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BGG랭킹
BGG전체 : 1345
FAMILYGAMES : 372
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
-
아티스트
Adrienne Ezell, Jason D. Kingsley, Roanna Peroz, John Shulters
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인원
게임 소개
2인조 협동 트릭 테이킹 게임인 숲속의 여우 듀엣에서는 플레이어들이 팀을 이뤄 숲 속을 이동하는 것을 돕는다. 3라운드가 끝나기 전에 보석을 모두 모으면 승리입니다!
게임을 설정하려면 게임 보드의 지정된 공간에 보석 토큰을 배치하고 이동 경로의 중앙에 팀 추적기 토큰을 배치하십시오. 각 라운드가 시작될 때마다 1-10 —로 번호가 매겨진 3장의 카드 —로 구성된 30장의 카드를 섞고 각 플레이어에게 11장의 카드를 나눠준다. 트럼프 수트를 결정하기 위해 하나의 카드를 "decree"카드로 공개합니다. 각 트릭마다 한 명의 플레이어가 카드를 리드하고, 다른 한 명은 가능하면 카드를 리드해야 한다. 트릭의 승자는 팀 추적기를 카드 위의 여우 발자국 숫자와 같은 공간으로 이동시킨다. 추적기가 보석 옆 공간에 떨어지면 플레이어는 보석 하나를 수집합니다. 추적기가 경로의 끝에서 이동하는 경우, 추적기를 경로의 중앙으로 되돌린 다음 포리스트 토큰을 경로의 한쪽 끝에 추가하여 이동할 수 있는 공간의 수를 줄입니다(경로의 새 끝 옆에 보석으로).
홀수 캐릭터 카드는 플레이 시 특별한 기능이 있어 트릭 우승자가 트래커를 선택한 방향으로 이동시키거나 플레이한 카드 중 하나의 발자국을 무시하여 올바른 위치에 착지할 수 있습니다. 한 캐릭터는 플레이어들이 서로 하나의 카드를 교환할 수 있는 반면, 다른 캐릭터는 플레이어가 포고령을 변경할 수 있게 한다.
라운드가 끝나면 지정된 공간에 보석 5개를 추가하고 포레스트 공간을 추가하여 경로를 단축한 다음 새로 섞은 덱에서 11장의 카드를 받습니다. 22개의 보석 토큰을 모두 모으면, 당신이 이깁니다. 시간이 부족하거나 숲의 공간이 비축되어 있지 않은 경로의 끝을 헤딩한 후 패배한 상태로 계속 달리거나 카드를 섞어서 게임을 새로 시작할 수 있습니다.
게임을 설정하려면 게임 보드의 지정된 공간에 보석 토큰을 배치하고 이동 경로의 중앙에 팀 추적기 토큰을 배치하십시오. 각 라운드가 시작될 때마다 1-10 —로 번호가 매겨진 3장의 카드 —로 구성된 30장의 카드를 섞고 각 플레이어에게 11장의 카드를 나눠준다. 트럼프 수트를 결정하기 위해 하나의 카드를 "decree"카드로 공개합니다. 각 트릭마다 한 명의 플레이어가 카드를 리드하고, 다른 한 명은 가능하면 카드를 리드해야 한다. 트릭의 승자는 팀 추적기를 카드 위의 여우 발자국 숫자와 같은 공간으로 이동시킨다. 추적기가 보석 옆 공간에 떨어지면 플레이어는 보석 하나를 수집합니다. 추적기가 경로의 끝에서 이동하는 경우, 추적기를 경로의 중앙으로 되돌린 다음 포리스트 토큰을 경로의 한쪽 끝에 추가하여 이동할 수 있는 공간의 수를 줄입니다(경로의 새 끝 옆에 보석으로).
홀수 캐릭터 카드는 플레이 시 특별한 기능이 있어 트릭 우승자가 트래커를 선택한 방향으로 이동시키거나 플레이한 카드 중 하나의 발자국을 무시하여 올바른 위치에 착지할 수 있습니다. 한 캐릭터는 플레이어들이 서로 하나의 카드를 교환할 수 있는 반면, 다른 캐릭터는 플레이어가 포고령을 변경할 수 있게 한다.
라운드가 끝나면 지정된 공간에 보석 5개를 추가하고 포레스트 공간을 추가하여 경로를 단축한 다음 새로 섞은 덱에서 11장의 카드를 받습니다. 22개의 보석 토큰을 모두 모으면, 당신이 이깁니다. 시간이 부족하거나 숲의 공간이 비축되어 있지 않은 경로의 끝을 헤딩한 후 패배한 상태로 계속 달리거나 카드를 섞어서 게임을 새로 시작할 수 있습니다.
In the two-player, co-operative trick-taking game The Fox in the Forest Duet, players team up, helping each other move through the forest. Collect all the gems before the end of three rounds of play, and you win!
To set up the game, place gem tokens on the designated spaces of the game board and the team tracker token in the center of the movement path. At the start of each round, shuffle the deck of thirty cards — which contains three suits, each numbered 1-10 — and deal each player a hand of eleven cards. Reveal one card as the "decree" card to determine the trump suit. For each trick, one player leads a card, and the other must follow suit, if possible. The winner of the trick moves the team tracker toward them a number of spaces equal to the number of fox footprints on the cards played. If the tracker lands on a space next to a gem, the players collect one gem. If the tracker would move off the end of the path, return the tracker to the center of the path, then add a forest token to one end of the path, reducing the number of spaces upon which you can move (with you sliding gems next to this covered space next to the new end of the path).
The odd-numbered character cards have special abilities when played, allowing the trick winner to move the tracker in the direction of their choice or to ignore the footprints on one of the played cards so that you can land on just the right spot. One character allows players to exchange one card with each other, while another allows a player to change the decree card.
At the end of a round, you add five gems to designated spaces, add a forest space to shorten the path, then receive a new hand of eleven cards from a freshly shuffled deck. Collect all 22 gem tokens, and you win. Run out of time or head off the end of the path with no forest spaces in reserve, then you can just keep running in defeat or shuffle the cards and start the game anew.
To set up the game, place gem tokens on the designated spaces of the game board and the team tracker token in the center of the movement path. At the start of each round, shuffle the deck of thirty cards — which contains three suits, each numbered 1-10 — and deal each player a hand of eleven cards. Reveal one card as the "decree" card to determine the trump suit. For each trick, one player leads a card, and the other must follow suit, if possible. The winner of the trick moves the team tracker toward them a number of spaces equal to the number of fox footprints on the cards played. If the tracker lands on a space next to a gem, the players collect one gem. If the tracker would move off the end of the path, return the tracker to the center of the path, then add a forest token to one end of the path, reducing the number of spaces upon which you can move (with you sliding gems next to this covered space next to the new end of the path).
The odd-numbered character cards have special abilities when played, allowing the trick winner to move the tracker in the direction of their choice or to ignore the footprints on one of the played cards so that you can land on just the right spot. One character allows players to exchange one card with each other, while another allows a player to change the decree card.
At the end of a round, you add five gems to designated spaces, add a forest space to shorten the path, then receive a new hand of eleven cards from a freshly shuffled deck. Collect all 22 gem tokens, and you win. Run out of time or head off the end of the path with no forest spaces in reserve, then you can just keep running in defeat or shuffle the cards and start the game anew.
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