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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Ian Weir
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아티스트
Ian Weir
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인원
게임 소개
PAR(Parcle O' Rogues)는 레드 새시 게임의 레이스 워 시리즈 중 15번째 권으로 지정되었다. 엄밀히 말하면, 그 게임은 시리즈의 일부가 되어서는 안 된다. 그것은 완전히 다른 동물이고, 레이스 워 시리즈에 대한 지식이 필요하지 않습니다. 그러나 패키지에는 찰리의 해 모듈인 자코바이트 카드(TJC)도 포함되어 있어 시리즈의 일부이며 자코바이트 '사가'를 완성한다.
POR은 잉글랜드와 스코틀랜드를 단일 정부로 만든 1707년 연합법을 통과시키기 위한 정치적 투쟁을 커버하는 2-4명의 선수들이 하는 게임이다. 100년 동안 두 나라는 같은 군주에 의해 통치되었지만, 분리된 정부와 법으로 통치되었다. 연합은 서유럽 전역에서 찾아볼 수 있는 중앙집권화 추세를 따르고 있었다. 예상한 바와 같이, 그것은 특히 스코틀랜드에서 보편적으로 호평을 받지 못했다. 공교롭게도 영국과 전쟁을 벌이고 있는 프랑스군과 협력하여 자코바이트군의 봉기가 계획되고 있었다. 이 음모는 북군에 대한 광범위한 불만을 불러일으켰고, 1708년 3월 프랑스 원정군이 올드 프레젠더 제임스 에드워드 스튜어트를 스코틀랜드로 호송하기 위해 파견되었을 때, 음모자들은 왕좌에 대한 그의 주장을 지지하는 대규모 봉기에 의지할 수 있었다. 그들에게 불행하게도, 다양한 원인과 스코틀랜드의 독립을 회복시킨 1708년의 유명한 봉기 때문에 그 계획은 빠르게 좌절되었다.
POR의 목적은 연합의 표를 흔들 수 있는 주요 정치 인물과 기관에 대한 영향력을 얻거나, 필요하다면 반란을 위한 자원을 제공하는 것이다. 영향력은 관련된 다양한 성격과 기관을 대표하는 위치에 정육면체를 게시판에 배치함으로써 주장됩니다. 선수들은 몇 개의 큐브를 사용할 수 있는지, 어떤 종류의 위치에서 수용할 것인지를 규정한 카드 플레이에 의해 차례에 따라 할 수 있는 것이 제한되어 있다. 대신 카드들은 플레이어들이 상대의 큐브들 중 일부를 제거할 수 있게 한다. 주기적으로 모든 사람에게 영향을 미치는 이벤트 카드를 재생해야 하며 이러한 카드는 타이머 역할도 합니다. 득점 라운드가 두 번 있습니다. 우선, 선수들은 연합법에 대한 자신들의 영향력을 비교해요. 유니온이 없을 경우 경기는 종료되지만 보통 유니온이 발생하고 경기는 2득점으로 이어진다. 이 사람은 서브큐언트 반란에서 누가 이겼는지를 결정하고 다른 기준을 사용한다.
원하는 경우 게임 결과를 사용하여 부착된 레이스 워 모듈인 자코바이트 카드에 대한 시나리오를 생성할 수도 있다. POR 보드의 최종 상태는 각 플레이어가 해당 시나리오에 대해 받는 자원을 지시합니다.
경기 시간은 선수 수에 상관없이 평균 3시간이다.
구성 요소들
1) 게임에서 다루는 사건에 관련된 인물과 기관을 보여주는 플레이보드입니다.
2) 120 다이컷 카운터. 절반은 POR에서 토큰과 마커로 사용됩니다. 나머지 절반은 TJC에서 사용됩니다.
3) 카드놀이 121번. 90은 액션 카드이며 게임 중에 플레이를 할 때 사용됩니다. 20은 특별한 이벤트를 제공하고 타이머 역할을 하는 시즌 카드입니다. 나머지 11장은 메모와이어 보좌관 카드다.
4) 빨강, 파랑, 노랑, 검정 4가지 색상의 8mm 원목 큐브 400개.
3) POR 및 TJC 모두에 대한 규칙.
4) 역사 해설.
POR은 잉글랜드와 스코틀랜드를 단일 정부로 만든 1707년 연합법을 통과시키기 위한 정치적 투쟁을 커버하는 2-4명의 선수들이 하는 게임이다. 100년 동안 두 나라는 같은 군주에 의해 통치되었지만, 분리된 정부와 법으로 통치되었다. 연합은 서유럽 전역에서 찾아볼 수 있는 중앙집권화 추세를 따르고 있었다. 예상한 바와 같이, 그것은 특히 스코틀랜드에서 보편적으로 호평을 받지 못했다. 공교롭게도 영국과 전쟁을 벌이고 있는 프랑스군과 협력하여 자코바이트군의 봉기가 계획되고 있었다. 이 음모는 북군에 대한 광범위한 불만을 불러일으켰고, 1708년 3월 프랑스 원정군이 올드 프레젠더 제임스 에드워드 스튜어트를 스코틀랜드로 호송하기 위해 파견되었을 때, 음모자들은 왕좌에 대한 그의 주장을 지지하는 대규모 봉기에 의지할 수 있었다. 그들에게 불행하게도, 다양한 원인과 스코틀랜드의 독립을 회복시킨 1708년의 유명한 봉기 때문에 그 계획은 빠르게 좌절되었다.
POR의 목적은 연합의 표를 흔들 수 있는 주요 정치 인물과 기관에 대한 영향력을 얻거나, 필요하다면 반란을 위한 자원을 제공하는 것이다. 영향력은 관련된 다양한 성격과 기관을 대표하는 위치에 정육면체를 게시판에 배치함으로써 주장됩니다. 선수들은 몇 개의 큐브를 사용할 수 있는지, 어떤 종류의 위치에서 수용할 것인지를 규정한 카드 플레이에 의해 차례에 따라 할 수 있는 것이 제한되어 있다. 대신 카드들은 플레이어들이 상대의 큐브들 중 일부를 제거할 수 있게 한다. 주기적으로 모든 사람에게 영향을 미치는 이벤트 카드를 재생해야 하며 이러한 카드는 타이머 역할도 합니다. 득점 라운드가 두 번 있습니다. 우선, 선수들은 연합법에 대한 자신들의 영향력을 비교해요. 유니온이 없을 경우 경기는 종료되지만 보통 유니온이 발생하고 경기는 2득점으로 이어진다. 이 사람은 서브큐언트 반란에서 누가 이겼는지를 결정하고 다른 기준을 사용한다.
원하는 경우 게임 결과를 사용하여 부착된 레이스 워 모듈인 자코바이트 카드에 대한 시나리오를 생성할 수도 있다. POR 보드의 최종 상태는 각 플레이어가 해당 시나리오에 대해 받는 자원을 지시합니다.
경기 시간은 선수 수에 상관없이 평균 3시간이다.
구성 요소들
1) 게임에서 다루는 사건에 관련된 인물과 기관을 보여주는 플레이보드입니다.
2) 120 다이컷 카운터. 절반은 POR에서 토큰과 마커로 사용됩니다. 나머지 절반은 TJC에서 사용됩니다.
3) 카드놀이 121번. 90은 액션 카드이며 게임 중에 플레이를 할 때 사용됩니다. 20은 특별한 이벤트를 제공하고 타이머 역할을 하는 시즌 카드입니다. 나머지 11장은 메모와이어 보좌관 카드다.
4) 빨강, 파랑, 노랑, 검정 4가지 색상의 8mm 원목 큐브 400개.
3) POR 및 TJC 모두에 대한 규칙.
4) 역사 해설.
Parcel o' Rogues (POR) has been designated the fifteenth volume in Red Sash Games' Lace Wars series. Technically speaking, the game should not be part of the series. It is a completely different animal, and no knowledge of the Lace Wars series is required. However, the package also contains a Charlie's Year module, The Jacobite Card (TJC), which is part of the series and completes the Jacobite 'saga'.
POR is a game for 2-4 players that covers the political struggle to pass the Act of Union of 1707 which brought England and Scotland under a single government. For a hundred years the two countries had been ruled by the same monarch, but with separate governments and laws. The Union was in keeping with the centralizing trend that could be found all over Western Europe. As might be expected, it was not universally acclaimed, especially in Scotland. Coincidentally, a Jacobite rising was being planned in coordination with the French, who were (of course) at war with England and hoped to create a diversion that would draw enemy troops away from their frontier. This plot played into the widespread discontent with the Union, so that when a French expeditionary corps was dispatched to escort the Old Pretender, James Francis Edward Stuart, to Scotland in March of 1708, the conspirators could count on a massive uprising in support of his claim to the Throne. Unfortunately for them, the plan quickly unravelled due to a variety of causes and the famous Rising of 1708 that restored Scotland's independence never happened.
In POR the object is to gain influence over the key political figures and institutions who can sway the vote for Union, or, if necessary, provide resources for a rebellion. Influence is claimed by the placing of cubes on a board, at locations representing the various personalities and institutions involved. The players are limited in what they can do on their turn by card play, which stipulates how many cubes are available and what sort of locations will accept them. Cards may instead allow players to remove some of their opponents' cubes. Periodically, event cards must be played that affect everyone; these cards also act as a timer. There are two scoring rounds. In the first, the players compare their influence for the Act of Union. If there is no Union, the game will be over, but usually, the Union does occur and the game continues to the second scoring. This one determines who has won the subsqeuent Rebellion and uses different criteria (but the same game mechanic).
If desired, the results of the game can also be used to generate a scenario for the attached Lace Wars module, The Jacobite Card. The final state of the POR board will dictate the resources each player receives for that scenario.
Playing time averages 3 hours, regardless of the number of players.
Components
1) Play board showing the personalities and institutions involved in the events covered by the game.
2) 120 die cut counters. Half are used as tokens and markers in POR. The other half are used in TJC.
3) 121 playing cards. 90 are Action cards, used to make plays during the game. 20 are Season cards which provide special events and act as a timer. The remaining 11 cards are Aide Memoires.
4) 400 8mm wooden cubes in 4 colours: red, blue, yellow, and black.
3) Rules for both POR and TJC.
4) An historical commentary.
POR is a game for 2-4 players that covers the political struggle to pass the Act of Union of 1707 which brought England and Scotland under a single government. For a hundred years the two countries had been ruled by the same monarch, but with separate governments and laws. The Union was in keeping with the centralizing trend that could be found all over Western Europe. As might be expected, it was not universally acclaimed, especially in Scotland. Coincidentally, a Jacobite rising was being planned in coordination with the French, who were (of course) at war with England and hoped to create a diversion that would draw enemy troops away from their frontier. This plot played into the widespread discontent with the Union, so that when a French expeditionary corps was dispatched to escort the Old Pretender, James Francis Edward Stuart, to Scotland in March of 1708, the conspirators could count on a massive uprising in support of his claim to the Throne. Unfortunately for them, the plan quickly unravelled due to a variety of causes and the famous Rising of 1708 that restored Scotland's independence never happened.
In POR the object is to gain influence over the key political figures and institutions who can sway the vote for Union, or, if necessary, provide resources for a rebellion. Influence is claimed by the placing of cubes on a board, at locations representing the various personalities and institutions involved. The players are limited in what they can do on their turn by card play, which stipulates how many cubes are available and what sort of locations will accept them. Cards may instead allow players to remove some of their opponents' cubes. Periodically, event cards must be played that affect everyone; these cards also act as a timer. There are two scoring rounds. In the first, the players compare their influence for the Act of Union. If there is no Union, the game will be over, but usually, the Union does occur and the game continues to the second scoring. This one determines who has won the subsqeuent Rebellion and uses different criteria (but the same game mechanic).
If desired, the results of the game can also be used to generate a scenario for the attached Lace Wars module, The Jacobite Card. The final state of the POR board will dictate the resources each player receives for that scenario.
Playing time averages 3 hours, regardless of the number of players.
Components
1) Play board showing the personalities and institutions involved in the events covered by the game.
2) 120 die cut counters. Half are used as tokens and markers in POR. The other half are used in TJC.
3) 121 playing cards. 90 are Action cards, used to make plays during the game. 20 are Season cards which provide special events and act as a timer. The remaining 11 cards are Aide Memoires.
4) 400 8mm wooden cubes in 4 colours: red, blue, yellow, and black.
3) Rules for both POR and TJC.
4) An historical commentary.
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