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BGG전체 : 8997
WARGAMES : 1047
8.6The Third Winter: The Battle for the Ukraine September 1943-April 1944 (2021) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
3000-10000 분
-
연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.86 / 5
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디자이너
Antony Birkett, Dean Essig, Chip Saltsman
-
아티스트
Curtis Baer, Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
세 번째 겨울: 1943년 9월부터 1944년 4월까지의 우크라이나 전역은 연합군과 함께 시작되었다.남부 집단군이 유럽에서 가장 큰 강 뒤의 안전한 방어 지점으로 돌진하자 드네프르 강으로 진격했다. 두 개의 기갑군이 포함된 추축군을 제압하기 위해서는 4개의 강력한 소련 전선이 긴밀히 협력해야 한다. 이 게임은 독일 국방군의 기계화 전력의 85%와 붉은 군대의 75%를 포함하고 있다. 독일군은 드네프르 장벽을 최대한 오래 유지한 후 서쪽으로 카르파티아 산맥으로 후퇴해야 한다. 소련은 가장 믿을만한 동맹인 윈터 장군을 앞세워 추축국 침략군을 격파할 수 있다. 러시아 전선의 세 번째 겨울입니다.
소련은 주도권과 강력한 병력을 가지고 있지만 똑같이 어려운 과제이다. 드네프르는 큰 장애물이고 독일 기갑부대는 부상을 입었지만 위험하다. 독일 선수는 에리히 폰 만슈타인 남부 집단군 사령관의 스타일로 적극적인 수비의 도전을 받고 있다. 양쪽 모두 도전적인 싸움을 할 것이다.
3번째 겨울은 5마일 헥사스, 3.5일 턴, 대대부터 사단까지의 부대 카운터가 있는 큰 게임입니다. 드네프르 강으로의 경쟁, 키예프 전투, 코르순 포위전, 카메네츠-포돌스키 포위전(“미국 남부 집단군이 2—medash;merge로 분할되어 전역이 역동적으로 전개되고 있다.
이 작전 전투 시리즈의 19번째 게임의 특별한 규칙은 이 치열한 캠페인을 재현하기 위해 신중하게 고안되었습니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
• 소련 전선 사령부 구조는 4개의 전선이 공세 또는 일시 중지된 자세를 취하고 있다. 소련 플레이어는 한 개의 전면 “off”와 다른 하나의 “on”를 전환하여 초점을 바꾸고 추축국이 맵의 다른 부분에서 갑작스런 위협에 대처하도록 할 수 있다. 소련군 포메이션이 파괴되면, 그들은 &ldquo로 철수한다.재건을 위한 RVGK”는 새로운 영역에 갑자기 다시 나타나 마스키로프카를 놀라게 할 수 있습니다. 각 전선에는 공세를 개시하기 위한 전용 공군 및 전선군이 있다. 이 게임은 유닛과 액션 등급 모두에서 붉은 군대의 증가하는 힘과 능력을 보여준다.
전투 중인 독일군 부대에는 캄프그루페 사단, 독일 잔당, 독일 육군 및 육군 집단군, 타이거 컴퍼니, 하트만 및 JG52 에이스, 한스 울리히 루델과 그의 전차 파괴 항공기, 루마니아 국내군이 포함된다.
• 수상 경력에 빛나는 라인 강 너머에서 볼 수 있는 것과 유사한 무작위 이벤트. 이것들은 소련 경비정 습격, 임대차, 연료 부족, 전투에 영향을 미치는 영웅들, 아티 탄모 비축물, 빨치산 공세 등과 같은 것들을 포함합니다. 44가지의 가능한 사건들은 역사적인 풍미를 더하지만 간접적인 규칙은 거의 요구하지 않는다.
• 드네프르 건널목의 중요성과 어려움은 다리를 폭파하고 수리하고 페리를 배치할 수 있는 규칙으로 증류되어 소련 교두보 전투로 이어집니다.
양측은 공중 공격을 더욱 어렵게 만드는 부대를 모델로 하여 점점 더 많은 대공 자산을 배치하고 있었다.
• 축성 HQ 부대는 차단부대가 계속 기능할 수 있도록 하며, 제한된 반격 능력으로 기동군에서 방어군으로 변모하는 독일 국방군의 모습을 보여준다. KG HQ는 임시 기계화된 대형이 결합되어 투쟁의 절박한 성격을 시뮬레이션할 수 있도록 한다.
세 번째 겨울은 44x66인치 크기의 지도 배치와 1,500개 이상의 전투 부대를 사용하는 괴물 크기의 캠페인이 특징이다. 또한 4개의 1 지도 게임을 포함한 몇 가지 더 작은 시나리오도 포함되어 있다.
시나리오 1 드네프르 전투 (대작전 게임, 4개의 지도, 63회전, 1943년 9월 26일 ~ 1944년 4월 26일)
시나리오 2 Die Götterdämmerung (1월 캠페인 시작, 4개의 맵, 27개의 턴, 1월 44일 ~ 4월 26일)
시나리오 3 Red Thunder(4월 캠페인 시작, 2개 맵, 6개 턴, 4월 8일 ~ 4월 26일)
시나리오 4 만슈타인 소방여단 (키예프 전투, 1지도 9회전, 12월 43일 ~ 1월 22일)
시나리오 5 II SS Pz 군단의 반격 (테르노폴 전투, 1지도, 6회전, 44년 4월 8일 ~ 4월 26일)
시나리오 6 루마니아 결승(오데사와 루마니아 침입, 1지도, 6회전, 44년 4월 8일~4월 26일)
시나리오 7 Hube’s 포켓 (“)Moving Pocket” Battle, 1 map, 8 turn, 22 Mar 44 ~ 4월 15일)
게임 규모:
반환: 1/2주
16진수: 8km/5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
네 개의 22" X 34" 맵시트
8개의 카운터시트(2,240 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙 책자 1권
제3의 겨울 게임 규칙 책자
제3의 겨울 시나리오 책자
4페이지 OCS 차트 및 테이블 폴더 2개
플레이어 보조 카드 3개(1면)
6면 주사위 2개
-디자이너의 설명
소련은 주도권과 강력한 병력을 가지고 있지만 똑같이 어려운 과제이다. 드네프르는 큰 장애물이고 독일 기갑부대는 부상을 입었지만 위험하다. 독일 선수는 에리히 폰 만슈타인 남부 집단군 사령관의 스타일로 적극적인 수비의 도전을 받고 있다. 양쪽 모두 도전적인 싸움을 할 것이다.
3번째 겨울은 5마일 헥사스, 3.5일 턴, 대대부터 사단까지의 부대 카운터가 있는 큰 게임입니다. 드네프르 강으로의 경쟁, 키예프 전투, 코르순 포위전, 카메네츠-포돌스키 포위전(“미국 남부 집단군이 2—medash;merge로 분할되어 전역이 역동적으로 전개되고 있다.
이 작전 전투 시리즈의 19번째 게임의 특별한 규칙은 이 치열한 캠페인을 재현하기 위해 신중하게 고안되었습니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
• 소련 전선 사령부 구조는 4개의 전선이 공세 또는 일시 중지된 자세를 취하고 있다. 소련 플레이어는 한 개의 전면 “off”와 다른 하나의 “on”를 전환하여 초점을 바꾸고 추축국이 맵의 다른 부분에서 갑작스런 위협에 대처하도록 할 수 있다. 소련군 포메이션이 파괴되면, 그들은 &ldquo로 철수한다.재건을 위한 RVGK”는 새로운 영역에 갑자기 다시 나타나 마스키로프카를 놀라게 할 수 있습니다. 각 전선에는 공세를 개시하기 위한 전용 공군 및 전선군이 있다. 이 게임은 유닛과 액션 등급 모두에서 붉은 군대의 증가하는 힘과 능력을 보여준다.
전투 중인 독일군 부대에는 캄프그루페 사단, 독일 잔당, 독일 육군 및 육군 집단군, 타이거 컴퍼니, 하트만 및 JG52 에이스, 한스 울리히 루델과 그의 전차 파괴 항공기, 루마니아 국내군이 포함된다.
• 수상 경력에 빛나는 라인 강 너머에서 볼 수 있는 것과 유사한 무작위 이벤트. 이것들은 소련 경비정 습격, 임대차, 연료 부족, 전투에 영향을 미치는 영웅들, 아티 탄모 비축물, 빨치산 공세 등과 같은 것들을 포함합니다. 44가지의 가능한 사건들은 역사적인 풍미를 더하지만 간접적인 규칙은 거의 요구하지 않는다.
• 드네프르 건널목의 중요성과 어려움은 다리를 폭파하고 수리하고 페리를 배치할 수 있는 규칙으로 증류되어 소련 교두보 전투로 이어집니다.
양측은 공중 공격을 더욱 어렵게 만드는 부대를 모델로 하여 점점 더 많은 대공 자산을 배치하고 있었다.
• 축성 HQ 부대는 차단부대가 계속 기능할 수 있도록 하며, 제한된 반격 능력으로 기동군에서 방어군으로 변모하는 독일 국방군의 모습을 보여준다. KG HQ는 임시 기계화된 대형이 결합되어 투쟁의 절박한 성격을 시뮬레이션할 수 있도록 한다.
세 번째 겨울은 44x66인치 크기의 지도 배치와 1,500개 이상의 전투 부대를 사용하는 괴물 크기의 캠페인이 특징이다. 또한 4개의 1 지도 게임을 포함한 몇 가지 더 작은 시나리오도 포함되어 있다.
시나리오 1 드네프르 전투 (대작전 게임, 4개의 지도, 63회전, 1943년 9월 26일 ~ 1944년 4월 26일)
시나리오 2 Die Götterdämmerung (1월 캠페인 시작, 4개의 맵, 27개의 턴, 1월 44일 ~ 4월 26일)
시나리오 3 Red Thunder(4월 캠페인 시작, 2개 맵, 6개 턴, 4월 8일 ~ 4월 26일)
시나리오 4 만슈타인 소방여단 (키예프 전투, 1지도 9회전, 12월 43일 ~ 1월 22일)
시나리오 5 II SS Pz 군단의 반격 (테르노폴 전투, 1지도, 6회전, 44년 4월 8일 ~ 4월 26일)
시나리오 6 루마니아 결승(오데사와 루마니아 침입, 1지도, 6회전, 44년 4월 8일~4월 26일)
시나리오 7 Hube’s 포켓 (“)Moving Pocket” Battle, 1 map, 8 turn, 22 Mar 44 ~ 4월 15일)
게임 규모:
반환: 1/2주
16진수: 8km/5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
네 개의 22" X 34" 맵시트
8개의 카운터시트(2,240 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙 책자 1권
제3의 겨울 게임 규칙 책자
제3의 겨울 시나리오 책자
4페이지 OCS 차트 및 테이블 폴더 2개
플레이어 보조 카드 3개(1면)
6면 주사위 2개
-디자이너의 설명
The Third Winter: The Campaign for the Ukraine, September 1943 - April 1944, begins with the “Race to the Dnepr,” as Army Group South rushed to a secure defensive position behind one of Europe’s largest rivers. Four powerful Soviet Fronts must be used in close cooperation to overcome the Axis forces, which include two Panzer Armies. The game contains 85% of the total Wehrmacht’s mechanized strength at this stage of the war and 75% of the Red Army’s. The Germans must hold the Dnepr barrier as long as possible, followed by a fighting retreat to the Carpathian Mountains to the west. The Soviets can crush the Axis invader with the advantage of their most reliable ally: General Winter. It is the Third Winter on the Russian Front.
The Soviets have the initiative and a formidable force, but an equally challenging task. The Dnepr is a huge obstacle and the German panzer formations are wounded but dangerous. The German player has the challenge of active defense in the style of Army Group South Commander Erich von Manstein. Both sides are in for a challenging fight.
The Third Winter is a big game, with 5-mile hexes, 3.5-day turns, and counters for units from battalions up to divisions. The battles from this campaign – the Race to the Dnepr, the Battle of Kiev, Korsun Pocket, the Kamenets-Podolsky pocket (“Hube’s Pocket”) and the splitting of Army Group South in two—merge into the dynamic of whole campaign.
Special rules in this 19th game of the Operational Combat Series have been carefully designed to recreate this intense campaign. They include:
• Soviet Front command structure is modeled by the four Fronts being either on Offensive or Paused posture. The Soviet player can switch one front “off” and another “on” to shift focus and force the Axis to deal with sudden threats in a different part of the map. When Soviet formations are burned out, they withdraw into the “RVGK” for rebuilding, and can reappear suddenly in a new area, enabling Maskirovka surprises. Each Front has a dedicated Air Army and Frontal Barrages to initiate offensives. The game shows the increasing strength and competency of the Red Army in both units and Action ratings.
• German units in play include Kampfgruppe Divisions, German Remnants, German Army and Army Group HQs,Tiger Companies, Hartman and JG52 aces, Hans-Ulrich Rudel and his tank-busting aircraft, and the Romanian Home army
• Random events similar to what are found in the award-winning Beyond the Rhine. These cover things like Soviet Patrol Boat Raids, Lend-Lease, Fuel Shortages, Heroes who affect combat, Arty Ammo Stockpiles, and Partisan Offensives. The 44 possible events add a lot of historical flavor but require very little rules overhead.
• The importance and difficulty of the Dnepr crossings are distilled into rules allowing the bridges to be blown and repaired, and ferries to be emplaced, all leading to Soviet Bridgehead battles
• Both sides were deploying more and more anti-aircraft assets, modeled with units that make air barrages more difficult.
• Axis Fortress HQ units that enable cut-off units to continue to function and shows the decline of the Wehrmacht, from a mobile warfare army to a defensive army, with limited counterattack capability. KG HQs allow ad hoc mechanized formations to combine to simulate the desperate nature of the struggle.
The Third Winter features two monster-sized campaigns that use a 44x66-inch map layout and over 1,500 combat units. Also included are several smaller scenarios, including four 1-map games.
Scenario 1 The Dnepr Battles (Grand Campaign Game, 4 maps, 63 turns, 26 Sept 1943 to 26 April 1944)
Scenario 2 Die Götterdämmerung (January Campaign Start, 4 maps, 27 turns, 26 Jan 44 to 26 April 44)
Scenario 3 Red Thunder (April Campaign Start, 2 maps, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 4 Manstein’s Fire Brigades (Battle for Kiev, 1 map, 9 turns, 26 Dec 43 to 22 Jan 44)
Scenario 5 II SS Pz Corps Strikes Back (Battle for Ternopol, 1 map, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 6 Rumanian Finish (Odessa and breaking into Rumania, 1 map, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 7 Hube’s Pocket (The “Moving Pocket” Battle, 1 map, 8 turns, 22 Mar 44 to 15 Apr 44)
Game Scale:
Turn: 1/2 Week
Hex: 5 miles / 8 km
Units: Company to Corps
Game Inventory:
Four 22" X 34" mapsheets
Eight countersheets (2,240 1/2" dual-side printed counters)
One 48-page OCS rules booklet
One Third Winter game rules booklet
One Third Winter scenario booklet
Two 4 page OCS Charts & Tables folders
Three Player Aid Cards (1 sided)
Two 6-sided dice
-description from designer
The Soviets have the initiative and a formidable force, but an equally challenging task. The Dnepr is a huge obstacle and the German panzer formations are wounded but dangerous. The German player has the challenge of active defense in the style of Army Group South Commander Erich von Manstein. Both sides are in for a challenging fight.
The Third Winter is a big game, with 5-mile hexes, 3.5-day turns, and counters for units from battalions up to divisions. The battles from this campaign – the Race to the Dnepr, the Battle of Kiev, Korsun Pocket, the Kamenets-Podolsky pocket (“Hube’s Pocket”) and the splitting of Army Group South in two—merge into the dynamic of whole campaign.
Special rules in this 19th game of the Operational Combat Series have been carefully designed to recreate this intense campaign. They include:
• Soviet Front command structure is modeled by the four Fronts being either on Offensive or Paused posture. The Soviet player can switch one front “off” and another “on” to shift focus and force the Axis to deal with sudden threats in a different part of the map. When Soviet formations are burned out, they withdraw into the “RVGK” for rebuilding, and can reappear suddenly in a new area, enabling Maskirovka surprises. Each Front has a dedicated Air Army and Frontal Barrages to initiate offensives. The game shows the increasing strength and competency of the Red Army in both units and Action ratings.
• German units in play include Kampfgruppe Divisions, German Remnants, German Army and Army Group HQs,Tiger Companies, Hartman and JG52 aces, Hans-Ulrich Rudel and his tank-busting aircraft, and the Romanian Home army
• Random events similar to what are found in the award-winning Beyond the Rhine. These cover things like Soviet Patrol Boat Raids, Lend-Lease, Fuel Shortages, Heroes who affect combat, Arty Ammo Stockpiles, and Partisan Offensives. The 44 possible events add a lot of historical flavor but require very little rules overhead.
• The importance and difficulty of the Dnepr crossings are distilled into rules allowing the bridges to be blown and repaired, and ferries to be emplaced, all leading to Soviet Bridgehead battles
• Both sides were deploying more and more anti-aircraft assets, modeled with units that make air barrages more difficult.
• Axis Fortress HQ units that enable cut-off units to continue to function and shows the decline of the Wehrmacht, from a mobile warfare army to a defensive army, with limited counterattack capability. KG HQs allow ad hoc mechanized formations to combine to simulate the desperate nature of the struggle.
The Third Winter features two monster-sized campaigns that use a 44x66-inch map layout and over 1,500 combat units. Also included are several smaller scenarios, including four 1-map games.
Scenario 1 The Dnepr Battles (Grand Campaign Game, 4 maps, 63 turns, 26 Sept 1943 to 26 April 1944)
Scenario 2 Die Götterdämmerung (January Campaign Start, 4 maps, 27 turns, 26 Jan 44 to 26 April 44)
Scenario 3 Red Thunder (April Campaign Start, 2 maps, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 4 Manstein’s Fire Brigades (Battle for Kiev, 1 map, 9 turns, 26 Dec 43 to 22 Jan 44)
Scenario 5 II SS Pz Corps Strikes Back (Battle for Ternopol, 1 map, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 6 Rumanian Finish (Odessa and breaking into Rumania, 1 map, 6 turns, 8 Apr 44 to 26 April 44)
Scenario 7 Hube’s Pocket (The “Moving Pocket” Battle, 1 map, 8 turns, 22 Mar 44 to 15 Apr 44)
Game Scale:
Turn: 1/2 Week
Hex: 5 miles / 8 km
Units: Company to Corps
Game Inventory:
Four 22" X 34" mapsheets
Eight countersheets (2,240 1/2" dual-side printed counters)
One 48-page OCS rules booklet
One Third Winter game rules booklet
One Third Winter scenario booklet
Two 4 page OCS Charts & Tables folders
Three Player Aid Cards (1 sided)
Two 6-sided dice
-description from designer
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