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BGG랭킹
BGG전체 : 2617
STRATEGY : 1181
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.39 / 5
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디자이너
Thomas Lehmann
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아티스트
Martin Hoffmann, Claus Stephan
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인원
게임 소개
주사위 왕국에서는 플레이어들이 자신의 영역을 개선하고 확장하기 위해 경쟁하는데, 이는 더 나은 영역을 위해 튀어나와 업그레이드 할 수 있는 얼굴로 사용자 지정 가능한 주사위로 대표된다.
게임마다 각기 다른데, 플레이어는 35개의 가방에서 5개의 타일을 그려 승리, 농사, 상업, 방어, 업그레이드 등 5개의 표준 얼굴 라인 외에 어떤 다이 페이스가 추가될지 결정한다. 각 플레이어는 두 개의 동일한 주사위로 시작하며, 시작 주사위를 업그레이드 할 뿐만 아니라 게임 중에 더 많은 주사위를 얻을 수 있다.
놀이는 대부분 동시에 이루어진다. 우선, 플레이어들은 주사위를 굴리고, 한 명의 플레이어가 운명의 주사위를 굴린다. 운명에 윈터가 등장할 경우 모든 플레이어는 자신이 소유한 다이당 1곡씩을 지불하거나 지불할 수 없는 곡물당 -2포인트 "불합격"칩을 수집해야 한다. 플레이어는 무료로 다이 하나를 다시 굴릴 수 있으며, 추가 제어를 위해 다이&인용 토큰(다이 페이스 결과를 선택할 수 있는) 및 "셋에 투자할 수 있다. 다시 롤링된 다이에 다시 롤링 아이콘이 표시되면 다이에 표시된 전원을 켠 다음 다시 롤링합니다.
그런 다음 플레이어는 모든 플레이어를 타격하는 운명의 다이에서 시작하여 시계 방향으로 이동하며 각 플레이어의 공격이 모든 플레이어의 공격은 모든 경쟁자에게 영향을 미친다. 주사위에 각 방패가 나타나 하나의 공격을 무시할 수 있습니다. 공격이 성공하면 곡물이 손실되거나, 턴을 위해 다이 페이스가 사용되거나, 다이 페이스가 "destrowed"face로 대체될 수 있다.
그런 다음 플레이어는 자신의 다이 페이스에 표시된 승리 포인트(VP), 곡물, 동전을 수집하며, 동전은 리롤 토큰과 세타 다이 토큰을 구입하고, 파괴된 다이 페이스는 수리하고, 새로운 다이를 구입하며, 이는 또한 2곡의 비용이 든다. 당신은 동그랗게 1개까지 금고에 저축을 할 수 있습니다.
업그레이드는 게임의 핵심입니다. 플레이어는 업그레이드 심볼에서 코인을 보여주거나 코인을 사용하여 업그레이드를 받는다. 다이의 얼굴에는 1, 2, 4개의 점이 있습니다. 2곡물을 수집하는 노란색 얼굴에서 4곡물과 2코인 &mdash로 바꾸는 것과 같이 동일한 색상의 1에서 4로 바꾸는 것은 세 번의 업그레이드가 필요한 반면, 같은 수준에서 하나의 얼굴에서 다른 색상의 얼굴로 바꾸는 것은 한 번의 업그레이드가 필요하다.
만약 어떤 플레이어가 라운드 중에 10 VP 토큰, -10 메어리 토큰, 10 그레인 토큰을 사용해야 한다면, 게임은 그 라운드를 마친 후에 종료된다. 게임이 끝나면 플레이어는 VP 토큰과 업그레이드된 다이 페이스에 점수를 합산하여 2개의 점으로 된 면은 1개의 VP, 4개의 점으로 된 면은 2개의 VP가 된다. 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
주사위 18개, 72종 650개 이상의 플라스틱 다이페이스, 32만개 이상의 독특한 시작 셋업과 도전을 제공하는 35개의 타일로 다양한 종류와 재생성을 제공한다.
게임마다 각기 다른데, 플레이어는 35개의 가방에서 5개의 타일을 그려 승리, 농사, 상업, 방어, 업그레이드 등 5개의 표준 얼굴 라인 외에 어떤 다이 페이스가 추가될지 결정한다. 각 플레이어는 두 개의 동일한 주사위로 시작하며, 시작 주사위를 업그레이드 할 뿐만 아니라 게임 중에 더 많은 주사위를 얻을 수 있다.
놀이는 대부분 동시에 이루어진다. 우선, 플레이어들은 주사위를 굴리고, 한 명의 플레이어가 운명의 주사위를 굴린다. 운명에 윈터가 등장할 경우 모든 플레이어는 자신이 소유한 다이당 1곡씩을 지불하거나 지불할 수 없는 곡물당 -2포인트 "불합격"칩을 수집해야 한다. 플레이어는 무료로 다이 하나를 다시 굴릴 수 있으며, 추가 제어를 위해 다이&인용 토큰(다이 페이스 결과를 선택할 수 있는) 및 "셋에 투자할 수 있다. 다시 롤링된 다이에 다시 롤링 아이콘이 표시되면 다이에 표시된 전원을 켠 다음 다시 롤링합니다.
그런 다음 플레이어는 모든 플레이어를 타격하는 운명의 다이에서 시작하여 시계 방향으로 이동하며 각 플레이어의 공격이 모든 플레이어의 공격은 모든 경쟁자에게 영향을 미친다. 주사위에 각 방패가 나타나 하나의 공격을 무시할 수 있습니다. 공격이 성공하면 곡물이 손실되거나, 턴을 위해 다이 페이스가 사용되거나, 다이 페이스가 "destrowed"face로 대체될 수 있다.
그런 다음 플레이어는 자신의 다이 페이스에 표시된 승리 포인트(VP), 곡물, 동전을 수집하며, 동전은 리롤 토큰과 세타 다이 토큰을 구입하고, 파괴된 다이 페이스는 수리하고, 새로운 다이를 구입하며, 이는 또한 2곡의 비용이 든다. 당신은 동그랗게 1개까지 금고에 저축을 할 수 있습니다.
업그레이드는 게임의 핵심입니다. 플레이어는 업그레이드 심볼에서 코인을 보여주거나 코인을 사용하여 업그레이드를 받는다. 다이의 얼굴에는 1, 2, 4개의 점이 있습니다. 2곡물을 수집하는 노란색 얼굴에서 4곡물과 2코인 &mdash로 바꾸는 것과 같이 동일한 색상의 1에서 4로 바꾸는 것은 세 번의 업그레이드가 필요한 반면, 같은 수준에서 하나의 얼굴에서 다른 색상의 얼굴로 바꾸는 것은 한 번의 업그레이드가 필요하다.
만약 어떤 플레이어가 라운드 중에 10 VP 토큰, -10 메어리 토큰, 10 그레인 토큰을 사용해야 한다면, 게임은 그 라운드를 마친 후에 종료된다. 게임이 끝나면 플레이어는 VP 토큰과 업그레이드된 다이 페이스에 점수를 합산하여 2개의 점으로 된 면은 1개의 VP, 4개의 점으로 된 면은 2개의 VP가 된다. 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
주사위 18개, 72종 650개 이상의 플라스틱 다이페이스, 32만개 이상의 독특한 시작 셋업과 도전을 제공하는 35개의 타일로 다양한 종류와 재생성을 제공한다.
In Dice Realms, players vie to improve and expand their realms, which are represented by customizable dice with faces that can be popped out and upgraded for better ones.
Each game is different as during setup, players draw five tiles (from a bag of 35) to determine which extra die faces will be available beyond the five standard lines of faces: victory, farming, commerce, defense, and upgrades. Each player begins with two identical dice and can gain more dice during play, in addition to upgrading their starting dice.
Play is mostly simultaneous. To begin, players roll their dice, with one player rolling the Fate die. If Winter appears on the Fate die, all players must pay 1 grain for each die they own or collect a -2 point "misery" chip for each grain they can't pay. Players may then re-roll one die for free, and they can invest in re-roll and "set a die" tokens (that allow you to choose the die face result) for further control. If a re-rolled die shows a re-roll icon, you do power shown on the die and then re-roll it.
Players then resolve attacks, starting with any on the Fate die (that hit all players), and then going clockwise from that player, with each player's attack affecting all their rivals. Each shield showing on your dice lets you ignore one attack. Successful attacks can cost players grain, the use of a die for a turn, or the loss of a die face, with that face being replaced with a "destroyed" face (which can be later rebuilt).
Players then collect the victory points (VPs), grain, and coins shown on their die faces, with coins being used to purchase re-roll tokens and set-a-die tokens, repair any destroyed die faces, buy a new die -- which also costs 2 grain -- or acquire upgrades. You can save at most 1 coin in your treasury from round to round.
Upgrades are the heart of the game. Players receive upgrades from upgrade symbols showing or by spending coins. Die faces have 1, 2, or 4 dots on them. To change from a 1 to a 4 in the same color — such as from a yellow face collecting 2 grain to the 4-dot version that collects 4 grain and 2 coins — costs three upgrades, whereas changing from one face to a different color face at the same level costs just one upgrade.
If during a round any player needs to use a 10 VP token, a -10 misery token, or a 10 grain token (because all of the smaller value tokens have been used), then the game ends after finishing that round; otherwise, the player with the Fate die passes it clockwise to the next player and a new round begins. When the game ends, players tally their points earned, both on the VP tokens and on the upgraded die faces, with 2-dot faces being worth 1 VP and 4-dot faces being worth 2 VP. Whoever has the most VPs wins.
With 18 dice, more than 650 plastic die faces in 72 types, and 35 tiles that provide more than 320,000 unique starting set-ups and challenges, Dice Realms offers lots of variety and replayability.
Each game is different as during setup, players draw five tiles (from a bag of 35) to determine which extra die faces will be available beyond the five standard lines of faces: victory, farming, commerce, defense, and upgrades. Each player begins with two identical dice and can gain more dice during play, in addition to upgrading their starting dice.
Play is mostly simultaneous. To begin, players roll their dice, with one player rolling the Fate die. If Winter appears on the Fate die, all players must pay 1 grain for each die they own or collect a -2 point "misery" chip for each grain they can't pay. Players may then re-roll one die for free, and they can invest in re-roll and "set a die" tokens (that allow you to choose the die face result) for further control. If a re-rolled die shows a re-roll icon, you do power shown on the die and then re-roll it.
Players then resolve attacks, starting with any on the Fate die (that hit all players), and then going clockwise from that player, with each player's attack affecting all their rivals. Each shield showing on your dice lets you ignore one attack. Successful attacks can cost players grain, the use of a die for a turn, or the loss of a die face, with that face being replaced with a "destroyed" face (which can be later rebuilt).
Players then collect the victory points (VPs), grain, and coins shown on their die faces, with coins being used to purchase re-roll tokens and set-a-die tokens, repair any destroyed die faces, buy a new die -- which also costs 2 grain -- or acquire upgrades. You can save at most 1 coin in your treasury from round to round.
Upgrades are the heart of the game. Players receive upgrades from upgrade symbols showing or by spending coins. Die faces have 1, 2, or 4 dots on them. To change from a 1 to a 4 in the same color — such as from a yellow face collecting 2 grain to the 4-dot version that collects 4 grain and 2 coins — costs three upgrades, whereas changing from one face to a different color face at the same level costs just one upgrade.
If during a round any player needs to use a 10 VP token, a -10 misery token, or a 10 grain token (because all of the smaller value tokens have been used), then the game ends after finishing that round; otherwise, the player with the Fate die passes it clockwise to the next player and a new round begins. When the game ends, players tally their points earned, both on the VP tokens and on the upgraded die faces, with 2-dot faces being worth 1 VP and 4-dot faces being worth 2 VP. Whoever has the most VPs wins.
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