임의 목적은 각 플레이어와 그의 동맹이 은하계에 대한 지배력 또는 그 대부분을 획득하는 것이다. 그러나 이것은 원하는 캠페인의 유형을 고려하여 판사가 변경할 수 있다.
—출판사의 설명
게임은 두 권의 다이제스트 사이즈로 구성되어 있다: 12페이지짜리 심판 설명서(파란색 표지)와 28페이지짜리 선수 설명서(노란색 표지).
심판 설명서는 심판의 은하 육각지도를 만드는 규칙으로 시작합니다. 그 지도는 태양계와 가스 구름으로 무작위로 채워져 있다. 기술적으로 진보된 "우주여행"문명이 살고 있는 플레이어 제어 태양계 외에도, 논플레이어 시스템은 심판들에 의해 생성된다. 이러한 논플레이어 시스템은 산업 수준, 군사적 저항, 우주 비행 능력(있는 경우)에 따라 다양하다. 우주여행 논플레이어 시스템은 워롤에 영향을 미치는 인종과 문화의 특성을 무작위로 결정했다. 워롤은 또한 관련된 문명의 정부 유형에 의해 영향을 받는다. 마지막으로, 심판 매뉴얼에는 태양계가 더 강력한 무기와 우주선을 발전시키고 개발할 수 있는 연구 및 기술 규칙이 포함되어 있다.
플레이어 매뉴얼은 다양한 행성 유형, 행성 산업화 과정, 플레이어가 구성할 수 있는 행성 설치에 대해 설명한다. 우주선 제작의 세부 사항과 관련 비용은 게임의 두 가지 일반적인 등급인 군함과 상인에 대해 명시되어 있다. 플레이어는 전투 부대, 공병, 안드로이드 부대(로봇 부대라고도 함)의 세 가지 부류로 나뉜다. 플레이어 매뉴얼에는 이동과 전투에 대한 게임의 규칙이 포함되어 있습니다. 이 규칙은 우주전술(저경량 선박과 초경량 선박의 구별)과 사람 대 사람 간의 육상 전투를 다룬다. 두 전투 모두 테이블 상판 미니어처 방식의 규칙에 의존하며, 서면 명령에 따라 동시에 움직인다. 이 게임은 또한 우주에 배치된 지뢰밭의 형태로 은하 지도에서 "전략적 전투"를 수행할 수 있다.
게임에는 규칙 책자 외에도 육각 시트, 종이/노트북, 연필, 20면 주사위 2~4개, 10면 주사위 1개(?) 및 불특정 다수의 6면 주사위가 필요하다.
—사용자 요약
Galactic Conquest is a simulation of a galaxy where young civilizations are beginning to explore the void of space and expand their scientific knowledge. The game is designed to give the player the maximum amount of flexibility in almost every section, so that the player can fully use his imagination . . .
The judge's manual is a guide for the player chosen to be the judge. All the values listed may be changed, they are merely given as a recommended point of reference . . .
The object of the game is: For each player and his allies, if any, to gain mastery of the galaxy, or a predominant portion thereof. This however can be altered by the judge, considering the type of campaign desired.
—description from the publisher
The game consists of two digest-sized books: a 12-page Referee's Manual (blue cover) and a 28-page Player's Manual (yellow cover).
The Referee's Manual begins with rules for creating the referee's hex map of the galaxy. The map is randomly populated with solar systems and gas clouds. In addition to the player-controlled solar systems, which are all inhabited by technologically advanced "spacegoing" civilizations, non-player systems are generated by the referee. These non-player systems vary by industrial level, military resistance, and spaceflight capabilities (if any). Spacegoing non-player systems have randomly determined race and culture characteristics which serve to impact the War Roll (a die-roll determination of whether a meeting between opposing spacegoing forces is peaceful or results in conflict). The War Roll is also impacted by the government types of the involved civilizations. Finally, the Referee's Manual includes rules for research and technology that allow solar systems to advance and develop more powerful weaponry and spacecraft, including improvements in spacecraft propulsion ranging from sublight to hyperlight speeds.
The Player's Manual explains the various planet types, the process for planetary industrialization, and the planetary installations that players can construct. The details of spaceship construction and associated costs are set forth for the game's two general classes of vessels: warships and merchants. Three classes of troops are available to the players: combat troops, engineers, and android troops (also referred to in the rules as robot troops). The Player's Manual includes the game's rules for movement and combat. These rules cover both tactical space battles (with distinctions for sublight and hyperlight vessels) and man-to-man land battles. Both types of battles rely on tabletop-miniatures-style rules, with movement being simultaneous based on written orders. The game also allows for "strategic combat" on the galaxy map in the form of minefields laid in space.
In addition to the rules booklets, the game requires hex sheets, paper/notebooks, pencils, two to four 20-sided dice, one (?) 10-sided die, and an unspecified number of six-sided dice.
—user summary
The judge's manual is a guide for the player chosen to be the judge. All the values listed may be changed, they are merely given as a recommended point of reference . . .
The object of the game is: For each player and his allies, if any, to gain mastery of the galaxy, or a predominant portion thereof. This however can be altered by the judge, considering the type of campaign desired.
—description from the publisher
The game consists of two digest-sized books: a 12-page Referee's Manual (blue cover) and a 28-page Player's Manual (yellow cover).
The Referee's Manual begins with rules for creating the referee's hex map of the galaxy. The map is randomly populated with solar systems and gas clouds. In addition to the player-controlled solar systems, which are all inhabited by technologically advanced "spacegoing" civilizations, non-player systems are generated by the referee. These non-player systems vary by industrial level, military resistance, and spaceflight capabilities (if any). Spacegoing non-player systems have randomly determined race and culture characteristics which serve to impact the War Roll (a die-roll determination of whether a meeting between opposing spacegoing forces is peaceful or results in conflict). The War Roll is also impacted by the government types of the involved civilizations. Finally, the Referee's Manual includes rules for research and technology that allow solar systems to advance and develop more powerful weaponry and spacecraft, including improvements in spacecraft propulsion ranging from sublight to hyperlight speeds.
The Player's Manual explains the various planet types, the process for planetary industrialization, and the planetary installations that players can construct. The details of spaceship construction and associated costs are set forth for the game's two general classes of vessels: warships and merchants. Three classes of troops are available to the players: combat troops, engineers, and android troops (also referred to in the rules as robot troops). The Player's Manual includes the game's rules for movement and combat. These rules cover both tactical space battles (with distinctions for sublight and hyperlight vessels) and man-to-man land battles. Both types of battles rely on tabletop-miniatures-style rules, with movement being simultaneous based on written orders. The game also allows for "strategic combat" on the galaxy map in the form of minefields laid in space.
In addition to the rules booklets, the game requires hex sheets, paper/notebooks, pencils, two to four 20-sided dice, one (?) 10-sided die, and an unspecified number of six-sided dice.
—user summary
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